Permalänk

Uppsväld bicep

Tjena,
När jag o några kompisar var ute o tävlade om vem som kunde kasta en amerikansk fotboll längst så gick tävlingsmänniskan inom mig in på allvar så jag tog verkligen i från tårna och kunde ett gäng timmar efter all kastning känna att jag hade fått träningsvärk i ryggen, sidan m.m. men det som förvånade mig var att jag kände samma träningsvärk i biceps men den var typ svullen, jag tränar hyfsat ofta så jag vet hur armarna ser ut efter ett pass men det här var helt annorlunda, min arm (biceps) fick lika mycket resultat efter kastningen som jag fått efter några månaders träning så jag börjar fundera på om något kanske hänt eller har jag bara hittat den bästa träningsmetoden någonsin

Heheh någon som vet vad som hänt eller borde jag skita i gymmet i fortsättningen o ta fram en amerikansk fotboll istället?

Tack för hjälpen på förhand

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk
Medlem

Haha, inte är det nån mirakel-träningsmetod i alla fall även om det hade varit najs Låter som en bristning (sträckning) i bicepsmuskeln som svullnat upp. Du ska nog vila armen ett tag och käka inflammationsdämpande tabletter.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

Vila armen några dagar eller en vecka. Du kan alltid ringa sjukvårdsupplysningen på 1177, de vet mycket mer än gemene forumanvändare på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Hur länge har det suttit i? Det låter ju som vanlig pump, kan sitta kvar i upp till en hel dag.
https://www.youtube.com/watch?v=PPVBYI4N3Js

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Kan du lyfta som vanligt med armen eller har du nedsatt styrka? Är ett tecken på bristning.

Annars kan du ha fått en infektion i muskeln, vilket resulterar i inflammation och svullnad. En kompis vadmuskel svullnade upp en gång så mycket att han trodde underbenet skulle poppa. Gick till akuten och fick antibiotika utskrivet, gick över på en vecka eller två.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av unknown12:

Tjena,
När jag o några kompisar var ute o tävlade om vem som kunde kasta en amerikansk fotboll längst så gick tävlingsmänniskan inom mig in på allvar så jag tog verkligen i från tårna och kunde ett gäng timmar efter all kastning känna att jag hade fått träningsvärk i ryggen, sidan m.m. men det som förvånade mig var att jag kände samma träningsvärk i biceps men den var typ svullen, jag tränar hyfsat ofta så jag vet hur armarna ser ut efter ett pass men det här var helt annorlunda, min arm (biceps) fick lika mycket resultat efter kastningen som jag fått efter några månaders träning så jag börjar fundera på om något kanske hänt eller har jag bara hittat den bästa träningsmetoden någonsin

Heheh någon som vet vad som hänt eller borde jag skita i gymmet i fortsättningen o ta fram en amerikansk fotboll istället?

Tack för hjälpen på förhand

Ladda upp en bild.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Kan vara inflammerat, men kan även vara likt alltid då man gör något främmande för kroppen och träningsvärken kommer som ett brev på posten. Något farligt är det vilket fall inte och kommer försvinna med vila.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Vila armen några dagar eller en vecka. Du kan alltid ringa sjukvårdsupplysningen på 1177, de vet mycket mer än gemene forumanvändare på Sweclockers.

Skulle tippa på att dom ger ungefär samma svar som du gjort. Det och att det ska käkas värktabletter. Brukar vara standard svaret, har själv aldrig fått något vettigt tips från 1177.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Hmmm få större biceps av att kasta lite :?

Börjar imorgon!

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Säkert någon inflammation i samband med denna värme

Efter att ha suttit och spelat ett 40h pass med League of Legends rankat i sommarens hetta så tycket jag foten kändes konstig, kollade ner och såg att högra foten var 4x större än den andra och mitt ben var helt uppsvällt.
Som om att Big-foot och miscilen gubben vore mina föräldrar!

Det var för att jag hade haft foten mot utblåset av grafikkorten som pumpade ut väldigt varm luft Lite nedkylning och vila så blev det bra.

Permalänk
Medlem

Låter lite som Rabdomyolyse, akut nedbrytning av stora mängder muskelfiber, inte hälsosamt då det kan föra till njursvikt bla.
Om det inte ger med sig rätt snabbt och urinen är rödaktig kan det vara en ide att kontakta läkare.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Jag blev så glad av min förstorade biceps att jag glömde bort denna tråd haha, det har nu gått ett tag och det är fortfarande lika uppsvällt. jag lät armen vila några dagar sen testade jag o träna och det var inga problem alls, den blev starkare än vad den var innan och som sagt så håller det i än idag så jag ska nog börja kasta med vänsterarmen också

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk
Skrivet av unknown12:

Jag blev så glad av min förstorade biceps att jag glömde bort denna tråd haha, det har nu gått ett tag och det är fortfarande lika uppsvällt. jag lät armen vila några dagar sen testade jag o träna och det var inga problem alls, den blev starkare än vad den var innan och som sagt så håller det i än idag så jag ska nog börja kasta med vänsterarmen också

Ja du får nog ta och göra det. Annars kanske folk tror att du spelat lite väl mycket tennis

Permalänk
Medlem

Kan man få bild på detta? Väldigt nyfiken
Gärna en jämförelsebild

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli