Kasserade min telefon utan att kontakta mig?
Hej,
Behöver lite råd. Köpte en telefon LG G2 begagnad. Den var ursprungligen inköpt på Netonnet. SIM-kortet började glappa sedan ett par månader tillbaka och slutade för några månader fungera helt. Eftersom det var garanti kvar ringde jag Netonnet. Berättade att jag köpt den begagnad (hade kvittot med orginalköparens namn på) och garantin skulle fortfarande gälla enligt Netonnet. Fick fraktsedel hemskickad till mig där jag ombads skicka in telefonen tillsammans med kvittot. Skickade in det och väntade (i mailet med fraktdokumentet stod det "För att ge dig som kund bästa möjliga kundservice har vi ditt ärende under uppföljning. Om inte din service/kontroll är avklarad inom två veckor från mottagandet kommer vi att återkomma till dig med en statusrapport. Därefter fortsätter vi att följa upp ditt ärende så att det löser sig för dig på bästa möjliga sätt. Med andra ord så behöver inte du kontakta oss. Vi kontaktar istället dig (via telefon, mail, brev eller SMS).")
När jag ändå inte hört något på ett par veckor mailade jag dem. Fick då svaret att de kasserat min telefon, att det ej var garantiärende utan yttre åverkan ("Mobilens simkorthållare har blivit utsatt för åverkan, och det går inte på garanti.") och att de skickat ut kostnadsförslag. Det visar sig att de har skickat ut kostnadsförslag till ursprungliga köparen och denna har (såklart) sagt att han inte vill ha någon mobil reparerad.
Hur ska jag hantera detta? Jag hävdar att de inte har rätt att kassera en telefon som är min, oavsett vad den ursprungliga köparen sagt till dem? De har min mailadress, min hemadress och mitt telefonnummer, det borde inte ha varit så svårt att kontakta mig... Det enda som skulle kunnat vara förvirrande för Netonnet är att ursprungliga köparen och jag har samma förnamn...
Kan posta mailkonversationen om det är relevant.
Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌