Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

Funderar nästan att köpa på steam bara så man kan förladda ner det och börja köra 00.00 när det släpps istället för att vänta på posten.. Haha

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jo, så är det, och aktiekurserna kan påverkas av en serie Assassin-uppdrag, är nog bästa sättet att tjäna pengar om jag minns rätt.

Coolt Skulle ju vara ännu häftigare om man kunde rubba/styra ekonomin i spelet genom många olika events. Inte bara uppdrag.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

VAC är ganska värdelöst. Mer skrämseltaktik än något annat.

VAC är ganska starkt nu skulle jag säga, iallafall i cs go scenen nu när det är sånna oehört stora summor i vinstpengar.

Permalänk
Medlem

Vill bara få det klart bara! Måste man köpa det på Steam för att få ha det där, hört att de blir nå annat skit annars?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tinardirith:

Coolt Skulle ju vara ännu häftigare om man kunde rubba/styra ekonomin i spelet genom många olika events. Inte bara uppdrag.

Det går också.

Förstör många exempelvis fordon för företag som finns listat på börsen kommer aktievärdet påverkas.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det går också.

Förstör många exempelvis fordon för företag som finns listat på börsen kommer aktievärdet påverkas.

Dold text

Det är dock confirmed myt, iallafall i PS3 versionen. Jag studerade aktierna i spelet i ett år. Det är helt slumpvis. Bäst är givetvis att vänta med as. uppdragen tills när man klarat spelet och har ett kapital.

Men har man sumpat det så kan man:

Satsa all in på den billigaste aktien, sen om aktien går upp sparar du spelet, går den ner så loadar du spelet. Så håller du på så tills aktien är värd ungefär dubbelt så mycket, sälja alla shares, sen all in på nästa billigaste aktien osv. Detta gäller alltså lcn stock market.

Dold text
Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Det går också.

Förstör många exempelvis fordon för företag som finns listat på börsen kommer aktievärdet påverkas.

Dold text

Var precis sånt jag menade. Man kan ju bara hoppas då. Myt eller ej så hoppas jag att det kommer.

Här kunde man ju kolla börsen såg jag nu, dock bara för konsolversionerna än.
http://socialclub.rockstargames.com/games/gtav/ps3/bawsaq

" Watch stock prices fluctuate in real-time as buyers and sellers react to in-game activity. "

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Givetvis hittade vilken sida det var nu. cdkeysdiscount.com var det.

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig här. Förbokade spelet för ett par månader sedan. Problemet är bara att jag inte vet varifrån. Det var en sida som var länkad på cdkeyprices.com. Hittar inget i mailen om någon bekräftelse av konto eller köpet. All info jag har är detta från PayPal:

Företagsnamn:
ASR Computing Corp. (Betalningsmottagaren är utanför USA – verifierad)
E-post:
info@emta.ca

Får ingen träff på detta. Tänkte om någon annan köpt från samma sida och känner igen namnet?

Dold text
Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

När brukar man kunna pre-loada på steam?

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

När brukar man kunna pre-loada på steam?

Jag läste någonstans att det är den 7:e April som gäller, alltså idag. Personligen så köpte jag "skivan" från CDON, så jag är inte helt säker men åtminstone är det denna veckan.

Permalänk

Kommer man inte behöva ladda ner fast man beställer det som skiva? Måste vara många skivor om det ska vara 65 gb.. Eller vad den komprimerade storleken är

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Kommer man inte behöva ladda ner fast man beställer det som skiva? Måste vara många skivor om det ska vara 65 gb.. Eller vad den komprimerade storleken är

Gissar på att man kommer behöva ladda ner det, och att skivan mest kommer starta nerladdningen...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

fem kommentarer till så ligger vi på 1337!!

edit: måste bidra med något. hmm. ska nog skapa en GTA VC/SA radio mod, kan inte vara för svårt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, så är det, och aktiekurserna kan påverkas av en serie Assassin-uppdrag, är nog bästa sättet att tjäna pengar om jag minns rätt.

Finns en guide om hur man kan tjäna miljarder (single-player) genom att lägga sina pengar på rätt aktier och göra uppdragen vid rätt tillfälle.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaleboobs:

fem kommentarer till så ligger vi på 1337!!

edit: måste bidra med något. hmm. ska nog skapa en GTA VC/SA radio mod, kan inte vara för svårt?

Här finns alla radio kanaler samlade, så det borde inte vara så svårt.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Skrivet av Squedo:

Finns en guide om hur man kan tjäna miljarder (single-player) genom att lägga sina pengar på rätt aktier och göra uppdragen vid rätt tillfälle.

Jo, precis det jag syftade på med "bästa sättet att tjäna pengar på"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

Jag kan faktiskt intem innas att GTA IV skulle ha så långa laddningstider.
Däremot BF4 är de ett måste till.

På min ssd finns de gott om plats ännu.

Man spelar för storymode och online. Värt varenda krona!

bf4 på ssd är så mycket slöseri sedan uppdateringen som gör att du får sitta och vänta i 2min ist för att ladda :/

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

bf4 på ssd är så mycket slöseri sedan uppdateringen som gör att du får sitta och vänta i 2min ist för att ladda :/

Har faktiskt inte spelat BF4 på länge nu, så har inte en aning faktiskt.
Numera är de lite cs:go, om 1 vecka spelar jag förhoppningsvis GTA V!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xedious:

Givetvis hittade vilken sida det var nu. cdkeysdiscount.com var det.

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig här. Förbokade spelet för ett par månader sedan. Problemet är bara att jag inte vet varifrån. Det var en sida som var länkad på cdkeyprices.com. Hittar inget i mailen om någon bekräftelse av konto eller köpet. All info jag har är detta från PayPal:

Företagsnamn:
ASR Computing Corp. (Betalningsmottagaren är utanför USA – verifierad)
E-post:
info@emta.ca

Får ingen träff på detta. Tänkte om någon annan köpt från samma sida och känner igen namnet?

Dold text

Gjorde så själv för något år sedan men spelet och koden dök upp i mailet på realese-dagen. Tror att du kan sitta lugnt i båten. Kolla spamfoldern.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Fråga till er i tråden, var har ni köpt spelet och för hur mycket?

Är ute efter var man ska köpa det, men det billigaste jag hittar är 400kr. Känns helt vansinnigt för ett 1½ år gammalt spel som man väntat på i 2 år nu >.<

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Fråga till er i tråden, var har ni köpt spelet och för hur mycket?

Är ute efter var man ska köpa det, men det billigaste jag hittar är 400kr. Känns helt vansinnigt för ett 1½ år gammalt spel som man väntat på i 2 år nu >.<

Kör det till PS3 istället, den version som faktiskt är 1½ år gammal, så kommer du undan på bara 368 kr.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Kör det till PS3 istället, den version som faktiskt är 1½ år gammal, så kommer du undan på bara 368 kr.

Jag förbokade spelet för 2 år sedan för 250kr, men fick tillbaka pengarna då de inte kunde leverera >.<

Jag antar att du försöker vara rolig, men du vet lika väl som alla andra att det självklart är pc-versionen jag är ute efter. Jag har absolut 0 känsla kvar för rockstar, efter att de har sugit ut så mycket pengar de bara kunnat ur ett spel på detta viset så har de tappat all min respekt.

Spelet kunde GARANTERAT ha lanserats till PC för 1½ år sedan också, men allting handlar bara om att suga ut kunderna på så mycket pengar som möjligt först.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Jag förbokade spelet för 2 år sedan för 250kr, men fick tillbaka pengarna då de inte kunde leverera >.<

Jag antar att du försöker vara rolig, men du vet lika väl som alla andra att det självklart är pc-versionen jag är ute efter. Jag har absolut 0 känsla kvar för rockstar, efter att de har sugit ut så mycket pengar de bara kunnat ur ett spel på detta viset så har de tappat all min respekt.

Spelet kunde GARANTERAT ha lanserats till PC för 1½ år sedan också, men allting handlar bara om att suga ut kunderna på så mycket pengar som möjligt först.

Really?

Då hade alla sagt att de bara suger pengar ur kunderna och släpper ofärdiga spel..

Du tror alltså att det inte krävs något arbete att porta spelet till PC? Att öka FPSen rejält, att öka grafiken, att fixa diverse saker..?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

ska själv tanka gta på 3G ^^ Lär ju ett par timmar,
Nyss flyttat och får min fasta lina i slutet av månaden xD

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Really?

Då hade alla sagt att de bara suger pengar ur kunderna och släpper ofärdiga spel..

Du tror alltså att det inte krävs något arbete att porta spelet till PC? Att öka FPSen rejält, att öka grafiken, att fixa diverse saker..?

Jag hoppas du driver - att det krävs arbete för att "öka FPSen rejält"? Så länge du inte har en motor som baseras på din framerate (dark souls, *host*) så har fpsen absolut 0% med kodningen att göra.

Allting tyder på att spelet inte har "portats" till PC, utan tvärtom.

Alla kodsnuttar som undersökts tyder på att spelet från början har varit utvecklat till x86 och snarare portats till xb360 och ps3. Spelet kommer alltid innehålla massor av buggar när det släpps, det är omöjligt att testa alla möjliga hårdvarukonfigurationer innan spelet släppts.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Jag förbokade spelet för 2 år sedan för 250kr, men fick tillbaka pengarna då de inte kunde leverera >.<

Jag antar att du försöker vara rolig, men du vet lika väl som alla andra att det självklart är pc-versionen jag är ute efter. Jag har absolut 0 känsla kvar för rockstar, efter att de har sugit ut så mycket pengar de bara kunnat ur ett spel på detta viset så har de tappat all min respekt.

Spelet kunde GARANTERAT ha lanserats till PC för 1½ år sedan också, men allting handlar bara om att suga ut kunderna på så mycket pengar som möjligt först.

Ja, jag försökte bara påpeka vad som är en normal prisnivå för ett "gammalt spel".
Att någon lät dig förboka för 250 kr är ju bara löjligt, klart som fan dom inte kan leverera då.

Dom gjorde den dyraste spelutvecklingen dittills, och ändå hade dom inte lanseringspriser som var högre än andra spel.
Dom lär ju inte vara sämre med GTA 6, klart dom ska ha lite startkapital

(Men ja, dom hade gärna kunnat låta bli att ljuga om att PC-versionen var "Under utveckling från start")

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Ja, jag försökte bara påpeka vad som är en normal prisnivå för ett "gammalt spel".
Att någon lät dig förboka för 250 kr är ju bara löjligt, klart som fan dom inte kan leverera då.

Dom gjorde den dyraste spelutvecklingen dittills, och ändå hade dom inte lanseringspriser som var högre än andra spel.
Dom lär ju inte vara sämre med GTA 6, klart dom ska ha lite startkapital

(Men ja, dom hade gärna kunnat låta bli att ljuga om att PC-versionen var "Under utveckling från start")

Jag köpte watch dogs för 200kr när jag förbokade 1½ år innan det släpptes. Ibland använder sig företag av lockvaror som man går back på för att tjäna in pengarna någon annanstans, inget konstigt med det.
Det jag blir irriterad på är att man kan garanterat ha lika mycket kul i typ pillars of eterinity eller cities skyline som GTA. Utvecklingskostnader ska inte påverka priset, snarare hur bra spelet är. Kolla bara på assassins creed unity eller liknande, svindyrt och helt värdelöst.

Alla företag borde lära av paradox, de vet hur man ska prissätta spel vettigt och ändå få in rejäla summor.

Att anställa 20x fler personer =/ 20x så bra spel, all im saying.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Jag köpte watch dogs för 200kr när jag förbokade 1½ år innan det släpptes. Ibland använder sig företag av lockvaror som man går back på för att tjäna in pengarna någon annanstans, inget konstigt med det.
Det jag blir irriterad på är att man kan garanterat ha lika mycket kul i typ pillars of eterinity eller cities skyline som GTA. Utvecklingskostnader ska inte påverka priset, snarare hur bra spelet är. Kolla bara på assassins creed unity eller liknande, svindyrt och helt värdelöst.

Alla företag borde lära av paradox, de vet hur man ska prissätta spel vettigt och ändå få in rejäla summor.

Att anställa 20x fler personer =/ 20x så bra spel, all im saying.

Man får köra max 120 på svenska motorvägar med en tvåmilles ferarri.
Jag kan göra samma sak med min Volvo 940 värd en halv speldator.

Ferrari borde verkligen lära av Volvo.

Så. Dagens obligatoriska bil-liknelse avklarad. Jag tror du vet vad jag försöker antyda.
Olika spel, olika utvecklingscykler. Fantastiskt för mig som spelare att båda sorterna finns. Jag har kul på helt olika sätt i dom olika spelen.

(Däremot är chansen rätt stor att jag inte skaffar GTA5 fören långt efter release, tack vare PoE. Dom lyckades nästan lite för bra)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Hej! Kanske tagits upp i tråden tidigare. Men frågar ändå:

Om jag köpt spelet på GreenManGaming, kan jag använda den nyckeln och aktivera det i Steam. Eller måste jag använda mig utav rockstar social club för att aktivera och starta spelet igenom?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag köpte watch dogs för 200kr när jag förbokade 1½ år innan det släpptes. Ibland använder sig företag av lockvaror som man går back på för att tjäna in pengarna någon annanstans, inget konstigt med det.
Det jag blir irriterad på är att man kan garanterat ha lika mycket kul i typ pillars of eterinity eller cities skyline som GTA. Utvecklingskostnader ska inte påverka priset, snarare hur bra spelet är. Kolla bara på assassins creed unity eller liknande, svindyrt och helt värdelöst.

Alla företag borde lära av paradox, de vet hur man ska prissätta spel vettigt och ändå få in rejäla summor.

Att anställa 20x fler personer =/ 20x så bra spel, all im saying.

Paradox får ju dock bara in någon enstaka promille av vad Rockstar får in. Så jag har svårt att se din logik från företagets sida här.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell