Reklamfritt Youtube mot månadsavgift dröjer

Permalänk
Melding Plague

Reklamfritt Youtube mot månadsavgift dröjer

Youtubes planer om ett reklamfritt abonnemang stöter på problem när motstridiga videoskapare värnar om annonsintäkterna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Jupp!
#AdBlock

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Master of Overkill

Betalar gärna.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Min AdBlock tar inte bort reklam från youtube (bara "reklamrutor" på hemsidor) även fast jag har den senaste versionen. Om nån vet hur man fixar detta så uppskattar jag hjälp.

Måste alltså leva med skiten för jag tänker aldrig betala för att få bort reklamen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ja tack.

(Ser gärna detta på sweclockers också! ☺)

Permalänk
Medlem

Kör med adblock, och ser ingen reklam på youtube, kan heller inte tänka mig att betala, och går reklamen inte undvika så slutar jag kolla på youtube..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Min AdBlock tar inte bort reklam från youtube (bara "reklamrutor" på hemsidor) även fast jag har den senaste versionen. Om nån vet hur man fixar detta så uppskattar jag hjälp.

Måste alltså leva med skiten för jag tänker aldrig betala för att få bort reklamen.

ublock från gorhill, adblock får betalt från företag för att släppa igenom diverse reklam, vilket är rätt komiskt med tanke på vad dem egentligen ska göra

Permalänk
Medlem

Vad sägs som att Swec inför detta? 30 spänn per månaden kan jag bidra men vägrar se inet/komplett/dustin osv ta upp halva skärmen när jag är inne på swec.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

@Piece of Cake:
Gratis blockering av youtubereklam och en massa andra finesser.
You're welcome

https://addons.mozilla.org/En-us/firefox/addon/youtube-contro...

Visa signatur

Silverstone Raven RV03B-W Black | ASUS Sabertooth Z77 | NZXT HALE 90 1000W | Core i5 2500k @ 4.5 GHZ | 16GB Corsair VENGEANCE | 2xCorsair Force GS RAID 0 | 2TB Seagate Barracuda Green 5900rpm| EVGA GTX 980Ti SC+ ACX2.0 | Acer 27" Predator XB270HU G-Sync IPS 2K | Corsair K70 Cherry MX Red | Razer Deathadder Chroma | Philips Fidelio X2 + V-Moda Boompro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Min AdBlock tar inte bort reklam från youtube (bara "reklamrutor" på hemsidor) även fast jag har den senaste versionen. Om nån vet hur man fixar detta så uppskattar jag hjälp.

Hade samma problem - jag ominstallerade Adblock och sen dess har det fungerat.
Peppar peppar...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

ublock från gorhill, adblock får betalt från företag för att släppa igenom diverse reklam, vilket är rätt komiskt med tanke på vad dem egentligen ska göra

Que? Har aldrig fått reklam på youtube så länge jag kört med Adblock Plus. Har du någon länk till en video som exempel där detta sker?

Permalänk

Som jag har hört från otroligt osäkra källor så tjänar videoskapare otroligt mycket mindre på den reklamfria månadsavgiften, så det är inte så konstigt då att dom skulle vara emot det, då dessa människor lever på sina videos.

Personligen skulle jag betala för att skippa reklam, så länge priset är rimligt.
Tyvär så lever mycket på internet tack vare reklam, även fast jag får huvudvärk av det mesta, då reklamen som jag får är väldigt ofta inte inriktat till mig (Som tur så har jag inget emot reklamen här på SweC, då det faktiskt kan poppa upp saker som intresserar mig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Que? Har aldrig fått reklam på youtube så länge jag kört med Adblock Plus. Har du någon länk till en video som exempel där detta sker?

Det finns många klipp som har reklam inbäddat som inte förhindras längre out of the Box med adblock plus eller liknande, det betyder att man måste lägga till ett extra filter som heter youtube adblocker och filter från fannboy får man bort lite annat på youtube. På Apple tv är man tvungen att se lite reklam innan man kan hoppa över, där hade jag gärna velat se ett blockeringsfilter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Min AdBlock tar inte bort reklam från youtube (bara "reklamrutor" på hemsidor) även fast jag har den senaste versionen. Om nån vet hur man fixar detta så uppskattar jag hjälp.

Måste alltså leva med skiten för jag tänker aldrig betala för att få bort reklamen.

För mig så får jag ingen reklam på Youtube med AdBlock, så du kanske har problem med den?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Adblock eller genomlida några sekunder är i min värld det bästa. Jag stänger av blocken på som sidor som jag prenumererar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Melinho2895:
Skrivet av elklazor:
Skrivet av Piece of Cake:

Min AdBlock tar inte bort reklam från youtube (bara "reklamrutor" på hemsidor) även fast jag har den senaste versionen. Om nån vet hur man fixar detta så uppskattar jag hjälp.

Måste alltså leva med skiten för jag tänker aldrig betala för att få bort reklamen.

Skrivet av ggustavsson:

Kör med adblock, och ser ingen reklam på youtube, kan heller inte tänka mig att betala, och går reklamen inte undvika så slutar jag kolla på youtube..

Skrivet av Myrrdin:

@Piece of Cake:
Gratis blockering av youtubereklam och en massa andra finesser.
You're welcome

https://addons.mozilla.org/En-us/firefox/addon/youtube-contro...

Skrivet av Minsc S2:

Hade samma problem - jag ominstallerade Adblock och sen dess har det fungerat.
Peppar peppar...

Skrivet av Majora:

Que? Har aldrig fått reklam på youtube så länge jag kört med Adblock Plus. Har du någon länk till en video som exempel där detta sker?

Skrivet av buddaz:

Det finns många klipp som har reklam inbäddat som inte förhindras längre out of the Box med adblock plus eller liknande, det betyder att man måste lägga till ett extra filter som heter youtube adblocker och filter från fannboy får man bort lite annat på youtube. På Apple tv är man tvungen att se lite reklam innan man kan hoppa över, där hade jag gärna velat se ett blockeringsfilter.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av zxhosting:

För mig så får jag ingen reklam på Youtube med AdBlock, så du kanske har problem med den?

Skrivet av Adam West:

Adblock eller genomlida några sekunder är i min värld det bästa. Jag stänger av blocken på som sidor som jag prenumererar på.

Skickades från m.sweclockers.com

uBlock Origin som gäller nu

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Om pengarna bara gått till mina aktiva subscriptions så hade jag lätt betalat, men nu skulle ju fallet uppenbarligen inte vara så.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

För mig så får jag ingen reklam på Youtube med AdBlock, så du kanske har problem med den?

Det är ett filter som inte följer med längre som förhindrar reklamen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig handlar det om säkerhet och tillförlitlighet.
Jag det kan låta absurt men om jag surfar till acme's videosajt (eller webbssida generellt) så begär jag/min webbläsare information ifrån den sajten.
När sajten redirectar mig till div obskyra reklamsajter (eller av andra skäl) så väljer jag att hindra sådant.

Bädda in reklamen i filmerna eller lagra dom på själva sajten (så redirect inte behövs) så är mycket av adblock problemen lösta.

Ett av få undantag har varit sweclockers då ni tar reklam och läsare på allvar, dvs reklam från relevanta företag som inte är för tunga att processa och inte för påträngande. Å andra sidan har sweclockers en ganska snäv inriktning, en liknande lösning för videosajter är nog knepigt.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot YouTube utan reklam och AdBlock.

Vill absolut stödja de videoskapare jag kollar på (fungerar ju som allt annat) och hemskt gärna slippa reklam så det är synd att denna teoretiskt perfekta lösning strular, särskilt om det sitter i att stora nätverk bråkar och/eller att YouTube är för gnidna för att se till att det är en bättre deal (än de sketna ören mina "views" ger via reklam).

mindre hemsk grammatik
Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, Endgame Gear KB65HE, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (m.fl.), etc.

Permalänk
Medlem

Va, finns det reklam på Youtube?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Videoskapare får redan sjukt dåligt betalt. Man måste få typ 500k per video för att ens börja tänka i banorna att leva på det. Youtube är snåla tyvärr. Dom borde gynna videoskaparna och ge dom mer av pengarna, det är ju trots allt tack vare dom youtube existerar. Tänk dig att slita för att lägga upp videos som ses av miljoner och sen kan man knappt leva på det, jävligt sjuk modell alltså.

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att se att majoriteten här inte stödjer videoskaparna.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Det känns inte som något jag skulle vara villig att göra. Har också adblock som håller reklamen borta från youtube vilket räcker för egen del!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Que? Har aldrig fått reklam på youtube så länge jag kört med Adblock Plus. Har du någon länk till en video som exempel där detta sker?

Det är väl dock skillnad på AdBlock och AdBlock Plus? Hos Chromes tilläggsbutik står de i alla fall listade med två olika utvecklare. Det du svarade på rörde ju AdBlock, och inte Plus som du utgår från.

Permalänk
Medlem

Har inga problem alls med reklam på streams, inte heller twitch osv.
Adblock plus till chrome har aldrig strulat för mig iaf.

Stödjer det jag vill stödja, att stödja någon som laddar upp andras material ser jag ingen mening att stödja med massa reklam tittande.

Donerar hellre till folk jag vill stödja.
Samma anledning jag inte stödjer videoskaparna SVT på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag vet, och det är det jag använder
Det är helt enkelt lättare att skriva "Adblock", och med det så menar jag en annonsblockerare.
Lite som när man snackar om en Thermos eller jeep!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

Jag antar att de kommer förhindra användning av tillägg som t.ex. Adblock då?

Skrivet av Boozfob:

Väldigt tråkigt att se att majoriteten här inte stödjer videoskaparna.

Tror nog de flesta gör det men avskyr reklam... mig själv inräknad.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Väldigt tråkigt att se att majoriteten här inte stödjer videoskaparna.

Betalar du en fast summa varje månad till Youtube så betalar du automatiskt till ALLA videoskapare, även de som inte förtjänar att få några pengar, och du betalar även för tid du kanske inte ens utnyttjar Youtube. Kör du däremot någon form av Adblock på Youtube och inaktiverar när du kollar på någon du tycker förtjänar betalt så vet du vart pengarna går.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi