Flytta över spel till annan dator med annat acc steam

Permalänk

Flytta över spel till annan dator med annat acc steam

Tjenare som rubriken lyder vill jag flytta över ett spel (GTA V) till en annan dator som använder ett annat steam acc. Detta acc har dock köpt spelet och jag vill endast flytta över det för att slippa nerladdningstiden (24h). Kan man göra detta på något sätt?

Alltså typ påbörja nedladdningen på den andra datorn och sedan byta ut innehållet mot mitt och således slippa ladda ner 60GB. Fungerar detta?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk

ja det fungerar.

dock känns det smidigare att bara dela ut Steamapps mappen på nätverket så kan man plocka ner vad man vill mellan datorerna med typ 100-1000Mbit/s hastighet

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ja, precis så som du har tänkt dig ska funka. Sedan kan du gå in i steamclienten och gå in i egenskaper på spelet och validera spelet mot steam så tankar den ner det som ytligare behövs för att kunna köra spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Enthoo Evolve ITX, Asus strix B550-i, R5 5600x, GTX 1080, FD Integra R2 750w, 660P 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ja det fungerar.

dock känns det smidigare att bara dela ut Steamapps mappen på nätverket så kan man plocka ner vad man vill mellan datorerna med typ 100-1000Mbit/s hastighet

Den där idén var intressant. Jag tänker däremot inte att man laddar ner spelet och sedan spelar utan laddar ner medans man spelar, en form utav streaming. Hade kunnat vara någonting för HTPC spel burken i kombination med en HDD NAS. Självklart är gigabit nät mest lämpligt då.

Kommer nog inte göra det då det sitter en 2TB SSHD i min HTPC men annars, intressant idé.

(Kanske var lite offtopic)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Jag har en liknande fråga. Har köpt en ny PC och har redan fixat samma Steamkonto på den som jag har på min gamla PC.

Då jag har ett spel som jag kommit ganska långt på undrar jag om man på nåt sätt kan överföra de filerna till nya PC:n? För spelet är installerat på nya PC:n men det är ju liksom nollställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirBartoff:

Jag har en liknande fråga. Har köpt en ny PC och har redan fixat samma Steamkonto på den som jag har på min gamla PC.

Då jag har ett spel som jag kommit ganska långt på undrar jag om man på nåt sätt kan överföra de filerna till nya PC:n? För spelet är installerat på nya PC:n men det är ju liksom nollställt.

Får du kolla på varje specifikt spel du pratar om var dom sparar sina "save files" och sedan gå in där hämta ner dom och placera dom på samma ställe på nya datorn, kan ibland ligga i dolda mappar i mina dokument andra gånger i appdata osv.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk