Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Ja, jag förstår känslan att bara sitta och inte kunna hålla sig, fast man måste försöka att inte gå fram för fort. Önskar att någon hade sagt samma sak till mig innan det var försent, men ja inget man kan göra åt det nu

Jag har insett det nu.

Tur att du har med dig erfarenheten nu och kan hjälpa andra Men det är såklart trist att det blev så för dig, jag hoppas att allt blev bra i slutändan även utan henne.

Permalänk
Skrivet av Hudo:

Jag har insett det nu.

Tur att du har med dig erfarenheten nu och kan hjälpa andra Men det är såklart trist att det blev så för dig, jag hoppas att allt blev bra i slutändan även utan henne.

Haha ja livet går vidare, finns ingen tjej jag gillar just nu men det kommer

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Förstör inte tråden med hopp och glädje!

Jo snälla Pantern jag behöver det, hela livet har varit extremt dystert här och trampat på av ren jäkla vilja bara så vill absolut höra lite om hopp och glädje haha..

Permalänk
Medlem

Ledsen

Gick ut igår med några vänner, där en var en person jag var intresserad i, även skrivit med henne innan och "flirtat" med varandra. Kvällen går bra och jag tänker att jag ska närma mig henne ju längre in i kvällen vi kommer men rätt som det är står hon och hånglar med någon snubbe.

Blev så jävla ledsen så jag köpte ett paket cigg och började själv ragga runt i ett försök att dämpa min sorg. Hon är väldigt rolig vi skrattar tillsammans och hon fick vara wingman åt mig vilket ju var skitkul eftersom hon var så kass så fick inget när hon skulle hjälpa! När jag skämtar saker slår hon till mig lätt på axeln och skrattar. Jag vet inte vad jag vill göra längre känns meningslöst att kunna börja hångla med en random tjej på 40 (ni hörde rätt så jävla bra är jag!) sekunder...

Avböjde till och med en tjej som var lite på mig under början av kvällen för jag trodde jag hade en chans på henne... Enkelt ligg liksom... Men det spelar ingen roll för inget smakar lika bra som kärlek... !

Några tips på hur jag kan utveckla denba situation till det bättre?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Lagt på mig en hel del vikt senaste månaderna pga väldigt jobbiga omständigheter runt en.
Fått tillbaka socker beroendet m.m.

Dags att försöka börja bli av med beroendet/behovet igen, som varit en stor bov tidigare.
Kommer bli jobbigt, vet hur dåligt jag mår första veckorna pga det..
Men måste brytas innan det fortsätter gå helt åt helvete.

Fight on, typ.

Permalänk
Medlem

Köpte Windows 7 Ultimate (obruten förpackning) av en person på Blocket för några år sedan.
Jag prutade ner priset från 1400 till 500 kronor innan jag slog till.
Vi träffades och gjorde upp affären.

Idag gjorde jag en nyinstallation med de jag hade köpt.
Försökte registrera licensen hos Microsoft, Licensen blockerad, grrrr
Undrar om det var stöldgods, skall ringa Microsoft på Måndag.

EDIT:
Pratade med Microsoft det var tydligen en MSDN licens som inte får/kan användas av privatperson.
Mindre lyckat köp............

Svar från Microsoft
Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Gick ut igår med några vänner, där en var en person jag var intresserad i, även skrivit med henne innan och "flirtat" med varandra. Kvällen går bra och jag tänker att jag ska närma mig henne ju längre in i kvällen vi kommer men rätt som det är står hon och hånglar med någon snubbe.

Blev så jävla ledsen så jag köpte ett paket cigg och började själv ragga runt i ett försök att dämpa min sorg. Hon är väldigt rolig vi skrattar tillsammans och hon fick vara wingman åt mig vilket ju var skitkul eftersom hon var så kass så fick inget när hon skulle hjälpa! När jag skämtar saker slår hon till mig lätt på axeln och skrattar. Jag vet inte vad jag vill göra längre känns meningslöst att kunna börja hångla med en random tjej på 40 (ni hörde rätt så jävla bra är jag!) sekunder...

Avböjde till och med en tjej som var lite på mig under början av kvällen för jag trodde jag hade en chans på henne... Enkelt ligg liksom... Men det spelar ingen roll för inget smakar lika bra som kärlek... !

Några tips på hur jag kan utveckla denba situation till det bättre?

Antingen så säger du exakt vad du känner för henne (bara för att hon hånglar med någon betyder det inte att hon kanske inte ger dig en chans) eller så måste du försöka att glömma henne och gå vidare. Det sistnämda alternativet låter fel, men du kommer bara må dåligt och känna dig missförståd om du inte gör det om hon säger nej. Det funkar sällan att forsätta att ha henne som vän, iallafall inte för tillfället, först när det hela har glömts till stor del.

Något liknande hände mig den här veckan. Jag har snackat med en tjej över flera månader. Intelligent, lätt att prata med/ lätt att föra interessanta diskussioner, samma intressen. Vi ville träffa varandra men både jag och hon hade inte tid (hon var på språkresa en vecka & jag hade tentor) förens förra veckan. Hon bor 3 timmar härifrån och vi hade bestämt att hon skulle komma till mig, vi skulle hitta på lite saker på dan, gå ut på kvällen och sedan skulle hon sova över hos mig. Det handlade inte egentligen om ligg, utan om en person som jag genuint tycker om och som lyste upp min dag varje gång jag pratade med henne. Söndag kväll, en och en halv dag innan hon skulle komma, skriver hon att hon inte vill komma längre eftersom hon hade träffat någon annan 3 dagar innan. Det hela hade gåt väldigt snabbt och hon vill vara tillsammans med honom istället.

Jag kände mig som skit i flera dagar efteråt och visste inte vad jag skulle göra. Det kändes tomt eftersom jag innan hade pratat med henne varje dag över en lång tid.

Jag har fått lära mig att det är ofta först till kvarn när man är i en ung ålder. Det spelar inte alltid så stor roll man tycker att man har gjort allting rätt, det finns alltid faktorer som är helt omöjliga att hålla räkning för.

Visa signatur

|Corsair Graphite 600t | i5 2500k |Sapphire Platinum z68 | 8Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz |Gainward GTX 570 | OCZ Vertex 3 60Gb | Seagate 500Gb | Corsair H80 | Be quiet! 700w |

Permalänk
Skrivet av Kevinkingeen:

Ja, jag förstår känslan att bara sitta och inte kunna hålla sig, fast man måste försöka att inte gå fram för fort. Önskar att någon hade sagt samma sak till mig innan det var försent, men ja inget man kan göra åt det nu

Man kan ej generalisera och säga att det är bättre att låta det ta den tid det tar. I ung ålder så funkar det oftast tvärtom, eftersom det ändrar sig så jävla mycket hela tiden. Man ska ta sin chans och säga vad man känner, samtidigt som man ska försöka att inte verka needy. Verkar svårt men om du håller på att vela hela tiden så kommer du bara må sämre och kommer själv inte kunna släppa det medans hon går vidare. Jag har gjort misstaget att vänta för länge flera gånger själv.

Men som sagt. Needy ska man ändp försöka undvika att vara.

Visa signatur

|Corsair Graphite 600t | i5 2500k |Sapphire Platinum z68 | 8Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz |Gainward GTX 570 | OCZ Vertex 3 60Gb | Seagate 500Gb | Corsair H80 | Be quiet! 700w |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

Lagt på mig en hel del vikt senaste månaderna pga väldigt jobbiga omständigheter runt en.
Fått tillbaka socker beroendet m.m.

Dags att försöka börja bli av med beroendet/behovet igen, som varit en stor bov tidigare.
Kommer bli jobbigt, vet hur dåligt jag mår första veckorna pga det..
Men måste brytas innan det fortsätter gå helt åt helvete.

Fight on, typ.

Lycka till min vän!
Jag gick upp en del för ungefär 2 månader sen för jag mådde riktigt dåligt.
Men nu är jag stort sätt ute o rör på mig varje dag, jobbar måndag till fredag m.m !
Så nu har man dragit ner på vikten o dragit på musklerna igen, bara att kämpa!
Det är i början det är som jobbigast!

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte en liten radio-transceiver som visade sig vara oanvändbar till mitt projekt, dock inte farligt dyr på 160 kr men måste köpa en annan för 210 kr nu. Så är det väl när man inte kollar upp saker ordentligt och går på det billigare alternativet.

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Köpte en liten radio-transceiver som visade sig vara oanvändbar till mitt projekt, dock inte farligt dyr på 160 kr men måste köpa en annan för 210 kr nu. Så är det väl när man inte kollar upp saker ordentligt och går på det billigare alternativet.

vilka frekvenser ska du använda och hur många Watt uteffekt ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Är så j**la trött på kines moppen som jag har köpte en ny variator fläkt igår och så gick den sönder samma dag och samma sätt som förr vill ba skrota den jävlen >:(

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Skrivet av jeffan97:

Är så j**la trött på kines moppen som jag har köpte en ny variator fläkt igår och så gick den sönder samma dag och samma sätt som förr vill ba skrota den jävlen >:(

och fläkten var "made in china" också ? använder dom nermald metall från sopor så blir det kexigt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Grönahunden:

vilka frekvenser ska du använda och hur många Watt uteffekt ?

Vet inte vad tanken är bakom frågan men 2400 - 2525 MHz, effekt har jag inte koll på men inget högt. Det är för data-kommunikation över korta avstånd.

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Vet inte vad tanken är bakom frågan men 2400 - 2525 MHz, effekt har jag inte koll på men inget högt. Det är för data-kommunikation över korta avstånd.

så samma frekvens som wifi ja du får ha 0.1W
om det inte är mycket stora mängder du ska skicka så välj en frekvens längre ner ex: 400-480mhz 2,4Ghz är det väldigt mycket störningar på.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Grönahunden:

så samma frekvens som wifi ja du får ha 0.1W
om det inte är mycket stora mängder du ska skicka så välj en frekvens längre ner ex: 400-480mhz 2,4Ghz är det väldigt mycket störningar på.

Har inte sett någon enhet omkring 400 Mhz som klarar några imponerande hastigheter. Med 2.4 Ghz får jag åtminstone 1 Mbit. Dessutom har jag redan en transceiver på 2.4 Ghz inbyggd i en produkt som jag måste matcha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Köpte en liten radio-transceiver som visade sig vara oanvändbar till mitt projekt, dock inte farligt dyr på 160 kr men måste köpa en annan för 210 kr nu. Så är det väl när man inte kollar upp saker ordentligt och går på det billigare alternativet.

När snålheten bedrar visheten.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

En vecka kvar till semestern, hinner värmen komma?? *förväntansfull*

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

@deginho:
sitter i samma båt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Har inte sett någon enhet omkring 400 Mhz som klarar några imponerande hastigheter. Med 2.4 Ghz får jag åtminstone 1 Mbit. Dessutom har jag redan en transceiver på 2.4 Ghz inbyggd i en produkt som jag måste matcha.

Router/modem med Wifi räknas som en transceiver, fast det är väl ingen sån.
eftersom det spektrumet är så nersölat med störningar så kan du ha det svårt att funka. om du skaffar radio-cert så kan du gå över eller under dom begränsningar som vanligtvis finns, också klämma ut mer effekt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Grönahunden:

Router/modem med Wifi räknas som en transceiver, fast det är väl ingen sån.
eftersom det spektrumet är så nersölat med störningar så kan du ha det svårt att funka. om du skaffar radio-cert så kan du gå över eller under dom begränsningar som vanligtvis finns, också klämma ut mer effekt.

http://www.electrokit.com/transceiver-nrf24l01-med-rpsma.4696...

Här har du något likt det jag arbetar med. Jag är alltså rätt beroende av en kompatibel modul.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en z3 compact för lite mindre än 2 veckor sedan. Glaset bak sprack idag, skulle köpa en Lumia 930 istället tänkte jag, slut överallt.. Måndagar <3

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

sAAA

Skrivet av BLOODYSW3D3:

Antingen så säger du exakt vad du känner för henne (bara för att hon hånglar med någon betyder det inte att hon kanske inte ger dig en chans) eller så måste du försöka att glömma henne och gå vidare. Det sistnämda alternativet låter fel, men du kommer bara må dåligt och känna dig missförståd om du inte gör det om hon säger nej. Det funkar sällan att forsätta att ha henne som vän, iallafall inte för tillfället, först när det hela har glömts till stor del.

Något liknande hände mig den här veckan. Jag har snackat med en tjej över flera månader. Intelligent, lätt att prata med/ lätt att föra interessanta diskussioner, samma intressen. Vi ville träffa varandra men både jag och hon hade inte tid (hon var på språkresa en vecka & jag hade tentor) förens förra veckan. Hon bor 3 timmar härifrån och vi hade bestämt att hon skulle komma till mig, vi skulle hitta på lite saker på dan, gå ut på kvällen och sedan skulle hon sova över hos mig. Det handlade inte egentligen om ligg, utan om en person som jag genuint tycker om och som lyste upp min dag varje gång jag pratade med henne. Söndag kväll, en och en halv dag innan hon skulle komma, skriver hon att hon inte vill komma längre eftersom hon hade träffat någon annan 3 dagar innan. Det hela hade gåt väldigt snabbt och hon vill vara tillsammans med honom istället.

Jag kände mig som skit i flera dagar efteråt och visste inte vad jag skulle göra. Det kändes tomt eftersom jag innan hade pratat med henne varje dag över en lång tid.

Jag har fått lära mig att det är ofta först till kvarn när man är i en ung ålder. Det spelar inte alltid så stor roll man tycker att man har gjort allting rätt, det finns alltid faktorer som är helt omöjliga att hålla räkning för.

Snackade lite med henne och hon verkar inte känna lika. Orkar inte bry längre om att försöka hitta någon. Hålrummet inom mig som oftast är anledningen till att jag stundvis mår dåligt får fyllas med supande, festande och ragg.

Jag mår nästan alltid bra, men när jag är ensam brukar tanken att jag saknar någon speciell i mitt liv göra mig ledsen. Vi är ju sociala djur så ganska naturligt att jag saknar gemenskap när jag är ensam med mina egna tankar.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av BLOODYSW3D3:

Antingen så säger du exakt vad du känner för henne (bara för att hon hånglar med någon betyder det inte att hon kanske inte ger dig en chans) eller så måste du försöka att glömma henne och gå vidare. Det sistnämda alternativet låter fel, men du kommer bara må dåligt och känna dig missförståd om du inte gör det om hon säger nej. Det funkar sällan att forsätta att ha henne som vän, iallafall inte för tillfället, först när det hela har glömts till stor del.

Något liknande hände mig den här veckan. Jag har snackat med en tjej över flera månader. Intelligent, lätt att prata med/ lätt att föra interessanta diskussioner, samma intressen. Vi ville träffa varandra men både jag och hon hade inte tid (hon var på språkresa en vecka & jag hade tentor) förens förra veckan. Hon bor 3 timmar härifrån och vi hade bestämt att hon skulle komma till mig, vi skulle hitta på lite saker på dan, gå ut på kvällen och sedan skulle hon sova över hos mig. Det handlade inte egentligen om ligg, utan om en person som jag genuint tycker om och som lyste upp min dag varje gång jag pratade med henne. Söndag kväll, en och en halv dag innan hon skulle komma, skriver hon att hon inte vill komma längre eftersom hon hade träffat någon annan 3 dagar innan. Det hela hade gåt väldigt snabbt och hon vill vara tillsammans med honom istället.

Jag kände mig som skit i flera dagar efteråt och visste inte vad jag skulle göra. Det kändes tomt eftersom jag innan hade pratat med henne varje dag över en lång tid.

Jag har fått lära mig att det är ofta först till kvarn när man är i en ung ålder. Det spelar inte alltid så stor roll man tycker att man har gjort allting rätt, det finns alltid faktorer som är helt omöjliga att hålla räkning för.

Vissa tjejer kan tycka det är naturligt att nästan bli ihop med nån för att sen Bryta säga att man träffat nån annan, för att kolla vad den andre gör.
Dom har inte träffat någon men ska testa vad "killen" egentligen tycker. Det dom inte fattar är att dom flesta antingen accepterar det mår dåligt & går vidare.. när det bara var ett test.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Vissa tjejer kan tycka det är naturligt att nästan bli ihop med nån för att sen Bryta säga att man träffat nån annan, för att kolla vad den andre gör.
Dom har inte träffat någon men ska testa vad "killen" egentligen tycker. Det dom inte fattar är att dom flesta antingen accepterar det mår dåligt & går vidare.. när det bara var ett test.

Då kanske det är bra att stanna borta ifrån sådana tjejer, verkae ju helt knäppa!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd

Jag är riktigt arg för att man slutat att sälja äkta "Thunderking" fyrverkerier!!!
(Visserligen är förbudet från 1997, men i allafall... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Ska äntligen hämta tjejen på Landvetter som kommer hem efter tre veckor i Kroatien/Bosnien! Känns underbart när man inte är van vid att vara borta från varandra någon längre tid!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh:

Jag skulle dock kunna ge dem en kram, min hund lider tillräckligt av smällare och raketer som det är nu, inte kul att behöva vara orolig över om sin bästa kompis kommer stryka med eller inte under nyår och runt påsk.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

@NatureBoyyy: Jag som missat något eller? Sett många den senaste tiden som snackat om fyrverkerier kring påsk... Sedan när har man använt fyrverkerier vid påsk? :S
Kring Valborg minns jag att iaf kommunen där jag växte upp brukade arrangera ett fyrverkeri för allmänheten... Annars är det väl i princip bara nyårsafton som man skjuter fyrverkerier... Åtminstone i Skåne.
Jag är ändå tidig 80-talist men först nu man hör talas om smällande kring påsk.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

@Zicsoen:

Kan inte svara för hela Sverige men där jag bor så övergick påsk-smällare till raketer typ.. Men kanske var lite dumt formulerat jag skrev innan ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2