Permalänk
Medlem

Grafikkort rekommendation 970

Hej!

Hemma hos mig ska v nog snart bygga en ny dator. Datorns kommer behöva ha MINST alla requirements för oculus rift recommended, och med det krävs minst ett GTX 970 kort. Vi vill gärna ha ett kort som är bra (typ som NVIDIA GeForce GTX 970) och billigt. Jag har tittat på prisjakt, och hittat detta: Galax/KFA2 GeForce GTX 970 OC HDMI DP 2xDVI 4GB. Är det ett fungerande och bra kort, eller ska man köpa ett lika dant fast från AMD eller ASUS, som kostar 600kr mer. Jag kan inte hitta mycket om Galax/KFA2 online, så jag undrar om det är ett bra, hållbart och kraftigt kort. Tack för svar! Sen har jag en liten fråga om moderkort också, om någon vet ett bra prisvärt kort till i5 med 1150 socket. Tack!

EDIT: Det Galax kortet kostar 2999 och finns här

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Hej!

Hemma hos mig ska v nog snart bygga en ny dator. Datorns kommer behöva ha MINST alla requirements för oculus rift recommended, och med det krävs minst ett GTX 970 kort. Vi vill gärna ha ett kort som är bra (typ som NVIDIA GeForce GTX 970) och billigt. Jag har tittat på prisjakt, och hittat detta: Galax/KFA2 GeForce GTX 970 OC HDMI DP 2xDVI 4GB. Är det ett fungerande och bra kort, eller ska man köpa ett lika dant fast från AMD eller ASUS, som kostar 600kr mer. Jag kan inte hitta mycket om Galax/KFA2 online, så jag undrar om det är ett bra, hållbart och kraftigt kort. Tack för svar! Sen har jag en liten fråga om moderkort också, om någon vet ett bra prisvärt kort till i5 med 1150 socket. Tack!

Vad kostar kortet?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@stimpen: Jag glömde skriva länk och kostnad i inlägget! Det kostar 2999 och finns här

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

@stimpen: Jag glömde skriva länk och kostnad i inlägget! Det kostar 2999 och finns här

Billigt 970, ska nog vara ok.
(Du vet 970 har lite speciell minneskonfiguration va? 3,5gb snabbt minne o 0,5gb långsamt)

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Sen har jag en liten fråga om moderkort också, om någon vet ett bra prisvärt kort till i5 med 1150 socket. Tack!

https://www.inet.se/produkt/v100425/asus-z97-a-atx-intel-core...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Hej!

Hemma hos mig ska v nog snart bygga en ny dator. Datorns kommer behöva ha MINST alla requirements för oculus rift recommended, och med det krävs minst ett GTX 970 kort. Vi vill gärna ha ett kort som är bra (typ som NVIDIA GeForce GTX 970) och billigt. Jag har tittat på prisjakt, och hittat detta: Galax/KFA2 GeForce GTX 970 OC HDMI DP 2xDVI 4GB. Är det ett fungerande och bra kort, eller ska man köpa ett lika dant fast från AMD eller ASUS, som kostar 600kr mer. Jag kan inte hitta mycket om Galax/KFA2 online, så jag undrar om det är ett bra, hållbart och kraftigt kort. Tack för svar! Sen har jag en liten fråga om moderkort också, om någon vet ett bra prisvärt kort till i5 med 1150 socket. Tack!

EDIT: Det Galax kortet kostar 2999 och finns här

Annars funkar AMD fint när det gäller höga upplösningar. Deras 390/390x verkar ju funka fint för det (om man kör dubbla kort). Annars finns ju 290x (om du har tur att få tag i ett ex eller två). Får du fin prestanda i högre upplösning.

oculus säger dom själva är 3 gånger så krävande än vanligt 1080P skärm, det jag visar nedanför är 4gånger så krävande (får ju ett hum hur krävande 3 gånger är då). Kan säga att AMD ligger före (högre siffra är bättre). 970 ligger en bit efter.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar