Datorn dör när jag spelar Assassins Creed Unity

Permalänk
Medlem

Datorn dör när jag spelar Assassins Creed Unity

Hej jag vet ej vart jag ska gå riktig med denna tråden så jag börja här.

Jag har ett stort problem när jag spelar Assassins Creed Unity så efter en halv timme,timme så dör datorn helt den starta om som vanligt och allt sånt. Men så fick jag ett råd att ha koll på hur varmt Grafikkortet blev när jag spela. det blev över vad det skulle bli. Jag har ett MSI GTX 970 som jag köpte för en vecka sedan så det är helt nytt. Max graderna ska vara 64 men det blir 70-75 grader ist och sen efter ett tag så dör datorn och startar om igen. Om det är någon som har haft samma problem som jag så skriv gärna hur ni löste problemet eller om ni har några ider på vad felet är alla svar är välkomnande.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Nox11:

Hej jag vet ej vart jag ska gå riktig med denna tråden så jag börja här.

Jag har ett stort problem när jag spelar Assassins Creed Unity så efter en halv timme,timme så dör datorn helt den starta om som vanligt och allt sånt. Men så fick jag ett råd att ha koll på hur varmt Grafikkortet blev när jag spela. det blev över vad det skulle bli. Jag har ett MSI GTX 970 som jag köpte för en vecka sedan så det är helt nytt. Max graderna ska vara 64 men det blir 70-75 grader ist och sen efter ett tag så dör datorn och startar om igen. Om det är någon som har haft samma problem som jag så skriv gärna hur ni löste problemet eller om ni har några ider på vad felet är alla svar är välkomnande.

64 grader är ju knappt jummet för ett GTX kort ? för att vara luft i alla fall när kortet närmar sig 80c kanske du ska tänka lite på att ha lite aggresivare fläkt kurvor, måste vara något annat i burken som är fel, vad har du för CPU, PSU etc?

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

datorn borde inte dö av 70-75 grader på graffet. mitt 970 blir 71 typ. jag tror det är vid 65c som fläktarna börjar rulla (rätta mig om jag har fel)

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Låter snarare som CPU överhettning eller minnesproblem

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

64 grader är ju knappt jummet för ett GTX kort ? för att vara luft i alla fall när kortet närmar sig 80c kanske du ska tänka lite på att ha lite aggresivare fläkt kurvor, måste vara något annat i burken som är fel, vad har du för CPU, PSU etc?

Intel Core i7-2600K 3,4GHz. Har jag.

Permalänk
Medlem

Men om jag ska sätta in fler fläktar har 2 i kan få in 2 till om det hjälper sen är min CPU rätt så gammal minst 4 år är den.