Permalänk
Medlem

Vilken musmatta?

Då var det dags att byta ut min "våtdräktsmatta" från IKEA, börjat tröttna på den
Jag har en Logitech Dual optical och behöver alltså en bra matta till den, helst en ganska tunn matta, men det viktigaste är att det är bra glid på den och att lasern inte studsar åt alla håll på den

Ha det gött!
//Fredrik

Permalänk
Medlem

Har nyss införskaffat den här: http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=3MOPM

Den fungerar väldigt bra, passade på att beställa den då det var gratis frakt.

Permalänk
Medlem

Hmm, det står att den "ej fungerar tillfredsställande" med MX-mössen, då undrar jag naturligtvis om den funkar bra med min då? Sen tycker jag att formen på den musmattan verkar lite knepig, men det är nog bara jag som är konservativ

Permalänk
Medlem

fUnc surface 1030, finns bla. på www.gtek.net

Ganska tunn (tunnast av hårdplastmattorna) och superbt glid, samt en fin sladdhållare. Sen finns det ju två sidor också så man kan justera efter smak, en lenare och en grövre...

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Om man jämför en fUnc med en av Everglides nya Optical mattor, vilken är då bäst?

Permalänk
Medlem

Jag tror att funcen tar evergliden!

Permalänk
Avstängd

fUnc är bäst

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en EverGlide Gamingmat till min MX300. Den är tunn, ca 2mm och kostar runt 150:-

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

om du spelar så ska du klart ha en Icemat, fins att köpa på gtek...jag köpte en everglide till min IE3 mus från microsoft och det gled rent ut sagt förjävligt illa, ej att rekomendera. En kompis köpte en icemat till sin IE3 och det funkar hur jäkla perfekt som helst, det ultimata spelverktyget om jag får säga vad jag tycker.

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk

fUnc, jag är _otroligt_ nöjd med min

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt förälskad i min gamla hederliga Icemat. Den funkar klockrent och blir inte sleten som vanliga musmattor. Bara skölja den med tvål och vatten ibland.

Permalänk
Medlem

Det är smaksak, jag är inne på min tredje matta, först var det func, den var sådär sen provade jag everglide den var bra i början innan den slet ut sig själv och musen, nu köpte jag en icemat och en mx500 det funkar perfekt.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Jag har en fUnc som jag är lite missnöjd med, den har ätit upp kontaktytorna på min mus. Skatez/Padsurfers är ett krav ifall du her en MX mus och fUnc matta...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yago
Jag har en fUnc som jag är lite missnöjd med, den har ätit upp kontaktytorna på min mus. Skatez/Padsurfers är ett krav ifall du her en MX mus och fUnc matta...

ÄR det verkligen såna stora slitage? Jag har en nyinköt fUnc och en hyffsat ny MX700. Jag använder den plana sidan av funcmattan. Ska man verkligen köpa Padsufers då? Vart kan man få såna billigt?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Hedersmedlem

Billigaste mouse skatez-varianten är Associated's Clear Chassis Protective Film som man hittar på hobbyaffärer som säljer radiostyrda bilar. Ett ark som är ca 400x165mm kostar ~150:- (eller om det var 100:-) och räcker.. typ hela livet.

Edit: En bild:

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
[B]Billigaste mouse skatez-varianten är Associated's Clear Chassis Protective Film som man hittar på hobbyaffärer som säljer radiostyrda bilar. Ett ark som är ca 400x165mm kostar ~150:- (eller om det var 100:-) och räcker.. typ hela livet.

Har du någon bra butik opch tipsa om? Som finns i flera städer, helst i Göteborg. Jag hittade nämligen inget

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Har nyss införskaffat den här: http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=3MOPM

Den fungerar väldigt bra, passade på att beställa den då det var gratis frakt.

Har också en sån musmatta och det är nog den sämsta sak jag någonsin köpt! Glidet är lika bra som i en sandlåda! Sen att den blir bubblig och ojämn är ytterligare en sam som talar emot den. Dete nda som är bra är väl att pilen rör sig som man vill men som sagt skulle inte jag rekommendera den. Har funderat på att kasta iväg min.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

jag har en ratpadz som jag köpte från datorbutiken för väldigt länge sen som jag kört två möss på..
logitech dual optical just nu som glider som en ...... i en ......
men funcen har ju en sladdhållare till musen så.. men stämmer det verkligen att den nöter ut skatezen?

Visa signatur

Homosexuals Are Gay

Permalänk
Medlem

fat pad! deré senaste!

CHECKA! behöver man veta nåt mer om BRA musmattor lr!

http://www.indiweb.de/en/shop/index.php3?warenkorb_id=220542&...

mkt intressant tycker jag, stämmer gör det också!
väntar på att det ska komma till Sverige snart...

Visa signatur

"polish my nuts and serve me a milkshake"

Permalänk
Medlem

Du får ursäkta mig, men jag tycker det låter väldigt överreklamerat

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

With other plastic and hard surfaces, its usually a very slick, fast and noisy surface. On this fast and slick surface, you could have very wild streaks of where your red hot on, and just straight cold. Especially in tournaments where your under any kind of pressure, you might become very nervous, and then your just down right horrible. You can´t hit a thing because your using a higher sensitivity on your small fast slick mouse pad, and your hands are shaking. With using the cloth instead, you will be able to keep your game more consistent and accurate throughout the tournament to insure that you never really lose a game because your just way off.

Vad säger snubben..? Hype, hype, hype..

"The official Johnathan ´fatal1ty´ Wendel Professional Gamer Mousepad!"
Är vi inte immuna mot sånt där än? Jag menar hur gammalt är det där tricket? Köpa in rätten att använda någons namn, smälla på det på en (oftast) usel produkt och tjäna lite pengar.

Ge oss lite (oberoende) test på mattan istället.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

hmm skulle rekomendera en steelpad... den är mkt skönare än func o everglide, den och icemat är rätt lika, men icematen går lättare sönder :/

btw.. lär dig söka efter trådar... tycker det har varit upp några sånna här trådar innan....

Visa signatur

"Signatur raderad. Inte denna typ av signaturer på forumet tack! /Najk" - Najk

Permalänk
Medlem

Jag har en I.E 3.0 och en Icemat och det funkar hur bra som hellst. Dock har glaset slitit nåt fruktansvärt på padsen men jag har en rulle tejp som jag tar små bitar från och sätter över padsen. Då blir glidet ännu bättre

Permalänk
Hedersmedlem

fUnc är väldigt skön, jag älskar den verkligen.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Avstängd

jag älskar min svara fUnc. =D ,. den är så sexig

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Papegojan
jag älskar min svara fUnc. =D ,. den är så sexig

herrejevlar... den sexigaste musmattan e steelpad!! citat, angel munoz "steelpad is the sexiest mousepad in the entire industry"... så det så... för övrigt ger inte ditt inlägg så mkt "kött på benen" så att säga.... ganska ointressant (vet om att mitt oxå e det)

Visa signatur

"Signatur raderad. Inte denna typ av signaturer på forumet tack! /Najk" - Najk

Permalänk
Avstängd

ratpadz

Visa signatur