Permalänk

Postnord långsamma?

Tjena!

Beställde mina delar till ny dator på inet för ett par dagar sen, inet skickade dessa igår och jag har valt hemleverans då paketet väger 20-25 kg. Detta skickades från inet i göteborg och upp mot postnords central i härryda. Det har fortfarande inte kommit fram och det skall levereras hem till mig idag. Hur fan skall det gå ihop? Hur går jag tillväga? Varit i kontakt med kundservice som bara sa att det är inte deras problem och sen la på.

Lite hjälp?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk

Du har inte fått något sms om att du måste boka en utkörning på deras hemsida? Fick jag iaf göra för några veckor sedan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Hemleverans kan ju komma efter 18 och senare ..
Och stämmer med boka leverans så dom inte kommer hem till ett tomt hus/lägenhet

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av AltUnderCtrl:

Du har inte fått något sms om att du måste boka en utkörning på deras hemsida? Fick jag iaf göra för några veckor sedan.

Nej jag har inte fått något.

Skrivet av fermia:

Hemleverans kan ju komma efter 18 och senare ..

Jo men det är ju en fördel om den hunnit komma in på centralen och skannas med?

2015-06-17 18:20 Härryda, Sverige Försändelsen transporteras
2015-06-17 16:31 Inet.se, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Permalänk
Medlem

Långsamma? Du har väntat en arbetsdag, mig veterligen är leveranstiden 1-2 vardagar. Du får nog din dator på måndag.

Permalänk
Medlem

Sen tror jag att postnord lämnar paketet till den lokala lantbrevbäraren och så tar det någon dag till för dem att köra ut det tillsammans med posten. Mitt paket från England tog en dag att lämna England till Sverige men i Sverige fyra dagar för att komma till mig.

Permalänk
Medlem

Skickade en ssd med Postnord i Tisdags eftermiddag som skulle till Holland på RMA.. OCZ tog emot den på Torsdag förmiddag, Så långsamma tycker ja inte dom e.. ^^

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Hemleverans är segare. Och posten står stilla idag (midsommar), så nästa vecka nån gång får du grejerna. Hade du beställt en pryl på tisdag innan 17.00 från inet så har du fått den i brevlådan/utlämningsställe dagen efter. Men en hel dator i delar via hemleverans, ja det tar desto längre som sagt.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maryliato:

Tjena!

Beställde mina delar till ny dator på inet för ett par dagar sen, inet skickade dessa igår och jag har valt hemleverans då paketet väger 20-25 kg. Detta skickades från inet i göteborg och upp mot postnords central i härryda. Det har fortfarande inte kommit fram och det skall levereras hem till mig idag. Hur fan skall det gå ihop? Hur går jag tillväga? Varit i kontakt med kundservice som bara sa att det är inte deras problem och sen la på.

Lite hjälp?

Oavsett speditör så tar det den tid det tar, vad du ska göra? Du får vänta, annars hade du väl kunnat åkt till Göteborg själv och plocka upp ditt paket. PostNord är snabba och bra på det de gör. Sen kan det underlätta att vara trevlig mot kundservice om det nu är så att du upplever detta som ett problem. Du vinner inget på att vara otrevlig mot deras kundservice. Dessutom körs det inga leveranser på midsommarafton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

PostNord är snabba och bra på det de gör.

Denna vecka verkar det dock som dem har skitit i paket. Väntar på 3st paket, 2 av dem skickades i söndags och borde kommit i tisdags, 3e skickades i tisdag och jag har inte fått nått av dem ännu.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maryliato:

Nej jag har inte fått något.

Jo men det är ju en fördel om den hunnit komma in på centralen och skannas med?

2015-06-17 18:20 Härryda, Sverige Försändelsen transporteras
2015-06-17 16:31 Inet.se, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Fick du dina grejer i tid ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Troligen inte.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av fermia:

Skrivet av Broken-arrow:

Troligen inte.

Absolut inte, det har inte ändrats något utan körs fortfarande på någon sleten lastbil enligt deras sida

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja nu är det lördag och söndag = inget rör sig.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk

Uppdatering!

Varit i kontakt med postnord under morgonen och paketet är borta...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske någon sommarjobbare som inte kunde motstå ett stort fint paket med Inet på etiketten.
Min lokala sommar-brevbärare lämnade mina brev till grannen längre ner på gatan, bra grejer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maryliato:

Uppdatering!

Surt sa Räven. Det är bara att beställa pizza och titta på repris av flipper

Nej men om man ska vara ontopic... Då får du kontakta inet och postnord, och sätta
igång ett garantiärende.

Permalänk
Medlem

Postnord är hopplösa! Förra våren hade jag 5 leveranser av paket från dem. ETT av dem kom fram utan krångel. De slarvade bort ett paket innehållande ramen till en studsmatta helt och hållet... paketet vägde 35kilo och var runt 170x45x45cm stort. Det bara försvann... tog dem 2 veckor att erkänna det. Företaget jag beställt av skickade en ny studsmatta... det tog över en vecka för dem att leverera den också.
Två av de andra paketen påstod de sig försökt att leverera men att inget varit hemma den avtalade tiden trots att både jag och min sambo var hemma och det går inte att missa att en lastbil skulle stanna utanför vårt hus.
Det sista som strulade lämnade de in på ICA så jag fick hämta själv... då hade chauffören "missat" de sista nio siffrorna i kollinumret så de fick att de inte hade något sådant paket. Som tur var tog de sig tid att leta efter paketet då jag kunde ge beskrivning på hur det borde se ut. De som jobbade på Ica sa att de inte är ett dugg förvånade att sådant händer med postnord, tydligen mer regel än undantag.

Beställde dock ett paket i höstas som jag var tvungen att ta med postnord och kors i taket så kom det fram... så helt odugliga är de inte!

Permalänk
Medlem

Stökigt! Senaste gången jag beställde något med postnord kom det dagen efter.

Permalänk
Medlem

Beställde från webhallen i onsdags och det beräknas komma fram idag. Hoppas det håller... Tråkigt för ts det här..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkente:

Postnord är hopplösa! Förra våren hade jag 5 leveranser av paket från dem. ETT av dem kom fram utan krångel. De slarvade bort ett paket innehållande ramen till en studsmatta helt och hållet... paketet vägde 35kilo och var runt 170x45x45cm stort. Det bara försvann... tog dem 2 veckor att erkänna det. Företaget jag beställt av skickade en ny studsmatta... det tog över en vecka för dem att leverera den också.
Två av de andra paketen påstod de sig försökt att leverera men att inget varit hemma den avtalade tiden trots att både jag och min sambo var hemma och det går inte att missa att en lastbil skulle stanna utanför vårt hus.
Det sista som strulade lämnade de in på ICA så jag fick hämta själv... då hade chauffören "missat" de sista nio siffrorna i kollinumret så de fick att de inte hade något sådant paket. Som tur var tog de sig tid att leta efter paketet då jag kunde ge beskrivning på hur det borde se ut. De som jobbade på Ica sa att de inte är ett dugg förvånade att sådant händer med postnord, tydligen mer regel än undantag.

Beställde dock ett paket i höstas som jag var tvungen att ta med postnord och kors i taket så kom det fram... så helt odugliga är de inte!

Låter sjukt.

Har då fått/skickat hundratals paket från/med PostNord utan problem. Sen paket slutat fastna i Ånge kommer de också fram en dag tidigare nu.

Dock tappade Schenker bort ett helt kök ifjol, var ju bara fyra lastpallar.
Tog en månad att hitta.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått hur man kan "tappa bort" paket. Dom åker väll på rullband?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Låter sjukt.

Har då fått/skickat hundratals paket från/med PostNord utan problem. Sen paket slutat fastna i Ånge kommer de också fram en dag tidigare nu.

Dock tappade Schenker bort ett helt kök ifjol, var ju bara fyra lastpallar.
Tog en månad att hitta.

Tror det kan ha mycket att göra med vart man bor när det gäller kompetensen på bolagen. Det kan ju funka hur bra som helst i 95% av landet och kass på 5%... vet flera runt omkring där jag bor som inte alls är nöjda.

Ett kök är ju lätt att tappa bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkente:

Ända sen Posten bytte till Postnord så har postgången gått käpp rätt åt skogen. Jag har skickat saker som inte kommit fram. Och man har beställt varor som man inte har fått. Något som visst verkar vara ett rätt så vanligt fenomen inom Postnord.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Liv&helvete:

Ända sen Posten bytte till Postnord så har postgången gått käpp rätt åt skogen. Jag har skickat saker som inte kommit fram. Och man har beställt varor som man inte har fått. Något som visst verkar vara ett rätt så vanligt fenomen inom Postnord.

Känns som att ni överdriver lite ^^

Har haft strul med ett paket på 25 år. Oftast är det folk som skickar med fel tjänst som sen klagar på att det blir fel.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maryliato:

Uppdatering!

Varit med om samma sak, datorn från Inet på 15-16 kg var "försvunnen" efter många dagar.

Dök sedan upp på ett företagscenter....

Det är vikten som ställer till det.

Den kommer högst sannorlikt dyka upp om några dagar, ta det coolt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Känns som att ni överdriver lite ^^

Har haft strul med ett paket på 25 år. Oftast är det folk som skickar med fel tjänst som sen klagar på att det blir fel.

Visserligen. Men det tycker jag inte ska ha någon betydelse vilken tjänst man tar eller anlitar. Skickar man en sak. eller om man beställer något, så ska det man skickar komma fram. Sen vet jag om att inget företag i världen kan vara exakt eller riktigt. Man kan få räkna med att saker och ting kan försvinna. Med någon procent per år, eller vad det nu kan vara.

Det är inte det jag retar upp mig på. Utan det är om jag nu skickar något, och det inte kommer fram. Hur kan jag då förlita mig på att nästa försändelse kommer fram ? Man vill gärna vara säker på att det man skickar, att det når dit det ska.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Liv&helvete:

Visserligen. Men det tycker jag inte ska ha någon betydelse vilken tjänst man tar eller anlitar. Skickar man en sak. eller om man beställer något, så ska det man skickar komma fram. Sen vet jag om att inget företag i världen kan vara exakt eller riktigt. Man kan få räkna med att saker och ting kan försvinna. Med någon procent per år, eller vad det nu kan vara.

Det är inte det jag retar upp mig på. Utan det är om jag nu skickar något, och det inte kommer fram. Hur kan jag då förlita mig på att nästa försändelse kommer fram ? Man vill gärna vara säker på att det man skickar, att det når dit det ska.

Det är knappast "nån procent" per år som försvinner.

9 000 paket försvann under en vecka här då? ;D
http://www.postnord.com/sv/media/pressmeddelanden/postnord-sv...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är knappast "nån procent" per år som försvinner.

9 000 paket försvann under en vecka här då? ;D
http://www.postnord.com/sv/media/pressmeddelanden/postnord-sv...

Som jag skrev "eller vad det nu kan vara".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag förväntar mig att ha mitt paket dagen efter om jag beställer innan kl12 (förutsatt att butiken skickar det samma dag dvs), det har fungerat i många år nu, men då hette det posten.

Menar ni att jag ska förvänta mig sämre service av PostNord?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”