Microsoft säger upp 7 800 och skriver ned värdet på mobildivisionen

Permalänk
Medlem

Jag gav det en chans för att kunna uttala mig och det är inte positivt på något sätt. WP är ingen platform att satsa på, det har utvecklare sätt för länge sedan och det förstår jag nu.

Skrivet av JimmieSan:

Gillade aldrig WP, och tydligen finns det fler som inte direkt gillar det.
Inte förvånad ärligt talat.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa en windows phone om den var lika öppen som min N9a. N9an är bara en helt magisk telefon.

Permalänk
Medlem

WP är hur som haver dött (vad än de mest naiva säger). För framtiden för Windows på telefoner är ju Win 10 mobile. Kommer det göra sig bättre på marknaden? Inte det minsta.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av KTL:

WP är hur som haver dött (vad än de mest naiva säger). För framtiden för Windows på telefoner är ju Win 10 mobile. Kommer det göra sig bättre på marknaden? Inte det minsta.

Ja det kan man väl säga att det blir tillslut. WP jämfört med WM är ju samma sak som tex Android 4.4 jämfört med 5.0 osv.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Så man köper Nokia, skär ner det helt och sedan påstår att det är för att driva Windows som ekosystem vidare.

Va, var det någon som trodde att det var gummistövlar som tillverkades?

Microsoft köpte mobildivisionen utav Nokia som endast utgjorde en bråkdel utav hela verksamhet, jobbar fortfarande ca 60 000 på Nokia.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

@Tilax:

Att ha ett arbete är ingen mänskilg rättighet. Om du hade haft en firma som gick med förlust så skulle du så klart inte avskeda någon alltså? Nä du skulle så klart ha kvar de anställda och sätta dig i skuld för att betala deras löner och arbetsgivaravgifter.

Det är mer eller mindre omöjligt att ha en firma i något västland längre. Höga löner och hög skatt. Bara stora företag som skatteplanerar som kommer kunna göra stora vinster idag och de få som lyckats utmärka sig vilka ofta är samma, då få vill starta eget idag utan hellre väljer att jobba för nån annan om det går.

Väst är dömd till fattigdom. Vi har inte fattat det ännu bara. Det kommer komma en Hitler eller Stalin väldigt snart för folk i västländet kommer bli väldigt arga och leva liv när de inser att de inte kommer kunna handla mat och då kommer fascismen som ett brev på posten. Se bara på Grekland. Du hade inte sett det komma för tio år sedan det garanterar jag. Jag såg det komma lång väg men det gick visserligen snabbare än jag trodde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Haha ja för det går ju fantastiskt bra för alla mobiltillverkar som gör Androidmobiler som inte heter Samsung.

Nexus ?

Tror knappast det är Samsung

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Större än iOS och Apple inom fem års period fanns det en skara som starkt hävda här. Tycks blivit platt fall istället. Synd om människorna som slet för topparnas vision.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Här är en artikel som beskriver problemen med Windows Phone och det faktum att Microsoft helt enkelt inte lyckats slå sig in på marknaden mot iOS och Android.

http://www.theverge.com/2015/7/8/8913365/microsoft-lumia-wind...

Däremot låter det ganska bra med ett mindre antal mobiler från Microsoft istället för alla varianter som finns ute nu.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

WP växer hela tiden så dom lär ju inte lägga ner. i utvecklingsländer är wp bra mycket större än Apple nu ska dom bara lyckas i I länderna med. I sverige är det nog kört då folk här bara tror att det finns Apple och Samsung.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inaktiv

Det räckte att få använda utvecklartelefonen på jobbet en gång och detta var förutsägbart. Inte på grund av det som faktiskt fanns på telefonen utan pga allt som inte fanns.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pudeln:

@Tilax:

Det är mer eller mindre omöjligt att ha en firma i något västland längre. Höga löner och hög skatt. Bara stora företag som skatteplanerar som kommer kunna göra stora vinster idag och de få som lyckats utmärka sig vilka ofta är samma, då få vill starta eget idag utan hellre väljer att jobba för nån annan om det går.

Väst är dömd till fattigdom.

Omöjligt? Ditt inlägg låter som en aftonbladetrubrik. Please..som en lite notis startades 18 618 nya företag under första kvartalet 2015. Finns massor mer att läsa om du googlar lite. (http://www.tillvaxtanalys.se/sv/statistik/nystartade-foretag/...)

Sverige som exempel, arbetslösheten sjunker, sysselsättningen ökar. Läs lite rapporter från Sveriges bolag, kolla börsutvecklingen med mera. Det går bra nu.

Vi växer hela tiden även om vi givetvis får kriser till och från. Så många har aldrig haft det så bra som nu, ändå gnälls det något otroligt.
Dömd till fattigdom är ett otroligt absurt uttalande. Fråga din far och morföräldrar vilket Sverige och Europa dom växte upp i o jämför med Sverige 2015. Perspektiv..

Skrivet av Yoshman:

Att sitta är ledningen är ett slit vanliga svenssons aldrig kan förstå, timmar på golfbanan och trerätters med andra toppar åtskilliga gånger i veckan. Ovanpå det måste man stå framför publik och tala om tekniskt komplicerade produkter på ett sätt som för de skarpsinniga analytikerna får det att framstå att man faktiskt begriper strömmen av förkortningar och invecklade ord som rinner ur munnen. Klart sådant måste synas i lönekuvertet!

För att vara lite mer seriös, föga oväntat tas detta emot positivt på börsen. MSFT uppåt på ett annars rätt regnigt nasdaq.

Dessa människor jobbar inte 8-17 för att ta lite föräldrarledighet, semester osv som så många andra. Lugna ner dig lite med "människor som har toppjobb och tjänar massor med pengar arbetar mindre än knegarsvensson"
Men du säger det själv:

Skrivet av Yoshman:

Att sitta är ledningen är ett slit vanliga svenssons aldrig kan förstå

Permalänk
Medlem

Kört WP i 2 år nu och OS i den är grymt men apparna är få och många av dem utvecklas inte alls eller fungerar inte.. om det inte förbättras snart blir nästa lur android.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Har kört WP i snart 2 år, och kommer fortsätta köra det så länge de finns. Slutar de med WP (vilket jag har svårt att tänka mig) så känns det som att det kvittar om jag ens har nån smartphone. Varken iOS eller Android är något jag är det minsta sugen på att gå tillbaka till, trots apputbudet.

Permalänk
Medlem

Sällan man ser så mycket okunskap på Sweclockers som i kommentarerna i den här tråden, saknar man kunskap så är det kanske värt att läsa på lite innan man självsäkert uttalar sig?

För övrigt är det ju helt rätt strategi, företagskunderna där man plockar andelar från främst Blackberry, budgettelefonerna som säljer riktigt bra samt några premium modeller för "entusiasterna".

Sen är det så klart trist för de anställda..

Läs på här iställlet:
http://www.windowscentral.com/microsofts-restructuring-their-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Dessa människor jobbar inte 8-17 för att ta lite föräldrarledighet, semester osv som så många andra. Lugna ner dig lite med "människor som har toppjobb och tjänar massor med pengar arbetar mindre än knegarsvensson"

Jag håller med rörande att det inte är ett sådant glamour liv som det är lätt att tro, känner många i väldigt höga positioner. Det är arbete 18h om dygnet med några enstaka ledighets dagar om året som bäst. Mycket betalt är det definitivt men fortfarande hårt arbete med högt slitage. Visserligen är det många fina middagar etc där emellan.

Sedan är jag väldigt säker att @Yoshman är fullt medveten om hur det är i just teknik branschen då han har en hög position inom det själv. Kanske är värre där än i andra branscher?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Ja helst för en av pionjärerna inom Android, HTC.

"HTC tappade över 50 procent av intäkterna

Taiwanesiska HTC presenterade på måndagen preliminära siffror för det andra kvartalet och det var ingen munter läsning.

Intäkterna föll hela 50,7 procent i årstakt och uppgick till 33,01 miljarder taiwanesiska dollar. Bolaget sänkte i början av juni sin prognos och kommunicerade då ett intervall på 33-36 miljarder i intäkter och det blev alltså i lägre delen.

Som ett resultat av den fallande försäljningen blev rörelseförlusten 5,14 miljarder. Nettoförlusten före skatt var 7,92 miljarder och efter skatt 8,03 miljarder.

HTC har haft det tufft de senaste åren och har fått se sin marknadsandel inom smartphones krympa rejält samtidigt som aktiekursen har havererat.

Bolaget har därför expanderat till andra typer av uppkopplade enheter för att försöka väga upp den allt lägre mobilförsäljningen."

FinWire Social Media"
http://www.di.se/artiklar/2015/7/6/htc-tappade-over-50-procent-av-intakterna/

Några tillverkare kommer ta andelar från andra, sedan var det inte HTC som haft lite problem med sina telefoner samt inte tala om pengarna de betalar till Microsoft för att de använder Android.

Microsoft lär hålla WP under syretillförsel men inkomsterna kommer komma från Android via licenser och hot de utnyttjar mot andra tillverkare.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

@Tilax:

Att ha ett arbete är ingen mänskilg rättighet. Om du hade haft en firma som gick med förlust så skulle du så klart inte avskeda någon alltså? Nä du skulle så klart ha kvar de anställda och sätta dig i skuld för att betala deras löner och arbetsgivaravgifter.

Det är mer eller mindre omöjligt att ha en firma i något västland längre. Höga löner och hög skatt. Bara stora företag som skatteplanerar som kommer kunna göra stora vinster idag och de få som lyckats utmärka sig vilka ofta är samma, då få vill starta eget idag utan hellre väljer att jobba för nån annan om det går.

Väst är dömd till fattigdom. Vi har inte fattat det ännu bara. Det kommer komma en Hitler eller Stalin väldigt snart för folk i västländet kommer bli väldigt arga och leva liv när de inser att de inte kommer kunna handla mat och då kommer fascismen som ett brev på posten. Se bara på Grekland. Du hade inte sett det komma för tio år sedan det garanterar jag. Jag såg det komma lång väg men det gick visserligen snabbare än jag trodde.

Greklands kris beror dock inte på höga skatter och höga löner utan bl.a. extremt dålig skatteindrivning i kombination med väldigt utbredd korruption (#69 i världen där högre siffra betyder mer utbredd korruption, värst i hela Europa), och väldigt tidig pensionsålder. Detta har lett till enorma budgetunderskott år efter år som de har finanserat med hjälp av lån, vilka de kunde få med låg ränta efter att ha gått med i EU (som de även fuskade sig in i har det visats efterhand). Det har inte heller funnits någon politisk vilja att ändra detta då politikerna har tjänat mycket på korruptionen.

Beror detta på höga löner och höga skatter? Nej. Det beror enbart på Greklands politiker, som även fick draghjälp att upprätthålla detta system av att gå med i EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Ändå har väl Microsoft inte släppt en enda telefon i prestandasegmentet än?

Nokia luma 1520 va väl ändå en av de kraftfullaste telefonerna som fanns när den släpptes? Har en själv och är sjukt nöjd, inte en person som sitter och spelar 20 olika spel samtisdigt som det ska snapchattas och uppdatera på instagram. Har alla appar jag behöver och prestandan på telefonen är bättre än någon telefon jag haft. Gillar dock S6 edge :> men vill ha WP eller W10.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Varför köpte man ens Nokia från början om man ändå bara ska dra ner på det?

Måste bli en otroligt kostsam affär.

Ett mindre antal mobiler framöver behöver däremot inte ses som något dåligt utan snarare ett bra beslut av Microsoft.

Man får hoppas att detta inte betyder mindre satsningar på Windows Phone framöver. Det som Windows Phone behöver är att andra tillverkare börjar släppa nya telefoner igen annars tror jag det kommer bli svårt att ta mer marknadsandelar från iOS och Android.

Kanske för att de ville ta ut en Europeisk konkurrent (Symbian/MeeGo med Qt/QtMobility som gemensam plattform – långt modernare än WP 7.X) vilket resultera i att de var den enda tillverkaren av WP-lurar, de hade skapat enda varumärket (Lumia) som förknippades med Windows Phone/Microsoft och de själva inte hade något att komma med. Alternativet hade ju varit för Nokia att avveckla verksamheten själva. Då hade hela försäljningen av WP-enheter upphört.

Skrivet av Fire_Ice:

Gillar min nya Lumia 735. Tycker Windows Phone är mer levande, fräschare och snyggare än Android. Har fortfarande min Lumia 800 med 7.8, där saknas alldeles för mycket funktionalitet för att vara ett alternativ.

Men med 8.1 så finns i princip allt där, med 10 kommer det bli bättre. Att det fattas en del appar kan man inte (enbart) klandra Microsoft för, de erbjuder dem bästa utvecklarverktygen i världen. Men inte ens det räcker för giriga utvecklare som bara tittar på användarantal och pengar.

Det här beslutet däremot gör mig osäker, känns som att inte ens Microsoft vill ha Windows Phone, så varför ska jag ha en?

Fast det hade de inte för WP. Miljön/SDK var på tok för begränsad i början, var inte feature complete med WinRT för Windows Store, innehöll för många skillnader och det är fortfarande svårt att portera program från andra plattformar. Att de har VS räcker inte om SDK är värdelöst. Vill man skriva i C# finns ju Mono för de andra plattformarna. Microsoft egenskrivna program är ofta dåliga. En del utvecklare har lagt år på att portera till Windows Runtime, men kan ändå inte bygga programmen utan externa verktyg. Nokias utvecklingsmiljö 2010/11 var kraftfullare i princip, åtminstone jämfört med flera år framåt på WP-sidan. Antar att du inte följt vad som skett.

Permalänk
Medlem

Hade inte MS haft säckvis med pengar så hade MS också gått i graven.

(och förtjänar att så göra)

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

WP växer hela tiden så dom lär ju inte lägga ner. i utvecklingsländer är wp bra mycket större än Apple nu ska dom bara lyckas i I länderna med. I sverige är det nog kört då folk här bara tror att det finns Apple och Samsung.

Fast det stämmer inte generellt sett. I Kina trotts att Microsoft samarbetat med flera tillverkare har de inte ens 1%. Microsofts försäljning av WP-telefoner är ungefär samma som Nokia D&S för 2013. Volymen har inte ökat med tiotals miljoner enheter (utan ligger på samma nivå, 8.6 miljoner senaste kvartalsrapporten, 10.5 miljoner kvartalet före det och 9.3 miljoner kvartalet innan det – Nokia sålde 8.8 miljoner Q3 2013 som var sista kvartalet Nokia redovisade) och andelen har minskat. Microsoft har sparkat folket som kom med råd och prognoser om att de skulle ta betydande marknadsandelar på 15% och alla överdrivet positiva analysföretag ger numera nästan tummen ner och har slutat förutspå stora förändringar. De kommer utveckla det vidare och det är bra om de får bort folket som snackar strunt och inte ser marknaden och bara föranleder organisationen. När de annonsera att de köper D&S-verksamhet så gav de ut en rapport där de talade om om 15% marknadsandel och alltså 255 miljoner enheter för 2018. Idag ligger de kring 35 miljoner enheter om året. De lär fortsätta ligga däromkring, alltså behöver de inte så stor organisation. De tror inte längre att de kan växa sin försäljning med ~600% på ~3 år eller nå 15% marknadsandel i världen. Microsoft är inte bland de tio största på smartphones. Motivationen till köpet och synen på marknaden var lögner. De har aldrig levt upp till förväntningarna från analysföretagen.

Det finns gott om företag i Sverige som tvingar deras medarbetare att använda WP oavsett om de vill eller inte, det ändrar ändå inte allt till deras fördel. Företag kommer använda telefonerna så länge det går, och köper inte nödvändigtvis dyra modeller. Svenskar vet mycket väl att det finns annat än Apple och Samsung, folk köper fortfarande överdrivet mycket från det delvisa Lundaföretaget Sony Mobile. Det som exponeras mest hos försäljarna är nog Apple, Samsung, Sony, LG, Huawei, HTC och Nokia/Microsoft. Alla nämnda utom HTC säljer ju fler smartphones än Microsoft!

Permalänk
Medlem

Det kunde jag talat om för dem från början. Synd på Nokia som var ett så fint anrikt märke. Hade de bara kört Android så tror jag det fixat sig, men nu är det för sent.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Så jag får 400 miljoner dollar om jag tar över Nokia? hmm ok då det kan jag ställa upp på. slå mig en signal MS.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Jag håller med rörande att det inte är ett sådant glamour liv som det är lätt att tro, känner många i väldigt höga positioner. Det är arbete 18h om dygnet med några enstaka ledighets dagar om året som bäst. Mycket betalt är det definitivt men fortfarande hårt arbete med högt slitage. Visserligen är det många fina middagar etc där emellan.

Sedan är jag väldigt säker att @Yoshman är fullt medveten om hur det är i just teknik branschen då han har en hög position inom det själv. Kanske är värre där än i andra branscher?

Vad ska man ha pengar till om man aldrig kan njuta av det? folk som jobbar så mycket bara för att tjäna lite mer pengar borde söka hjälp, det är inte bara dom själva som blir drabbad utan även deras familj.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Rent BS.

Visst, det finns inte lika många appar som till tex iOS eller Android men det växer för varje dag och WP är överlägset iOS och Android på telefoner.

Största problemet är att det finns på tok för många modeller från MS av telefoner och de kommer som det ser ut att slimma ner detta rejält och ha ett fåtal inom de olika segmenten istället.

Vad är WP överlägsen på egentligen? Kan inte hitta en enda sak som WP är överlägsen på?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Vad är WP överlägsen på egentligen? Kan inte hitta en enda sak som WP är överlägsen på?

Överlägsen? Måste en mobil vara det? Jag har en Lumia för att den är skönare att använda än mina fd Samsung. Är nog lite tycke och smak vilket system eller märke man gillar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Vad är WP överlägsen på egentligen? Kan inte hitta en enda sak som WP är överlägsen på?

Det gör inget överlägset eller unikt. Det gör bara saker väldigt annorlunda. Vilket tilltalar några få vilket för Microsoft är grundproblemet med WP.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

Nokia luma 1520 va väl ändå en av de kraftfullaste telefonerna som fanns när den släpptes? Har en själv och är sjukt nöjd, inte en person som sitter och spelar 20 olika spel samtisdigt som det ska snapchattas och uppdatera på instagram. Har alla appar jag behöver och prestandan på telefonen är bättre än någon telefon jag haft. Gillar dock S6 edge :> men vill ha WP eller W10.

Men precis som namnet antyder så utvecklades väl den under Nokia flaggan och släpptes som en Nokia telefon. Microsoft Lumia <siffror> är bara massa indien telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Att det fattas en del appar kan man inte (enbart) klandra Microsoft för, de erbjuder dem bästa utvecklarverktygen i världen. Men inte ens det räcker för giriga utvecklare som bara tittar på användarantal och pengar.

Haha, välkommen till verkligheten. Ungefär som det känts för oss Linux desktop användare de senaste 15 åren.