AMD Radeon "Fiji" blir haloprodukt för lyxlirare och entusiaster

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Det är faktiskt rätt lustigt, att den ena kan komma undan med vad som helst, medans den andra blir grillad för minsta lilla feltramp.
/Lifooz

Vi ser det nog från andra utgångspunkter eller så läser vi inte samma inlägg eller trådar, blir inte nvidia grillade för allt de gör av en krets här? Tillåt mig småle. Båda förtjänar att kritiseras, absolut, men om ni påstår att nvidia inte kritiseras för det ena än det andra i swec forum så känns det helt surrealistiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Vi ser det nog från andra utgångspunkter eller så läser vi inte samma inlägg eller trådar, blir inte nvidia grillade för allt de gör av en krets här? Tillåt mig småle. Båda förtjänar att kritiseras, absolut, men om ni påstår att nvidia inte kritiseras för det ena än det andra i swec forum så känns det helt surrealistiskt.

Lifooz har rätt. Det är överväldigande kritik mot AMD jämfört med Nvidia när det handlar om samma saker. Jag har själv varit en AMD-kritiker vid vissa tillfällen, men sedan också varit kritisk mot Nvidia när man börjar se att allt inte är svart eller vitt.

Alla som väljer att flama AMD så fort tillfälle ges förstår uppenbarligen inte att de skjuter sig själva i foten som konsumenter om en aktör går i graven. Men det är kanske för mycket begärt att många ska tänka så långt.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Av allt att döma fortsätter AMD att leverera prisvärd prestanda.

Det problem dom faktiskt har är att få upp lönsamheten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Av allt att döma fortsätter AMD att leverera prisvärd prestanda.

ok? har vi läst samma artikel eller har du eller jag hittat fel? ""AMD Radeon "Fiji" blir haloprodukt för lyxlirare och entusiaster "" hette väl artikeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

ok? har vi läst samma artikel eller har du eller jag hittat fel? ""AMD Radeon "Fiji" blir haloprodukt för lyxlirare och entusiaster "" hette väl artikeln?

Mitt inlägg va tänkt som respons till profeterna som förutspådde AMDs undergång, snarare än själva artikeln.

För att utveckla: dom flesta nya korten må vara baserade på äldre teknik, men antagligen kommer dom att leverera bra prestanda/krona i samtliga segment ändå. Även om det allra senaste bara hamnar i ett kort så kommer ju den tekniken att leta sig ner i dom lägre segmenten längre fram.