Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Stjärnorna på PostNord har gjort det igen.
Jag har fått ett paket felaktigt levererat till mig (företaget som skickade paketet f*kade upp fullständigt).

I fredags för nu snart 7 dagar sedan så ringde detta företag till PostNord och förklarade att paketet inte ska levereras till mig, utan att dom ska ha det i retur.

Under hela veckan har jag fått email, telefonsamtal, sms och nu senast en pappersavi om att jag ska hämta paktet eller boka utkörning.

Jag har ringt tomtarna 4 ggr under veckan, mån-tors.
Måndag till onsdag lät det "inga problem, det ska gå tillbaka, ignorera alla sms det måste vara -nått automatiskt som har buggat-".

Idag tar det 25 minuter i telefon med operatören, och det visar sig såklart att dom har lagt in "ändringsordern" helt fel i systemet (hur fan man nu ens kan tillåtas göra det?), och paketet har mycket riktigt bara stått still och väntat på att bli utkört.

Visst, världen går inte under, men det är så otroligt dåligt.
Det tar alltså 4 samtal innan man får prata med någon som antingen är kompetent nog, eller orkar bry sig, att kontrollera detta ärende bra nog.

Hade det varit mitt företag hade 3 st medarbetare fått en uppsägning i påskpresent, samt att folk som ansvarar för rutiner och IT-system hade fått sig en rejäl linus-torvalds-like rage!

Själv skickade jag ett brev med värdepapper i fredags med klass 1 brev. Har bara försvunnit, inte dykt upp till mottagaren i alla fall =(

Jag ser två orsaker:
Antingen har dom öppnat mitt brev, vilket inte är ovanligt tydligen.
Eller
Så har dom bara slarvat bort det och de ligger någonstans och skräpar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Avstängd

Postnord är LEGENDARISKT dåliga, speciellt på hemleveranser. De har slarvat bort otaliga paket för mig och erkänner aldrig att de gjort något fel.

Jag gick med i en fb grupp för postnord anställda för ett tag sen på skoj. Där skämtades det dagligen om hur de sket i att knacka på/ringa och bara satte en lapp på dörren att inget vart hemma. Skämtades dagligen i hur korkade människor var och vilket soft jobb där man bara kunde lalla runt.

Ett paket var jag t.o.m. hemma hela dagen för, kan garantera att det varken ringdes eller knackades på, men likväl satt det en lapp på dörren sen.

Postnord är ett jävla skämt.

Visa signatur

ROG Swift PG348Q@100Hz, Evolv ATX Tempered Glass, ROG Maximus Viii Formula, i7-6700@4.9GHz, 16GB 3000MHz Corsair Vengeance LPX, AX1200i, 2xGTX1080 FE @ 2GHz, Cryorig R1 Universal, 512gb Samsung 950 Pro M.2, 512GB Sasumg 850 Pro SSD, 2x3TB HD, RIG500E, K95 RGB, Rival 700, Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valisk:

Där skämtades det dagligen om hur de sket i att knacka på/ringa och bara satte en lapp på dörren att inget vart hemma. Skämtades dagligen i hur korkade människor var och vilket soft jobb där man bara kunde lalla runt.

Ett paket var jag t.o.m. hemma hela dagen för, kan garantera att det varken ringdes eller knackades på, men likväl satt det en lapp på dörren sen.

Känner igen det där, genom åren har jag inte varit med om en enda gång att paketet från Posten kommit direkt till dörren men man har fått en notering om att de varit på plats.
Jag har provat att skriva i kommentaren att ringa när de är framme men det händer aldrig heller.

Edit: Vad heter gruppen förresten?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valisk:

Postnord är LEGENDARISKT dåliga, speciellt på hemleveranser. De har slarvat bort otaliga paket för mig och erkänner aldrig att de gjort något fel.

Jag gick med i en fb grupp för postnord anställda för ett tag sen på skoj. Där skämtades det dagligen om hur de sket i att knacka på/ringa och bara satte en lapp på dörren att inget vart hemma. Skämtades dagligen i hur korkade människor var och vilket soft jobb där man bara kunde lalla runt.

Yeap, samma hände hos mig med mitt förra paket.
Satt hemma från jobb hela dagen och väntade på leverans. Mobilen laddad och klar.
Kring 18.00 dyker det upp en uppdatering på trackingnumret: "Var där, ingen hemma".

What?
Känns verkligen som att dom väntade till 18.00-19.00 med registreringen också bara för man inte skulle kunna ringa på samma dag...

När jag ringde dagen efter så ändrade dom utsaga till "chauffören hade ingen portkod". Det roliga var att både mitt telefonnummer och portkoden stod tryckt på klisterlappen på paketet....

Sjukt hur ett sånt här oseriöst bolag kan få fortsätta, men det är ju en monopolställning dom har

Permalänk
Medlem

2016-05-19 14:09 , Sverige Avisering per telefon misslyckades. Mottagaren kommer att aviseras på annat sätt

2016-05-19 14:58 Sverige Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas.

Jag hade mobilen på hela dagen och jag var hemma. Posten ringde inte ens. Posten hade rätt mobilnummer till mig som står på paketet

Gick som tur var att boka så dom kommer med paketet imorgon till mig så jag har det innan helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sjukt hur ett sånt här oseriöst bolag kan få fortsätta, men det är ju en monopolställning dom har

Schenker och DHL verkar plocka marknadsandelar, iaf på grejer jag beställer.
Och ännu mer när man köper begagnat via privatpersoner.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Satt hemma från jobb hela dagen och väntade på leverans. Mobilen laddad och klar.
Kring 18.00 dyker det upp en uppdatering på trackingnumret: "Var där, ingen hemma".

What?
Känns verkligen som att dom väntade till 18.00-19.00 med registreringen också bara för man inte skulle kunna ringa på samma dag...

När jag ringde dagen efter så ändrade dom utsaga till "chauffören hade ingen portkod". Det roliga var att både mitt telefonnummer och portkoden stod tryckt på klisterlappen på paketet....

De köper tjänster och andra företag som fraktar om jag förstått det rätt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Oavsett om det kostar flera hundra kronor mer än PostNord, väljer jag Schenker eller DHL (om möjligheten finns).
PostNord är Sveriges tveklöst sämsta företag och de har NOLL kundfokus. De försöker inte ens leverera i tid.

Jag uppmanar här alla att välja Schenker eller DHL om det är möjligt, samt att delta i alla kundundersökningar ni någonsin kan stöta på och förklara hur värdelösa PostNord är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

What?

De har absolut ingen monopolställning.
Fått leveranser av DHL, Schenker och Bring.

Har absolut bäst erfarenheter av Bring som levererat vitvaror och TV-apparater.
Otrolig hjälpsamma och trevliga i mitt område.

Det är mer företagen som väljer Postnord som leverantör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

De har absolut ingen monopolställning.
Fått leveranser av DHL, Schenker och Bring.

Har absolut bäst erfarenheter av Bring som levererat vitvaror och TV-apparater.
Otrolig hjälpsamma och trevliga i mitt område.

Det är mer företagen som väljer Postnord som leverantör.

Exakt, och det var ju det jag menade med "monopolställning"...
Kalla det något annat då, kontentan är att jag som kund oftast (skulle säga att där jag lyckas handla är det 90%) av gångerna tvingas välja Postnord då handlarna inte erbjuder något annat alternativ. Och när dom väl erbjuder alternativ så är det inte ovanligt att de andra aktörerna kostar extra.
Så visst, monopol var ett dåligt ord. "Favoriserat" eller "dominerande" är kanske bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Exakt, och det var ju det jag menade med "monopolställning"...
Kalla det något annat då, kontentan är att jag som kund oftast (skulle säga att där jag lyckas handla är det 90%) av gångerna tvingas välja Postnord då handlarna inte erbjuder något annat alternativ. Och när dom väl erbjuder alternativ så är det inte ovanligt att de andra aktörerna kostar extra.
Så visst, monopol var ett dåligt ord. "Favoriserat" eller "dominerande" är kanske bättre.

Orsaken till att handlarna föredrar Postnord är att de fungerar bäst, kanske bra avtal också.
Ingen annan leverantör har lika snabba leveranser nationellt.

Tänk själv om någon som inet/Dustin/webhallen skulle gå över till DHL/Schenker,
och det plötsligt tar 2-4 dagar för vissa kunder att få sitt paket. Vilket ramaskri det skulle bli.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Totalt värdelösa, långsamma klåpare. De ljuger om att det har vart och "ringt på dörren". Jag bor i en villa med köksfönstret mot gatan har vid två tillfällen jobbat hemifrån, sittandes vid köksbordet med full uppsikt över gatan. Ändå påstår posten att de har vart förbi min dörr men ingen var hemma....ye right.

Och så har vi idag, självfallet väntar jag på en 512gb m.2 disk men det ser mörkt ut.

"Störningsinformation
2016-06-16 09:00
Försenade paket
Ett tekniskt avbrott i går kväll och i natt på paketterminalen i Örebro försenar cirka 10 000 paket, från avsändare i hela landet till mottagare i Mellansverige, postnummer som börjar med 60-61, 63-73, 77-79, och Gävleborg, postnummerområde 82. De berörda paketen beräknas levereras med en dags försening.

Cirka 10 000 paket inlämnade från postnummer som börjar med 60-61, 63-73, 77-79, 82 till mottagare i hela landet försenas med en dag.

Problemet är nu löst och terminalen är åter i full drift. Stora insatser i form av manuell sortering och omdirigerade volymer till andra terminaler har gjorts för att minska påverkan av avbrottet.

Vi beklagar alla eventuella besvär."

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Vill berätta någonting kul om PostNord. Jag arbetar på en datorfirma, där vi hade beställt en stor multifunktionsskrivare från en leverantör. Skrivaren skulle levereras till kund, men den dök aldrig upp. Vi ringde till PostNord och frågade och de påstod att de hade levererat och bifogade en kvittens som mottagaren hade skrivit under. De talade med personen som skötte leveransen och enligt egen utsago så hade han gått in hos mottagaren och ställt skrivaren där. Vi kontaktade mottagaren och bad denne kolla en extra gång, om de faktiskt inte tagit emot skrivaren - så var icke fallet.

Igår ringde de vi beställt skrivaren ifrån och berättade att PostNord returnerat skrivaren till dem. Personen på PostNord som skulle leverera skrivaren, har alltså förfalskat mottagarens underskrift och historien om att han gått in i lokalen var inte sann. När leveransen skulle ha skett, var inte ens mottagaren i lokalen. Bra jobbat. Idag så tror jag att någon på PostNord har fått kicken.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Räknar du med att bli tagen på allvar? Det skulle inte skada med lite mer saklighet.

Skrivet av Ragnarok:

Totalt värdelösa, långsamma klåpare. De ljuger om att det har vart och "ringt på dörren". Jag bor i en villa med köksfönstret mot gatan har vid två tillfällen jobbat hemifrån, sittandes vid köksbordet med full uppsikt över gatan. Ändå påstår posten att de har vart förbi min dörr men ingen var hemma....ye right.

Och så har vi idag, självfallet väntar jag på en 512gb m.2 disk men det ser mörkt ut.

"Störningsinformation
2016-06-16 09:00
Försenade paket
Ett tekniskt avbrott i går kväll och i natt på paketterminalen i Örebro försenar cirka 10 000 paket, från avsändare i hela landet till mottagare i Mellansverige, postnummer som börjar med 60-61, 63-73, 77-79, och Gävleborg, postnummerområde 82. De berörda paketen beräknas levereras med en dags försening.

Cirka 10 000 paket inlämnade från postnummer som börjar med 60-61, 63-73, 77-79, 82 till mottagare i hela landet försenas med en dag.

Problemet är nu löst och terminalen är åter i full drift. Stora insatser i form av manuell sortering och omdirigerade volymer till andra terminaler har gjorts för att minska påverkan av avbrottet.

Vi beklagar alla eventuella besvär."

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Hubertus:

Räknar du med att bli tagen på allvar? Det skulle inte skada med lite mer saklighet.

För mig spelar det ingen roll hur eller vart du tar det.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Jag beställde två varor från netonnet en tv och en bildskärm båda skickas samtidigt ena går till rätt sortering i torsvik andra drar iväg till Örebro av någon anledning. Ska bli intressant om de upptäcks i tid eller fortsätter längre bort som hänt tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Snor den här tråden jag också

Beräknat leveransdatum:2016-06-30

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-06-30 16:24 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
2016-06-30 03:22 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
2016-06-30 03:01 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras

Vikt (kg):20,40

Varför har mitt paket skickats 3 gånger till Örebro?
Borde inte jag fått mitt paket idag med tanke på att det var i Örebro kl 3 på natten idag. Bor i Stockholm förresten men med tanke på att den är över 17:00 och så har jag inte ens fått nåt sms så lär ju jag få vänta tills minst imorgon då-

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Snor den här tråden jag också

Beräknat leveransdatum:2016-06-30

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-06-30 16:24 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
2016-06-30 03:22 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
2016-06-30 03:01 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras

Vikt (kg):20,40

Varför har mitt paket skickats 3 gånger till Örebro?
Borde inte jag fått mitt paket idag med tanke på att det var i Örebro kl 3 på natten idag. Bor i Stockholm förresten men med tanke på att den är över 17:00 och så har jag inte ens fått nåt sms så lär ju jag få vänta tills minst imorgon då-

Ditt paket är antagligen checkat vid tre olika terminaler i Örebro, som du ser lämnade paketet Örebro 16:24~.
Antagligen pga vikten

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

PN är helt odugliga, fick själv boka in när hemleveransen skulle komma och se till att den verkligen kom, ingen bemöda sig att ringa eller smsa.

Permalänk
Medlem

Mitt paket lär ju komma fram om en halvtimma eller så om inte bilen skulle göra allt för många stopp. Borde jag ringa och be dom skicka mitt paket redan idag? Om dom inte ringer eller skickar sms, dom levererar ju paket till kl 21.

Och ja jag är dålig på att vänta

Permalänk
Medlem

Fick ett paket idag som jag inte trodde skickats, de skickade de det 30e dvs. igår och var framme idag. wohoo tänker ni..

nopp det var tvunget att gå i retur så nu kommer det ta minst 1 vecka till tills det kommer fram..

Vattenskadad kartong där postutlämningen inte ens ville ge mig paketet för det var så blött, och en mobil i ett sånt paket känns inte skoj

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Har sedan ett tag tillbaka drivit ett ärende med postnord, sedan jag flyttade har jag inte fått brev och leveranser jag väntat på.

2st REK brev med bankkort har mystiskt försvunnit.

1st leverans av ett mobilbatteri tog hela 24 dagar på sig, från det att det att återförsäljaren skickade det att dyka upp. Jag valde att beställa från en svensk återförsäljare för att behovet var akut.

Alla 3 adresserade till nuvarande adress.

Det enda väsentliga av de 3 svar jag fick av postnord efter 3 långa mail är

"När brev inte kommer fram kan det bero på försening, felsortering eller liknande. Någon leveranstidsgatanti finns det inte på vanliga 1:a klassbrev.
Jag rekommenderar dig även att ta kontakt med adressändring för att rapportera ditt problem med eftersändningen."

Efter att dem försökt lägga skulden på Adressändring så svarar jag följande.

Jag ser inte vad adressändringen har med något att göra då brev inte heller
anländer till min förra adress och brev specifikt adresserade till min
nuvarande dyker inte upp. Det enda alternativet som kvarstår är att det går
fel någonstans på er ända.

och får till svar

"Då det är Svensk Adressändring som har hand om just eftersändningen är de dem man ska vända sig till när man har problem med sin eftersändning. Om breven som är adresserade till din gamla adress inte kommer med eftersändningen behöver de undersöka varför inte eftersändningen fungerar som den ska."

Efter en till förklaring svarar dem

När man har köpt tjänsten eftersändning hos svenska adressändring så är det dom man måste reklamera tjänsten till om det är så att eftersändningen inte fungerar. Detta gäller dock brev som är adresserade till din gamla adress. Men eftersom breven är adresserade till din nya adress så tar jag detta vidare som en synpunkt till ditt lokala brevbärarkontor för kännedom. Våra vilkor för våra tjänster finns att läsa på våran hemsida.
Registrerat en synpunkt med synpunktsnummer:

Jaha, tack. Jag har nu 0 tillförlitelse för postnord och undviker aktivt allt som har med dem att göra, likaså företag som enbart skickar via dem.

Beställde en OnePlus 3 via OnePlus. Den dök upp 3 arbetsdagar efter det a OnePlus skickat den. Beställde en till USB sladd med gratis express frakt och 10 dollar rabbat från OnePlus, den dök upp 2 dagar senare. Båda gånger DHL som skickar, båda gånger skickade från Polen. Det tog alltså 1/12 av tiden att skicka en kabel från Polen med DHL som ett batteri från Sverige med PostNord.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Permalänk
Medlem

670mil från Peking till Stockholm= 3 dagar.
25 mil från Stockholm till min brevlåda = 30 dagar och väntar fortfarande.
Börjar bli arg.
Om man skickar ett paket inom Sverige tar det inte en månad.
Skiter de bara i det för att det är utrikes?
Har de ett berg med paket som de bara tar när de har lite tid över? Eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Crunch:

670mil från Peking till Stockholm= 3 dagar.
25 mil från Stockholm till min brevlåda = 30 dagar och väntar fortfarande.
Börjar bli arg.
Om man skickar ett paket inom Sverige tar det inte en månad.
Skiter de bara i det för att det är utrikes?
Har de ett berg med paket som de bara tar när de har lite tid över? Eller hur funkar det?

Har du ringt och frågat vad som händer? När det väl är i Sverige bör du ha paketet inom ett par dagar om det inte kommit på villovägar.
Uppenbarligen har du kollinummer osv eftersom du vet att paketet kommit till Stockholm, personligen hade jag ringt till Postnord och bett de spåra paketet efter ca 5 arbetsdagar.

Hade ett paket från Örebro som skulle till mig i Stockholm, det låg i Veddesta i en vecka, ringde och frågade vad som hände och begärde spårning på paketet, nästa dag fick jag sms om att paketet åter var på väg.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Trådar som dessa gör mig väldigt nöjd över mitt jobb. Skönt att slippa jobba mot externa kunder. Ännu skönare att slippa jobba mot konsumenter.

Jag är väldigt nöjd med PN. Tycker det är smått fantastiskt att butiker online kan erbjuda bättre priser inklusive frakt å fria returer jämfört med butiker inne i stan. Också fantastiskt att paleten går att följa relativt live på PNs hemsida. Tänk att ett paket kan transporteras så snabbt som det ändå gör.

Ävisst, ibland blir det fel i systemet, processer och mänskliga faktorer. Men vafan, ändå imponerande hur bra vi har det idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har du ringt och frågat vad som händer? När det väl är i Sverige bör du ha paketet inom ett par dagar om det inte kommit på villovägar.
Uppenbarligen har du kollinummer osv eftersom du vet att paketet kommit till Stockholm, personligen hade jag ringt till Postnord och bett de spåra paketet efter ca 5 arbetsdagar.

Hade ett paket från Örebro som skulle till mig i Stockholm, det låg i Veddesta i en vecka, ringde och frågade vad som hände och begärde spårning på paketet, nästa dag fick jag sms om att paketet åter var på väg.

Ja, jag har kollinummer. Ska hämta lite annat i morgon och fråga vad som händer.
Men de tittar väl bara på samma sak som jag ser? Först åkte det dit, sedan dit och sedan ingenstans.
För djävligt att man ska behöva ringa för att få sina paket.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av PlogarN97:

Ävisst, ibland blir det fel i systemet, processer och mänskliga faktorer. Men vafan, ändå imponerande hur bra vi har det idag

...Och så jämför vi siffrorna på andelen reklamationer hos Postnord 2016 mot, säg, Postnord 2013. Fortfarande imponerad?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

What?

Detta har hänt mig fem gånger när jag bodde i Malmö. Då var det DHL som gjorde så varje gång. Jag lärde mig att ringa och såg till att få reda på en plats som föraren skulle till och mötte upp med honom.
De har ingen som helst avsikt att köra ut till privatkunder, vad det gäller DHL så är det riktigt eländigt då deras laget är ute vid flygplatsen. Och den kommer dit först efter föraren har kört runt med paketet ett par dagar för att "göra nya försök att leverera". Och sedan får man vänta till efter sju på kvällen innan det går att hämta ut paketet. Väl ute vid flygplatsen möts man också av de charmigaste personer då någonsin kommer att komma i kontakt med. Det brukar ta runt en kvart att få ut ett paket när det väl är din tur ute i lagret som är DHL. Du får dock först vänta en kvart per person som kom innan dig som inte heller har "varit hemma" medans den stackars föraren har stått och bankat på dörren hos dessa kunder. Jag brukar fråga de andra som väntar om deras historier och det har varit samma. De har jobbat hemifrån, någon hade till och med tagit ledigt för att försäkra sig att han skulle vara hemma när DHL kommer.
DHL i Malmö verkar bara köra ut till företag.

Permalänk

Ja postnord är roliga att ha att göra med or not.
Hade roligt upplevelse när jag beställde dator delar från netonnet det blev två paket och skickades samtidigt. Deras lager ligger i borås jag bor i falköping inte jätte långt ifrån i alla fall de ena paketet går hem till mig medans de andra hamnar på väg längre upp i landet och gick hela vägen till Umeå innan de skickades tillbaka ner igen. Detta trots jag ringde flera gånger.

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,