AMD Radeon R9 Fury från Asus och Sapphire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Förr var det ju mer regel än undantag att i princip alla kort led av spoltjut, framförallt i scenarios med hög FPS. Min upplevelse av egna och andras grafikkort i modern tid är nog ändå att fenomenet kraftigt minskat.
Åhå? Berätta gärna mer.

Orkar inte skriva på telefonen så länkar https://en.wikipedia.org/wiki/Coil_noise#Reducing_coil_noise

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Bara jag som noterade att Fury står sig med knappt ett hårstrå bättre än sin egen familjemedlem 390X?

Vafan är detta, inga överklockningar och dålig prestation, DET SKULLE JU VARA NVIDIADÖDARE?!

Hade helt snöat in mig på Fury X, men nu blir det Titan X eller 980 Ti, något av dessa överklockade presterar så in i helsike mycket bättre.

Vänta och se
Kan bli ombytta roller om man ska tro detta: http://wccftech.com/amd-r9-290x-fast-titan-dx12-enabled-3dmar...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Presterar helt okej då man skruvar upp upplösningen ordentligt men väger man in överklockningsegenskaperna är det inte särskilt uppseendeväckande. R9 Nano tror jag däremot kan bli riktigt intressant om det får rätt pris.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Vänta och se
Kan bli ombytta roller om man ska tro detta: http://wccftech.com/amd-r9-290x-fast-titan-dx12-enabled-3dmar...

Wow

Sånt jevla tjat innan om nvidia och att deras kort stödjer directx 12. Sen när väl testen kommer så dödar ett 290x ett 980 i directx 12...

"Testing has shown in fact that with AMD’s most recent driver update the R9 290X is not only on par with the $999 12GB GeForce GTX Titan X, but also maintains a minute edge against the Nvidia flagship. When compared against Nvidia’s $549 GTX 980 the R9 290X from AMD delivered a 33% performance lead."

Titan x får passa sig, 290x är uppe och naffsar det i hälarna som en hungrig piraya.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@stimpen: Det där är bara mätning av antal drawcalls som är möjligt. Helt ointressant för övergripande prestanda, om inte speltillverkarna helt plötsligt börjar använda en jäkla massa fler drawcalls.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

fattar inte varför köpa detta när man får 980ti referens för 6700kr?

Som klockar otroligt mycket bättre och 2GB mer VRAM

https://www.caseking.de/inno3d-geforce-gtx-980-ti-oc-herculez...

Eller för 6700kr får man detta.

Skrivet av ArcticFire:

Överklockat referens 980 presterar ju nästan i klass med överklockat tredjeparts Fury och 980 är betydligt billigare. Överklockat tredjeparts 980 är mera prisvärt.

Så länge man inte klockar. Genast klockar kommer ju till och med ett referens 980 ikapp ett tredjeparts Fury. Skulle nog säga att tredjeparts 980 är vinnare.

Skrivet av Devil May Cry:

Bara att köpa GTX 980 och överklocka.

Absolut, men en absolut majoritet av konsumenterna överklockar inte sina grafikkort.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

@stimpen: Det där är bara mätning av antal drawcalls som är möjligt. Helt ointressant för övergripande prestanda, om inte speltillverkarna helt plötsligt börjar använda en jäkla massa fler drawcalls.

De snackar fps med, där 290x plockar 980 med 33%.
I drawcalls battlar det titan x.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Förr var det ju mer regel än undantag att i princip alla kort led av spoltjut, framförallt i scenarios med hög FPS. Min upplevelse av egna och andras grafikkort i modern tid är nog ändå att fenomenet kraftigt minskat.
Åhå? Berätta gärna mer.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=289696

Inget konstigt, lösningarna som nämns har funnits så länge man använt spolar

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

@JonasT @Jacob Tack för en bra recension!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Absolut, men en absolut majoritet av konsumenterna överklockar inte sina grafikkort.

En absolut majoritet köper inte grafikkort för 5-8k, men en troligtvis ganska stor del av dem klockar sina kort.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

En absolut majoritet köper inte grafikkort för 5-8k, men en troligtvis ganska stor del av dem klockar sina kort.

Det har du rätt i. Tror dock att vi kommer att se lägre priser på dessa kort ganska snabbt då AMD säkert vill ställa dem direkt mot GTX 980.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

AMD mot nVIDIA börjar likna mer och mer AMD mot intel.

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus ROG Strix Z890-E | Kingston 128GB DDR5 5200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | LG OLED C4 | M.2 NVMe SSD 14TB | Corsair HX1500i | Lian Li Lancool III | Phanteks Glacier One 360D30 | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Hur menar du med springa om både 980Ti och Titan X, om du menar att det skulle göra det om man överklockar fury så lär du ju göra en jämförbar jämförelse om även räkna med nvidiakorten överklockade, vilket borde göra att nvidia korten fortfarande inte blir ifrån sprugna eller?

Jag har inte nämnt överklockning. Exakt som jag skrev, så finns det så mycket att hämta genom drivrutiner/optimering på Fury X. 7970 och 290 serien sprang om GTX 680/780/Titan ganska enkelt Det ser man framför allt på den oregelbundna distanseringen mot 290/390 korten.

Skrivet av tEan:

Det vanliga tjatet om "vänta" och "senare" som vanligt.

Tycker man ser betydligt mycket mer tjat om hur dåligt allt från AMD är, det ständiga subjektiva synen genom att vara totalt partisk istället för opartisk och göra vettiga slutsatser baserat på typiska trender man sett bakåt i tiden flera gånger om.

Citat:

Korten presterar inte tillräckligt bra för pengen nu

Skillnaden mellan korten NU är minimal och du kan spela alla spel idag på precis samma inställningar med lite högre fps på nvidia-korten för att dom kan utnyttja sin potential fullt medans Fiji GPU'n har extremt mycket mer att ge.

Citat:

vad som kommer hända med senare drivers och Dx 12 vet varken du eller jag

Om du ska uttala dig så kom med tekniska argument och erfarenhet/kompetens inom området istället. Jag skrev just att man sett enorma prestandaökningar på samtliga GCN GPU'er (7970 och övriga 200 serien). Hur hade du tänkt att förneka det? Dom var inte dom snabbaste korten när dom kom, men ack så bra dom står sig och presterar. Läs datablad på hur GCN GPU'er är uppbyggda istället för att spy galla. Dom är uppbyggda som en GPU borde vara med hög beräkningskapacitet i form av mycket kraft i heltal och shaderkapacitet. Hela close-to-the-metal tänket bygger DX12/Mantle/Vulcan på och GCN är från början byggd genom massiv asymmetrisk parallelisering. Det är uppmätt stor overhead i dom flesta DX11 titlar och man har också sett att overhead minskar betydligt mer på GCN GPU'er än nvidia i tester.

Allt i Fiji är förbättrat mot gamla Hawaii, tom cachestrukturen/nivåer. Det är uppenbart att Fiji är bromsat när Hawaii ibland presterar ganska nära.

Citat:

Var det inte du som påstod att Fiji skulle bli nya R300 ??

Påstod? Jag vet exakt vart jag skrivit det och jag har inte påstått något mer än vad jag först trodde innan specifikationerna var släppta på korten. Sluta försöka förvränga det jag skriver. Om jag skulle påstå något i definitiv form så skulle jag i så fall något att stryka under det med eller kraftigt argumentera för varför det skulle vara så.

Citat:

Priset är alldeles för högt för prestandan.För under tusenlappen får du ett kort som springer åttor runt dessa kort och för mer än tusenlappen mindre får man ett kort som presterar likvärdigt.

Springer 8'or. Jag köper det som är bäst. Ingen annan har påstått att 980Ti inte är ett grymt och mycket snabbt grafikkort, men hade jag köpt något idag när jag vet hur väl AMD korten klättrar i prestanda så är valet knappast självklart. Hysterin kring GTX 680 när folk stog på kö och samma sak med GTX 970 som sedan blev ifrånsprungna på kort tid av GCN säger en del. DX12 kommer göra en enorm skillnad för AMD, det var hela deras initiativ med Mantle om du missat det.

Citat:

Det jag är mest besviken på är den urusla överklockningen.

Skulle tro att ca 2% av den totala försäljningen är överklockare.

Fanboyförklaringar och §1.1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

http://wccftech.com/amd-confirms-gcn-cards-feature-full-direc...

Skrivet av Zotamedu:

Det är AMD som har utvecklat HBM tillsammans med SK Hynix. Är väl inte så konstigt att de vill få ut exemplar så fort det är möjligt då de betalat för kalaset. Varför tror du Nvidia väntar på nästa generation egentligen? Vem tror du för köpa första generationen HBM som har begränsad tillgänglighet, AMD som varit med i utvecklingen eller Nvidia som sitter och väntar?

För att det inte är värt det ännu, vilket vi ser i testerna nu. Det skulle lika gärna kunna ha varit ett par snabbare GDDR5 minnen som ger några FPS högre.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

En majoritet av konsumenterna köper inte grafikkort för 6k+.

På Sweclockers antar jag att folk är intresserade av överklockning.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

En majoritet av konsumenterna köper inte grafikkort för 6k+.

På Sweclockers antar jag att folk är intresserade av överklockning.

Självklart, men dimensionen av att vi entusiaster inte är de enda konsumenterna finns ofta inte med i resonemangen här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

http://wccftech.com/amd-confirms-gcn-cards-feature-full-direc...

För att det inte är värt det ännu, vilket vi ser i testerna nu. Det skulle lika gärna kunna ha varit ett par snabbare GDDR5 minnen som ger några FPS högre.

Det ger kanske inte högre prestanda (har ej kunnat jämföra Fijikort med och utan) Men du får ju fördelar som att kortet inte är lika stort och att de ska dra mindre energi.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det största problemet med DX12 är att det ännu ligger i framtiden, och att spel utan stöd inte kommer dra någon som helst nytta av förbättringarna. Att ett kort blir bättre "sen" är en klen tröst, för "sen" kommer det finnas ännu snabbare kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Jag har inte nämnt överklockning. Exakt som jag skrev, så finns det så mycket att hämta genom drivrutiner/optimering på Fury X. 7970 och 290 serien sprang om GTX 680/780/Titan ganska enkelt Det ser man framför allt på den oregelbundna distanseringen mot 290/390 korten.

Tycker man ser betydligt mycket mer tjat om hur dåligt allt från AMD är, det ständiga subjektiva synen genom att vara totalt partisk istället för opartisk och göra vettiga slutsatser baserat på typiska trender man sett bakåt i tiden flera gånger om.

Skillnaden mellan korten NU är minimal och du kan spela alla spel idag på precis samma inställningar med lite högre fps på nvidia-korten för att dom kan utnyttja sin potential fullt medans Fiji GPU'n har extremt mycket mer att ge.

Vem har frågat dig och varför har du den tonen? Rent gnäll från din sida. Om du ska uttala dig så kom med tekniska argument och erfarenhet/kompetens inom området istället. Jag skrev just att man sett enorma prestandaökningar på samtliga GCN GPU'er (7970 och övriga 200 serien). Hur hade du tänkt att förneka det? Dom var inte dom snabbaste korten när dom kom, men ack så bra dom står sig och presterar. Läs datablad på hur GCN GPU'er är uppbyggda istället för att spy galla. Dom är uppbyggda som en GPU borde vara med hög beräkningskapacitet i form av mycket kraft i heltal och shaderkapacitet. Hela close-to-the-metal tänket bygger DX12/Mantle/Vulcan på och GCN är från början byggd genom massiv asymmetrisk parallelisering. Det är uppmätt stor overhead i dom flesta DX11 titlar och man har också sett att overhead minskar betydligt mer på GCN GPU'er än nvidia i tester.

Allt i Fiji är förbättrat mot gamla Hawaii, tom cachestrukturen/nivåer. Det är uppenbart att Fiji är bromsat när Hawaii ibland presterar ganska nära.

Påstod? Jag vet exakt vart jag skrivit det och jag har inte påstått något mer än vad jag först trodde innan specifikationerna var släppta på korten. Sluta försöka förvränga det jag skriver. Om jag skulle påstå något i definitiv form så skulle jag i så fall något att stryka under det med eller kraftigt argumentera för varför det skulle vara så.

Springer 8'or. Här ser vi typiskt att du är en fanboy. Jag köper det som är bäst. Ingen annan har påstått att 980Ti inte är ett grymt och mycket snabbt grafikkort, men hade jag köpt något idag när jag vet hur väl AMD korten klättrar i prestanda så är valet knappast självklart. Hysterin kring GTX 680 när folk stog på kö och samma sak med GTX 970 som sedan blev ifrånsprungna på kort tid av GCN säger en del. DX12 kommer göra en enorm skillnad för AMD, det var hela deras initiativ med Mantle om du missat det.

Skulle tro att ca 2% av den totala försäljningen är överklockare.

Du menar alltså att Fury Tri-X ska ta in 23% i 4K, 25% i 1440p och 30% i 1080p mot 980 Ti DCUIII och Fury X ska ta in 15%, 19% och 25% på 980 Ti DCUIII?
290X lyckades visserligen ta in 15% på 780 Ti på 1080p och 1440p.

Dina 2% är tagna ur luften. Men kanske om räknar alla icke-multimediakort.
Dessutom är jag rätt säker på att en relativt stor andel av de som är beredda att betala 5-8k för ett grafikkort är beredda att överklocka. Också ur luften, men jag tror nog att dyra kort inte lockar Svenssons lika mycket som billiga kort.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ehm eftersom du själv tycker att det är ok att robalm inte behöver argumentera så blir ju ditt inlägg faktiskt inte det mest "slipade i lådan"

Om han får tycka si, så får jag tycka så. Svårare är det inte.

Men visst vi kan utveckla. Dessa kort och deras prestanda/pris ligger ju faktiskt mellan GTX 980 och GTX 980 Ti, det är t om så att de förmodligen kommer att lägga sig i samma prisklass som GTX 980 med eftermarknadskylare när det nått butiker och priserna justerats. Att då tycka att det är en flopp är ju ungefär samma sak som att säga att man inte har någon som helst koll utan bara sprider den vidriga fanboy-ismen som många gör här.

Bra utvecklat! (Jag menar det från hjärtat, är inte ironisk)

Mitt inlägg visste jag redan att, det inte vart det mest "slipade i lådan" precis som du skriver.
Exakt den reaktion jag ville ha fram.

Men robalm hade ju faktiskt en åsikt i sitt inlägg.
Vilket inte du hade!
Då du skrev:

Inte direkt, ditt inlägg däremot är en ordentlig flopp.

Tycker bara att det är ett väldigt tråkigt och fantasilöst bemötande att få.

Det är inget vidare konstruktivt beteende när man har ett mål att uppnå,,, tycker jag!

Men som sagt, en bra räddning och väl förklarat till sist

Ha det/

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Sapphires R9 Fury Tri-X hade jag inte tackat nej till direkt. Dock är det relativt små förändringar mot mitt nuvarande kort, samt förstås priset då.

Det förmodligen intressantaste kortet kvar då, R9 Nano.

Permalänk
Medlem

Jag kör på nvidia, men Fury ser inte så tokigt ut. presterar ju ganska bra trots långsamt minne och verkar ju inte vara något problem köra på luft heller. Så även om Fury X inte är någon kioskvältare så ser det ju lovande ut i framtiden. Dock många frågetecken, typ kommer minnesbussen vara lika snabb med 8gig sen?, och kommer frekvenserna på minnet att öka markant snart? Tiden får utvisa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

"Snabbt och imponerande kort, men efter nvidia's skandaler med GTX970 och att man vet att nya Radeon kortet med 8GB HBM minne är runt hörnet så väntar jag på det! Tror det kommer prestera förbi Titan X och 980 Ti, eller iaf matcha det prestandamässigt med ett mycket bättre pris, bättre kylare och kompakt kort med 2GB mer minne än 980 Ti."

Visa signatur

7800X3D | RTX 5080 | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Hyffsat kort men det enda NVIDIA behövde göra var ju att släppa 980Ti för att behålla "kronan".
Finns egentligen ingen anledning för folk att skaffa AMD kort då NVIDIA är minst lika bra och något billigare, fast vi får se om det blir något priskrig.

Själv bytte jag precis från AMD till ett GTX 980 och är helnöjd, mycket tyst och svalt kort jämfört med mitt AMD som lät som ett jetflygplan och blev 85C varmt, riktigt skönt med en tyst dator när man spelar.

Sen är ju 980 korten mer beprövade än Fury, man vet ju inte vad för barnsjukdommar dom kan dras med.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk

Jag köpte iallafall ett 980 Ti och nöjd är jag med det. Att ni bara orkar att tjöta om kort hit eller dit. Köp det som passerar till just det ni ska göra med datorn där med basta.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Bra utvecklat! (Jag menar det från hjärtat, är inte ironisk)

Mitt inlägg visste jag redan att, det inte vart det mest "slipade i lådan" precis som du skriver.
Exakt den reaktion jag ville ha fram.

Men robalm hade ju faktiskt en åsikt i sitt inlägg.
Vilket inte du hade!
Då du skrev:

Inte direkt, ditt inlägg däremot är en ordentlig flopp.

Tycker bara att det är ett väldigt tråkigt och fantasilöst bemötande att få.

Det är inget vidare konstruktivt beteende när man har ett mål att uppnå,,, tycker jag!

Men som sagt, en bra räddning och väl förklarat till sist

Ha det/

Min åsikt var att hans inlägg var en flopp, precis som att hans åsikt var att korten var en flopp. Det jag kan erkänna mig skyldig till är dock att jag eventuellt gick off-topic

Men men, vad är en dag utan lite hälsosam argumentation?

Ha det bra

Visa signatur

Permalänk

3999 kr hade varit ett bra pris, men 6500 kr för ett kort som presterar sämre än ett 980 ti oc är ju skandal.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Snusfri

Jösses vilken flopp.
Det presterar något bättre i vissa fall än GTX 980 som släpptes för nästan 1 år sedan och kostar runt 1500:- mer samt att Nvidia korten är svalare och drar betydligt mindre ström med.

Hade faktiskt hoppats på att AMD hade kunnat prestera bättre än detta för att pusha på Nvidia lite då jag är en Nvidia-snubbe men tyvärr, AMD är ute ur leken både på CPU och GPU sidan numera.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Avstängd

Som vanligt, fler budget kort ifrån AMD. Inget intressant här för _mig_. Förstår inte varför någon skulle köpa det här över ett 980 ti.

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Medlem

Hur presterar dessa kort mot 980 tredjepart (som faktiskt säljs i affärerna) typ MSI 980 g4 gaming?