Permalänk
Medlem

GTX 580 blue screen

Satt och spelade lite GTA V med en polare när datorn plötsligt frös(black screen). Nu när jag startar datorn får jag blue screen med felmeddelande om NVLDDMKM.SYS. Jag kan köra datorn i felsäkert läge.

Någon som vet något om detta??

MVH modify

Visa signatur

En av Sveriges bästa datorspelare genom tiderna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av modify:

Satt och spelade lite GTA V med en polare när datorn plötsligt frös(black screen). Nu när jag startar datorn får jag blue screen med felmeddelande om NVLDDMKM.SYS. Jag kan köra datorn i felsäkert läge.

Någon som vet något om detta??

MVH modify

Försök att ta bort drivrutinerna i felsäkert läge och prova att starta vanligt och välj att ominstallera med samma eller andra drivrutiner. Om detta inte funkar kan det vara kortet som gett upp men du kan ju även kolla så att det inte blir för varmt, och se efter så att det inte är fullt med damm.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Entusiast

Starta i felsäkert läge och plocka bort alla drivrutiner till grafikkortet med Display Driver Uninstaller, ladda sedan ner nya fräscha drivare från Nvidias hemsida.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Tja grabbar tack för svar. Jag har gjort vad båda ni har sagt, det funkar ej. Jag har även fixat MSI afterburner, men får ej upp GTX 580 i programmet. Testade stoppa in ett gammal kort i burken radeon 4770HD, och det funkar att ändra funktioner i MSI afterburner. Är kortet helt dött eller?.. antar att jag kan testa GTX 580 i en polares burk för o se om det funkar

Visa signatur

En av Sveriges bästa datorspelare genom tiderna.

Permalänk
Medlem

det ser ut att vara dött ja..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av modify:

Tja grabbar tack för svar. Jag har gjort vad båda ni har sagt, det funkar ej. Jag har även fixat MSI afterburner, men får ej upp GTX 580 i programmet. Testade stoppa in ett gammal kort i burken radeon 4770HD, och det funkar att ändra funktioner i MSI afterburner. Är kortet helt dött eller?.. antar att jag kan testa GTX 580 i en polares burk för o se om det funkar

Ja tyvärr verkar det inte bättre, men om du orkar kan du ju testa att baka kortet i ugn. Finns ett par trådar om detta i övrigt-delen här.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)