Permalänk
Medlem

VPN-error

Hej!
Jag har under en period nu kört med en vpn-anslutning hem för att komma åt min lokala server och nas. Men under förra veckan slutade min vpn att fungera. Den fungerade utan problem på torsdagen men när jag försökte ansluta till den dagen efter fick jag error 800. Jag har gått in i nasen när jag är hemma och hittar inga ändringar som kan ha stoppat vpn-anslutningen. Jag har även gått in i routern och kollat att port 1723 är öppen.

Kan ni hjälpa mig att lista ut vad det kan vara för problem och fixa det?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vilken mjukvara använder du dig utav?
Kanske det räcker med att starta om datorn/vpn programmet? Din dator har inte råkat bytt ip och port 1723 är öppen för fel ip beroende på hur du har ställt in routern?
Mer information tack.

Visa signatur

Cooler Master 690 II Advanced | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Intel Core i5 4690K 3,5 GHz | Asus R9 290 4GB GDDR5 | AMD Radeon 8GB 2X4GB 2133MHz | Samsung 840 EVO 256GB | 2TB Western Digital Black | Corsair HX 850W 80+ | 3TB Western Digital MyBook | Mionix NAOS 5000 | Qpad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av DexTroN:

Vilken mjukvara använder du dig utav?
Kanske det räcker med att starta om datorn/vpn programmet? Din dator har inte råkat bytt ip och port 1723 är öppen för fel ip beroende på hur du har ställt in routern?
Mer information tack.

Jag använder VPN-Server på min nas (Synology DiskStation ds415+). Den bör inte ha bytt ipadress med det kan kanske vara fallet för när jag försöker att ansluta till nasen utan vpn-anslutning hem och direkt i webbläsaren får jag att sidan inte kan visas. Dock visas ikonon för min diskstation på fliken vilket gör mig förvirrad.

Permalänk
Medlem

Löst

Hej!
Nu har jag hittat lösningen till problemet. Det var den externa ip-adressen som hade bytt utan att jag kunde se det men nu är det åtgärdat!
Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampmux:

Hej!
Nu har jag hittat lösningen till problemet. Det var den externa ip-adressen som hade bytt utan att jag kunde se det men nu är det åtgärdat!
Tack för all hjälp!

Det var faktiskt den publika jag pratade om när jag skrev ISPn. Inte den privata såklart:)

Hmm, mitt inlägg hade försvunnit. Andra gången idag.