Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Själv beställde jag min i lördags och det står "beräknas till vecka 32". Beställde du alltså igår (söndag) och har fått den skickad redan? Intressant isåfall..

Idag kom den. Med tre hemkolor på köpet. Perfekt!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Fri montering från Inet med ASUS moderkort + grafikkort, min fråga: Är Asus variant av 980 Ti något att ha?

http://www.inet.se/produkt/5411409/asus-geforce-gtx-980-ti-6g...

Funderar på att ta detta istället för EvGA och spara lite pengar. Synpunkter någon?

Permalänk
Medlem

Hade ett paket från Cyberphoto liggandes i brevlådan idag. Beställde deras 12000 modell i lördags, tack för tipset!!

Ni får ursäkta kvalitén på bilden (vattenskadad surfplatta)

Visa signatur

wherever you go, there you are

Permalänk
Keeper of Traditions

Så enda skillnaden med import-Xbox är att kartongen endast innehåller konsol och handkontroll?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Fri montering från Inet med ASUS moderkort + grafikkort, min fråga: Är Asus variant av 980 Ti något att ha?

http://www.inet.se/produkt/5411409/asus-geforce-gtx-980-ti-6g...

Funderar på att ta detta istället för EvGA och spara lite pengar. Synpunkter någon?

Jag skulle definitivt vänta till Asus Strix med DCU III varianten!

Annars för mig är montering som är roligast i hela datorn köp processen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Idag kom den. Med tre hemkolor på köpet. Perfekt!

Jag beställde min i lördags, fick besked idag att det blivit något fel med min beställning så jag får vänta till vecka 32. Jippi-yay!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Så enda skillnaden med import-Xbox är att kartongen endast innehåller konsol och handkontroll?

Vi får verkligen inte hoppas att de är amerikanska versionen de försöker smyga ut iaf. Då den fick säljstopp här i dagarna.

http://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/Forsaljningsfo...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av steelice:

Vi får verkligen inte hoppas att de är amerikanska versionen de försöker smyga ut iaf. Då den fick säljstopp här i dagarna.

http://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/Forsaljningsfo...

@Dunder

Modellen är märkt EU i varukoden så bör vara en som sålts i EU utanför Sverige och bör ha europlugg. Ingen UK-plugg som exempelvis Webhallen försökt sälja tidigare trots försäljningsförbud. GB hör ihop med lagringsutrymmet 500GB iallafall. Dock borde Elgiganten vara tydliga med vad denna importmodell verkligen innebär.

Är man sugen men osäker går det ju att dubbelkolla med deras kundtjänst. Innehållet i kartongen borde vara lika som den svensksålda men med skillnaden att eventuell svensk manual inte medföljer. Själva kontrollen och konsolen bör vara identiska. Men jag har inte sett något som bekräftar mina antaganden så säkrast att kolla med butiken.

Förhoppningsvis får vi se fler priser i nivå med detta framöver även med Ones avsedda för vårat land. Kan även hända att Elgiganten får in fler leveranser, det är ett par dagar kvar av rean. Är man osäker så skadar det nog inte att avvakta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är inte EAN-koden tysk? Det är ju bara att kolla på nätadaptern, vilket man alltid bör göra hursom helst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bozzeta:

Är inte EAN-koden tysk? Det är ju bara att kolla på nätadaptern, vilket man alltid bör göra hursom helst.

Borde ha en på fredag. Min svensksålda blev avbokad då de inte har något datum för ny leverans så fick bli EU-versionen även här. Får se om de tänker leverera någon denna gång.

Permalänk
Avstängd

Ang. detta med import prylar, köpte ett par hörlurar på Dustinhomes senaste weekendrush och i paketet låg reklam på Italienska rätt uppenbart att den inte var ämnad för Sverige...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bugg:

LG G4 med läderbakstycke i svart för 5262 kr.

De stora kedjorna ligger på 6400 kr. Finns även i Vit och läderbrun.
Bra pris om det stämmer.
http://www.mytrendyphone.se/shop/lg-g4-32gb-173102p.html

Skulle verkligen tveka innan jag köpte en telefon därifrån.
Tillbehör, visst, men med den kundservicen de har skulle jag inte riskera att köpa en dyrare telefon därifrån.

Bra pris, absolut - de har sålt den för ca 5,600:- innan. Läs dock omdömen på prisjakt innan, och avgör sen om det är värt det.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=4555

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk

R9 290 för 2500kr eller lägga till 1000 för gtx 970? Vad är bäst/ mest prisvärt? Är 290s temperaturer något att oroa sig för?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jullespip:

R9 290 för 2500kr eller lägga till 1000 för gtx 970? Vad är bäst/ mest prisvärt? Är 290s temperaturer något att oroa sig för?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du fråga mig, jag skulle välja GTX 970 (jag har själv ett asus strix varianten och helt nöjd med)

Permalänk
Medlem

Alla ni audiophiler, vad skulle ni säga om det här paketet? http://www.elgiganten.se/cms/5.1-hogtalarpaket-toppbetyg/tann... 3990 för ett 5.1 system som verkar ha rätt bra tryck i sig.

jämför med https://www.hifiklubben.se/hogtalare/hogtalarsystem/argon-jun....

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av jullespip:

R9 290 för 2500kr eller lägga till 1000 för gtx 970? Vad är bäst/ mest prisvärt? Är 290s temperaturer något att oroa sig för?

Skickades från m.sweclockers.com

290x har varit en no brainer, 290 tri X likaså, men jag skulle även kört Asus 290 med den prisskillnaden. Du kan nog dock hitta 970 I närheten eller under 3k vilket gör valet lite svårare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Ang. detta med import prylar, köpte ett par hörlurar på Dustinhomes senaste weekendrush och i paketet låg reklam på Italienska rätt uppenbart att den inte var ämnad för Sverige...

Samma här, köpte ett par CX2875 från CDON.se. Fick dem igår men då var allt på Tyska med lite engelska här å där. Dock fungerar ju produkten som den ska.

*edit varan slut
http://cdon.se/hemelektronik/sennheiser/sennheiser-cx275s-p21...

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

290x har varit en no brainer, 290 tri X likaså, men jag skulle även kört Asus 290 med den prisskillnaden. Du kan nog dock hitta 970 I närheten eller under 3k vilket gör valet lite svårare.

Det är ganska gött med microstuttering med 290x. Detta även för ett enda kort. Hade 2 innan och jävlar vad jag inte ångrar att jag slog till på ett 980ti. Kan inte rekommendera 290/290x alls faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Det är så jävla förvirrande när moderatorer bara fimpar inlägg.
Förvisso inte specifikt för fyndtråden, men eftersom jag kör RSS på just fyndtråden så händer det ju relativt ofta att man får ner inlägg som sen bara helt hokuspokus är borta från tråden, sjukt irriterande.

Förvisso kanske med all rätt, men vore ju rimligare om inlägget ligger kvar, med modereringskommentar, i minimerat format och utan möjlighet att citera eller liknande, så man iaf förstår vad f*n det var som hände.

http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Det är ganska gött med microstuttering med 290x. Detta även för ett enda kort. Hade 2 innan och jävlar vad jag inte ångrar att jag slog till på ett 980ti. Kan inte rekommendera 290/290x alls faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Otillräcklig processor? Crossfire som spökar? Är ju inte så att varje singelkortsbygge med 290(x) strular.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kronwalled:

Otillräcklig processor? Crossfire som spökar? Är ju inte så att varje singelkortsbygge med 290(x) strular.

Jag har inte problem med microstutter med mitt R9 290 Tri-X iallafall. Att vissa kan ha problem med det tvivlar jag inte på, är ju rätt varierande komponentuppsättningar man kan få ihop i en dator idag och hur olika mjukvaror påverkar men även core parking i Windows gör ju också sitt.

Sedan kan såklart skärmen göra sitt med. Det optimala är ju en skärm som klarar 144 Hz och med sync-lösning passande ens grafikkort. Jag skulle nog tro att just detta borde vara ett större problem för de flesta i dagsläget, speciellt då med användare med en enda GPU.

Nu vet jag inte om Asus har förbättrat kylningen på deras R9 290/X-kort sedan lanseringen men om dessa fortfarande använder inkompatibel kylare även idag så skulle jag inte välja ett sånt personligen. Sapphires Tri-X kort brukar också gå att hitta till bra pris och sedan finns det andra tillverkare som förhoppningsvis har vettiga kylare med.
Dock är prestandan man får för 2500kr med ett R9 290/290X riktigt bra trots att kortet börjar närma sig två år på marknaden. Står sig såklart riktigt bra mot betydligt nyare GTX 970 och 980 exempelvis.

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Otillräcklig processor? Crossfire som spökar? Är ju inte så att varje singelkortsbygge med 290(x) strular.

Ne, 4930k enligt signatur.

Har haft kortet/en i 2 år. Finns massa tester på renderingstider där exempelvis 290x jämförs med 980. 290x är generellt (singelkort) väldigt ojämnt mot nvidia.
Provat massa drivare, avinstallerat med DDU.
Fenomenet med microstuttering är inget unikt för mig tyvärr.
Ska förtydliga att det gäller BÅDE singel och CF i spel.
Spelar spel som exempelvis WOT, GTA5, Witcher 3, Dying Light, Bioshock, BF4 mm.

Mitt nya 980ti "flyter" på ett HELT annat sätt än 290x. Trots typ 50 FPS, eller 100 FPS är det tok-flyt i alla spel.
Eftersom jag haft korten i 2 år kan jag med mina erfarenheter inte rekommendera dessa, antagligen inte heller 3 serien. Har haft AMD och nvidia blandat under massa år, så föredrar inget märke mer än det som ger bäst upplevelse.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Alla ni audiophiler, vad skulle ni säga om det här paketet? http://www.elgiganten.se/cms/5.1-hogtalarpaket-toppbetyg/tann... 3990 för ett 5.1 system som verkar ha rätt bra tryck i sig.

jämför med https://www.hifiklubben.se/hogtalare/hogtalarsystem/argon-jun....

Verkar förbaskat prisvärt och borde spöa Argonsystemet!
Subben är lite vek på 100W dock, men man kan väl inte få allt...
Har inte hört Tannoy själv dock.

*edit* Subben ingår INTE i paketet dock!
Ganska prisvärt ändå.. Men inte lika mycket.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxxD:

kan även säga kortet har spoltjut. då jag hade kortet innan.

Vilket nog är ganska vanligt bland retur gpu, skulle tänka om både en och två gånger innan jag köpte ett som inte angav specifik annan anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Ne, 4930k enligt signatur.

Har haft kortet/en i 2 år. Finns massa tester på renderingstider där exempelvis 290x jämförs med 980. 290x är generellt (singelkort) väldigt ojämnt mot nvidia.
Provat massa drivare, avinstallerat med DDU.
Fenomenet med microstuttering är inget unikt för mig tyvärr.
Ska förtydliga att det gäller BÅDE singel och CF i spel.
Spelar spel som exempelvis WOT, GTA5, Witcher 3, Dying Light, Bioshock, BF4 mm.

Mitt nya 980ti "flyter" på ett HELT annat sätt än 290x. Trots typ 50 FPS, eller 100 FPS är det tok-flyt i alla spel.
Eftersom jag haft korten i 2 år kan jag med mina erfarenheter inte rekommendera dessa, antagligen inte heller 3 serien. Har haft AMD och nvidia blandat under massa år, så föredrar inget märke mer än det som ger bäst upplevelse.

Vill först bara säga att sitter på mobilen, därav ingen sig så såg inte dina specs.

Visst har det varit problem med AMD's drivare (och nvidia's) vid tillfällen, men AMD får otroligt mycket mer "gnäll" över detta än de förtjänar. Att 980ti flyter på bättre under alla omständigheter är inget som förvånar mig. Håller med dig om att nvidia överlag har mer finslipad programvara, även mer tredjepartsprogram som är mer optimerade för nvidia.

Tycker inte heller man ska jämföra 980 mot 290x då det kostar ca dubbelt så mycket, trots det ligger inte 290x allt för långt ifrån.

Tråkigt att du har haft den erfarenheten, tvivlar på att alla upplever liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wreckan:

Var på netonnet i Malmö och kollade på utförsäljningspallarna. Trodde inte mina ögon när jag såg ett Gigabyte 980 Ti G1 ligga där men mycket riktigt har någon redan returnerat ett.

Sänkt till 7190
Närmast prisjakt: 8000kr CDON

http://s28.postimg.org/dvqupgptp/IMG_20150630_134809.jpg

Troligen lät det för mycket för det är väll den modellen som är känd för att tjuta? XxxD hade väll detta kort?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad på diskussion*

Tycker posten som bekräftade att kortet hade spoltjut, även om det var diskussionsrelaterat borde ha fått varit kvar, alternativt blivit inklippt i tipsposten. Nu kanske någon stackare som inte såg går och köper det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Verkar förbaskat prisvärt och borde spöa Argonsystemet!
Subben är lite vek på 100W dock, men man kan väl inte få allt...
Har inte hört Tannoy själv dock.

Subben verkar inte ingå. Det är två frontare, två surround och center för 3990.

Citat:

Nu kan du köpa hela Tannoys prisbelönade högtalare-serie Mercury 5.0 för otroliga 3990 kr (Under Halva priset). Gäller så långt lagret räcker och max ett högtalarpaket per hushåll. Erbjudandet gäller endast under SOMMARREAN och längst t.o.m söndag 5/7 -2015 kl 23.59.

http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/Tann_Mer_sommart

OBS, priset ändras i kassan när samtliga fyra av nedan högtalare lagts kundvagnen. Du erhåller ett 5.0 högtalarpaket enligt bilden ovan.
2 st MERCURYV4DWN - Golvhögtalar (säljs per styck)
1 st MERCURYVCDWN - Centerhögtalare (säljs per styck)
1 st MERCURYV1DWN - Surroundhögtalare (säljs per par)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Subben verkar inte ingå. Det är två frontare, två surround och center för 3990.

Du har så rätt så.. Slarvigt kollat av mig!
4k utan sub är inte dåligt det heller iofs.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Verkar förbaskat prisvärt och borde spöa Argonsystemet!
Subben är lite vek på 100W dock, men man kan väl inte få allt...
Har inte hört Tannoy själv dock.

*edit* Subben ingår INTE i paketet dock!
Ganska prisvärt ändå.. Men inte lika mycket.

Jo det verkar rätt prisvärt. Behöver ju sen inte heller köpa just den subben utan kan köpa en annan Vad baserar du att det är bättre på?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl