Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Telefon med QI och magnet (bortsett från Nexus 5)

Permalänk
Medlem

Telefon med QI och magnet (bortsett från Nexus 5)

Min Nexus 5 fick sig en tur i toalettstolen. Den fungerar fortfarande, men känns aningen märklig. Batteriet drar ur, touchen strular, den tappar kontakt med sim-kort m.m. Utöver det så kommer det skumma ljud ifrån den. Känns sådär.

Jag är väldigt nöjd med den, och skulle egentligen inte vilja byta, men om jag ska byta så är det två krav. Den ska ha trådlös laddning, och den ska ha magnet. Precis som Nexus 5. Jag använder den nämligen i bilen tillsammans med den trådlösa Nexus-laddaren och smidigheten i detta har bara det varit anledning att inte byta. Någon som har koll? Finns det öht?

Då Nexus 5 har utgått hos dom flesta butikerna så är priset på en ny lite för högt (ca 3800kr hos Proshop) för att inte få en "ny" upplevelse . Annars hade en sådan varit ett alternativ. Begagnat kanske får bli en utväg, alternativt kolla på möjligheten att fulmodda in ett par magneter. Eller byta till någon aktiv hållare från Brodit. Har varit en så klockren lösning dock.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Min Nexus 5 fick sig en tur i toalettstolen. Den fungerar fortfarande, men känns aningen märklig. Batteriet drar ur, touchen strular, den tappar kontakt med sim-kort m.m. Utöver det så kommer det skumma ljud ifrån den. Känns sådär.

Jag är väldigt nöjd med den, och skulle egentligen inte vilja byta, men om jag ska byta så är det två krav. Den ska ha trådlös laddning, och den ska ha magnet. Precis som Nexus 5. Jag använder den nämligen i bilen tillsammans med den trådlösa Nexus-laddaren och smidigheten i detta har bara det varit anledning att inte byta. Någon som har koll? Finns det öht?

Då Nexus 5 har utgått hos dom flesta butikerna så är priset på en ny lite för högt (ca 3800kr hos Proshop) för att inte få en "ny" upplevelse . Annars hade en sådan varit ett alternativ. Begagnat kanske får bli en utväg, alternativt kolla på möjligheten att fulmodda in ett par magneter. Eller byta till någon aktiv hållare från Brodit. Har varit en så klockren lösning dock.

http://i.imgur.com/RydEBEG.jpg

hade du inte satt igång din vattenskadade nexus så är ju chansen större att den går att fixa.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

hade du inte satt igång din vattenskadade nexus så är ju chansen större att den går att fixa.

Jag stängde av telefonen, tog isär den och la den i en påse ris ett par dagar. Hade jag inte gjort det hade det inte varit så mycket att göra åt nu, dock.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Får jag fråga sig hur du lyckades dra kabeln till laddaren så där snyggt?

Permalänk
Medlem

hände samma sak för mig med min iphone 5. den vara avstängd under natten sen dagen efter så in i ugnen i 50 grader i 30-60min. Har fungerat sen dess 👌
Nu är det kanske försent att ha din nexus i ugnen också. Men kan vara värt att prova om olyckan är framme nästa gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Många nya nallar kan man skaffa Qi mottagare till så man får trådlös laddning
har de till minan nallar Samsung not2 och not 3 bekvämt som attan

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Får jag fråga sig hur du lyckades dra kabeln till laddaren så där snyggt?

Hehe, det handlar om att jag har rätt vinkel på bilden från förarplatsen. Sitter man på passagerarsidan syns kabeln. Men här är ett album med hur det ser ut. I mittkonsollen ligger det 12v splitt till laddare, dashcam samt bluetooth-mottagare (+ såklart mottagaren)

http://imgur.com/a/HpJCq

Skrivet av MrMadMax:

hände samma sak för mig med min iphone 5. den vara avstängd under natten sen dagen efter så in i ugnen i 50 grader i 30-60min. Har fungerat sen dess 👌
Nu är det kanske försent att ha din nexus i ugnen också. Men kan vara värt att prova om olyckan är framme nästa gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag funderade på det, men läste någon artikel som avrådde från det så blev osäker.

Skrivet av Jygge:

Många nya nallar kan man skaffa Qi mottagare till så man får trådlös laddning
har de till minan nallar Samsung not2 och not 3 bekvämt som attan

Jo alltså den trådlösa laddningen i sig är ju mer och mer standard, det är just magneten. Har iofs för mig att skalet jag hade för att ladda min gamla S3 trådlöst hade magnet. Får kika på det.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Hehe, det handlar om att jag har rätt vinkel på bilden från förarplatsen. Sitter man på passagerarsidan syns kabeln. Men här är ett album med hur det ser ut. I mittkonsollen ligger det 12v splitt till laddare, dashcam samt bluetooth-mottagare (+ såklart mottagaren)

http://imgur.com/a/HpJCq

Ahh, ok. Det såg ut som den gick genom ventilationen...

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Jag stängde av telefonen, tog isär den och la den i en påse ris ett par dagar. Hade jag inte gjort det hade det inte varit så mycket att göra åt nu, dock.

det är inte sättet man fixar en vattenskada

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644