Någon som har erfarenhet från Greattech.se?

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet från Greattech.se?

Hejsan alla,

Beställde en dator från Greattech för nu nästan 17 dagar sedan och har fortfarande inte får varan hemskickad. Enligt köpvillkoren så ska det dröja upp till 15 dagar vid hög belastning, men detta börjar bli lite frustrerande. Min orderstatus satt på 'Godkänd' i över en vecka efter beställning, och sedan bytte den till 'Produktion / Bokad' och har nu inte ändrats för resterande tiden. Skickat två e-postmeddelanden till butiken, men valde istället att ringa eftersom svarstiden var mycket långdragen. Jag skickade till rätt e-postadress och fick svar, men som sagt efter en längre tid. Fick svar direkt på telefon och blev lovad av en faktiskt mycket trevlig representant att varan skulle skickas inom slutet av veckan och han beklagade att jag fått vänta så länge. Nu är det ny vecka och 17 dagar efter jag gjorde beställningen och inget paket ännu! Jag skulle ha full förståelse om personal på Greattech kontaktade mig personligen via e-post eller telefon och informerade att varan kommer att bli mycket sen. Och det faktum att jag betalade i förskott gör inte situationen bättre bättre för mig, det känns faktiskt nedslående. Skickade ett tredje e-postmeddelande tidigare idag där jag åberopade leveranstiden, väntar fortfarande på svar.

Brukar Greattech ha svårt med leveranstider? Jag bor knappt 60 km från butiken i Stockholm så man tycker att det inte borde ta så lång tid att få prylarna hitskickade. Har också varit där vid ett flertal gånger tidigare för andra ärenden och jag tycker att Greattech verkar helt seriösa och mycket trevliga.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag beställde från dom för några år sen och de tog ganska lång tid då också vill jag minnas. Sen dessutom så skickade dom datorn med ett annat moderkort och cpu än den jag skulle ha och när jag ringde och frågade om detta efter jag hade fått hem datorn då sa dom att de jag ville ha var slut och att detta var likvärdigt och efter mycket bråk så fick jag de jag hade beställt från början.

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: MSI z390 godlike |CPU: Intel Core i9-9900K 5.1GHZ|GPU: MSI RTX 2080Ti Lightning Z |RAM:g.skill 32gb ddr4 trident z rgb 4000mhz|HDD:Corsair Force MP510 480GB|asus rog strix helios gx601|PSU: Corsair HX1000i|CPU-Kylare:Alphacool Eisbaer Aurora 420mm|Monitor:asus xg438q

Permalänk
Greattech

Tjena freddiebox!

Vi har normal leveranstid på ca 2-5 arbetsdagar undantag ett par datorer med nVidia GTX900 grafikkort som vi har svårt att få tag på just nu. Dessa går åt så fort vi får in det då efterfrågan är större än tillgången och antal vi lyckas köpa in från leverantörer. Bland annat GT serien och Define datorn som vi har längre leveranstid på just nu.

Dock får vi in en större leverans under veckan som täcker 80% av pågående beställningarna, alla som har väntat mer än 3-4 dagar får leverans under veckan.

Supporten svarar på alla mail inom 48 arbetstimmar men normalt samma dag, dock har vi haft stängt under valborg och har ett högre tryck just nu efter helgen.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Tjena freddiebox!

Vi har normal leveranstid på ca 2-5 arbetsdagar undantag ett par datorer med nVidia GTX900 grafikkort som vi har svårt att få tag på just nu. Dessa går åt så fort vi får in det då efterfrågan är större än tillgången och antal vi lyckas köpa in från leverantörer. Bland annat GT serien och Define datorn som vi har längre leveranstid på just nu.

Dock får vi in en större leverans under veckan som täcker 80% av pågående beställningarna, alla som har väntat mer än 3-4 dagar får leverans under veckan.

Supporten svarar på alla mail inom 48 arbetstimmar men normalt samma dag, dock har vi haft stängt under valborg och har ett högre tryck just nu efter helgen.

- GT

Äntligen lite goda nyheter. Fick faktiskt svar på mitt tredje e-postmeddelande samtidigt som du skrev detta. I e-postmeddelandet skrevs det att min order är redo för leverans. Så detta innebär att jag får den under denna vecka hoppas jag?

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Greattech
Skrivet av freddiebox:

Äntligen lite goda nyheter. Fick faktiskt svar på mitt tredje e-postmeddelande samtidigt som du skrev detta, i e-postmeddelandet skrevs det att min order är redo för leverans. Så detta innebär att jag får den under denna vecka hoppas jag?

Återkommer du med ett ordernummer (PM) så kan jag titta hur det ser ut, flera datorer har lämnat vårt lager igår/idag och flera går iväg imorgon.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Återkommer du med ett ordernummer (PM) så kan jag titta hur det ser ut, flera datorer har lämnat vårt lager igår/idag och flera går iväg imorgon.

- GT

Absolut, skickat.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Fick snabbt svar från Greattech här på Sweclockers och fått varan bekräftad att troligen skickas imorgon eller inom två dagar. Får tacka för hjälpen och hoppas på att den kommer under veckan.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bara spana in alla trådar om greattech här på Swec och google så får du en hyffsat bra uppfattning.

GT är som du märkt aktiva här och kan hjälpa dig:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bara spana in alla trådar om greattech här på Swec och google så får du en hyffsat bra uppfattning.

GT är som du märkt aktiva här och kan hjälpa dig:)

Det vette fasiken om jag håller med om att dom kan hjälpa dig, det mesta jag sett om greattech och deras trådar är negativt, personligen hade jag hållt mig ifrån det företaget men det är min uppfattning efter vad som skrevits på detta forumet om dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Det vette fasiken om jag håller med om att dom kan hjälpa dig, det mesta jag sett om greattech och deras trådar är negativt, personligen hade jag hållt mig ifrån det företaget men det är min uppfattning efter vad som skrevits på detta forumet om dom.

Du var tvungen att dra igång denna cirkusen igen, nu när tråden i stort sett var avklarad och alla var glada och nöjda?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

CDON var otroligt sega med prylar jag beställde för några år sedan. Fick delarna en månad försent, samtidigt drog dom av 1500:- på summan så jag kan inte klaga

Fick du nån ersättning för den dryga leveranstiden?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Destromath:

Det vette fasiken om jag håller med om att dom kan hjälpa dig, det mesta jag sett om greattech och deras trådar är negativt, personligen hade jag hållt mig ifrån det företaget men det är min uppfattning efter vad som skrevits på detta forumet om dom.

Fast jo, GT har ju hjälpt TS, ellerhur?

Skrivet av Minsc S2:

Du var tvungen att dra igång denna cirkusen igen, nu när tråden i stort sett var avklarad och alla var glada och nöjda?

japp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Du var tvungen att dra igång denna cirkusen igen, nu när tråden i stort sett var avklarad och alla var glada och nöjda?

Han frågade om erfarenheter från GT jag gav vad jag själv har erfarat av dom här på forumen som exempel, har väll rätt att säga vad jag tycker?

Skrivet av tcntad:

Fast jo, GT har ju hjälpt TS, ellerhur?

japp...

Tycker dom varit otrevliga i deras förra poster som dom gjort, tycker inte dom varit speciellt hjälpsamma heller men det är som sagt min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Han frågade om erfarenheter från GT jag gav vad jag själv har erfarat av dom här på forumen som exempel, har väll rätt att säga vad jag tycker?

Tycker dom varit otrevliga i deras förra poster som dom gjort, tycker inte dom varit speciellt hjälpsamma heller men det är som sagt min åsikt.

Du är nog inte ensam om den åsikten på det här forumet ;). Och till TS, vad fick du för kompensation av dom PGA den försenade leveransen?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Greattech
Skrivet av muSashi:

Du är nog inte ensam om den åsikten på det här forumet ;). Och till TS, vad fick du för kompensation av dom PGA den försenade leveransen?

Vi har en leveranstid upp till 15 arbetsdagar för alla datorer, dock klarar vi oss med 2-5 arbetsdagar för en stor del av våra datorer undantag när det är brist på komponenter. Skulle vi inte klara 15 arbetsdagar diskuterar vi gärna en rimlig kompensation. 99% av alla beställningar (speldatorer) skickas inom 15 arbetsdagar och ca 70-80% inom 2-5 arbetsdagar.

Från kundens beställningsdatum tills igår då ordern blev klar för leverans tog det totalt 10 arbetsdagar, sedan tar det någon dag för DHL/Posten.
Kundens köp följer därmed våra villkor och blev därför inte försenad. Datorn blev klar 5 arbetsdagar tidigare. Att vi har satt upp 15 arbetsdagar är för att en del komponenter som är populära tar snabbt slut hos oss och leverantören, då lämnar vi rätt datum från början istället för 2-5 arbetsdagar som vi vet att vi inte kan klara av när det blir förseningar från leverantören. Kunden får reda på högsta möjliga leveranstiden direkt innan köp!

- GT

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering:

Varan kom aldrig denna vecka heller tyvärr, fick dock för några timmar sedan mitt spårningsnummer men sorgligt nog så hann den aldrig lämna terminalen i Stockholm innan helgen. Nu blir det 22 dagars väntan. Men jag antar att Greattech gjorde ett bra fall och förklarade hur svårt det var att få tag på diverse hårdvara jag hade beställt.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Greattech
Skrivet av freddiebox:

En liten uppdatering:

Varan kom aldrig denna vecka heller tyvärr, fick dock för några timmar sedan mitt spårningsnummer men sorgligt nog så hann den aldrig lämna terminalen i Stockholm innan helgen. Nu blir det 22 dagars väntan. Men jag antar att Greattech gjorde ett bra fall och förklarade hur svårt det var att få tag på diverse hårdvara jag hade beställt.

Hej,

Ordern lämnade vårt lager enligt info du fick utav mig tidigare, dock tar det ett par arbetsdagar med DHL för transport utöver monteringstiden. Först hämtar åkeriet leveransen (pall) utav oss som sedan sorteras ut till DHL terminal och därefter kan du söka efter dit paket. Observera även att leveranstiden är upp till 15 arbetsdagar, då räknas varken helger eller röda dagar. Vi vet i förväg inte när datorn finns hos kunden, det kan ta 1-2 arbetsdagar medans leveransen kan dröja med några dagar extra beroende på vart man bor, detta är helt upp till DHL. Vi räknar oftast med leverans inom 1-2 arbetsdagar och många har fått sina leveranser under dagen. Orsaken till varför du inte har fått idag kan bero på antal utkörningar DHL har till dit område.

- GT