Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

...
Aktivitetsfältet är fast längst ner i helskärmsläge och jag vill inte ha "dölj automatiskt"
...

Har samma problem. Mycket märkligt att det inte fungerar som förväntat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M3Johan:

Ingen lösning men jag måste fråga. Valde du skärmdump eller är det slumpen? Tänkte på undertexten.

Ren slump 😁
Filmen är annars en rätt tung sak om en dödssjuk ung kvinna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Gjorde en opt-out nu på Insider Builds på 10240. Får se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Tänkte göra detsamma, var gjordes detta?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Vart får man tag i en ISO så man kan testa Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Skrivet av N_Micke:

Varför gör ni det? Ni vill bara köra vidare med build 10240 och inga fler uppdateringar?

Skrivet av Bazisten:

Vart får man tag i en ISO så man kan testa Windows 10?

Microsoft har väl dragit in dem, men de kanske går att få tag på, på andra sätt.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Varför gör ni det? Ni vill bara köra vidare med build 10240 och inga fler uppdateringar?

Microsoft har väl dragit in dem, men de kanske går att få tag på, på andra sätt.

Känner mig nöjd här och vill ha ett aktiverat Win10 bara. Uppdateringar kommer man väl fortsatt få antar jag, är det inte bara builds man inte får. Antar att det inte hinner komma så många nya builds innan 29e

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Settings / Windows Update / Advanced options. Där väljer du att du inte vill ha insider builds.

Skrivet av Bopper:

Som jag skrev, för att se vad som händer, kommer det en ny build innan 29e så aktiverar jag det bara igen. Tror dock inte det kommer, MS släppte en ganska stor uppdatering igår, https://support.microsoft.com/en-us/kb/3074663

Permalänk
Medlem

Windows 10 ser väldigt bra ut faktiskt. Ska testa installera dom programmen jag använder senare ikväll och se om alla funkar som dom ska som dom gör i windows 7

Permalänk
Medlem

Jag tror att "apparna" skulle bli mycket bättre mottagna om de inte var så fruktansvärt dåliga. Vad är uppe med foton appen egentligen? Vad är meningen att ha album en album tabb, men inte någon möjlighet att skapa några album utan man är begränsad till de "album" som appen själv hittar på. Vad är meningen med att ens försöka leverera en foto app?

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag tror att "apparna" skulle bli mycket bättre mottagna om de inte var så fruktansvärt dåliga. Vad är uppe med foton appen egentligen? Vad är meningen att ha album en album tabb, men inte någon möjlighet att skapa några album utan man är begränsad till de "album" som appen själv hittar på. Vad är meningen med att ens försöka leverera en foto app?

Du kan ju lägga till egna sökvägar på datorn om det är det du menar?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd

Återkopplar igen till mitt inlägg: #15537622

Helskärmsbuggen (aktivitetsfältet visas även om ett spel eller Kodi/Plex visas i fullskärm) kan alltså fixas med att man klickar i sökrutan och sedan i programmet men om man tex använder Kodi eller Plex försvinner bilden efter några minuter. Inget DRM-skit alltså.

Återvänder till Windows 8.1 på bågge datorerna med W10 (tog en image av bägge). Efter efterforskningar har jag kommit på att inte ens Microsoft support kan ge ett bra råd hur man slipper den. Lite av tur eller otur om Windows registrerar ett program som fullscreen eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Helskärmsbuggen (aktivitetsfältet visas även om ett spel eller Kodi/Plex visas i fullskärm) kan alltså fixas med att man klickar i sökrutan och sedan i programmet men om man tex använder Kodi eller Plex försvinner bilden efter några minuter. Inget DRM-skit alltså.

Återvänder till Windows 8.1 på bågge datorerna med W10 (tog en image av bägge). Efter efterforskningar har jag kommit på att inte ens Microsoft support kan ge ett bra råd hur man slipper den. Lite av tur eller otur om Windows registrerar ett program som fullscreen eller inte.

Det är något fel hos dig. Kontakta NVIDIA kanske så dessa kan uppdatera drivrutinerna? Eller något annat i din dator.
Det är inget fel i Windows 10.

Permalänk
Avstängd

@Agile: Du hör till dem med tur!
Fel på två olika datorer och minst en till i forumet? En dator med Nvidia och en med I3,HD 4000?

Ja, i alla fall ordningen återställd och sitter igen med Windows 7 på den ena och Windows 8.1 på den andra. Väntar på att saker ska fixas i W10

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@Agile: Du hör till dem med tur!
Fel på två olika datorer och minst en till i forumet? En dator med Nvidia och en med I3,HD 4000?

Ja, i alla fall ordningen återställd och sitter igen med Windows 7 på den ena och Windows 8.1 på den andra. Väntar på att saker ska fixas i W10

Det beror på grafikdrivare, jag lovar.

Permalänk
Medlem

Fick in W10 Enterprise på laptopen, som körde 8.1 Pro.
Är det ominstallation som gäller, eller finns möjlighet att avinstallera den 29:e så att Pro-versionen kan laddas ner korrekt?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Fick in W10 Enterprise på laptopen, som körde 8.1 Pro.
Är det ominstallation som gäller, eller finns möjlighet att avinstallera den 29:e så att Pro-versionen kan laddas ner korrekt?

Du ska uppgradera från din 7/8/8.1 för att det ska fungera till slut.
Så uppgradera från din 8.1 Pro..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Du kör en förhandsversion så det är inte konstigt att vissa saker inte fungerar och att supporten inte kan ge dig bra hjälp. If you can't handle the heat get out of the kitchen.

Permalänk
Medlem

Jag använder Thunderbird för e-posten. Hur ändrar man den till standard (under Standardappar) när det inte längre går att söka upp programmet på hårddisken (fungerade förut)?

Permalänk
Medlem

Får fortfarande inga uppdateringar.. Blir nog fast med 10166

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Får fortfarande inga uppdateringar.. Blir nog fast med 10166

Är din version aktiverad?

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Det beror på grafikdrivare, jag lovar.

Kan vara så men inga nyare från varken Intel eller Nvidia

Skrivet av snajk:

Du kör en förhandsversion så det är inte konstigt att vissa saker inte fungerar och att supporten inte kan ge dig bra hjälp. If you can't handle the heat get out of the kitchen.

Jo, jag gick ur köket för jag backade tillbaka till det jag hade innan på bägge datorerna (tack Paragon Harddiskmanager)
Men ser faktiskt fram mer emot WP 10 för Lumia som jag testade en vecka men även där gjorde vissa saker att jag backade tillbaka. Men jädrans vilket skönt OS MS gjort för mobiler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Är din version aktiverad?

Japp!
http://imgur.com/ULcub0Q

Permalänk
Medlem

Hur gör Gigabyte med sina moderkort? Kommer dom göra drivare för Win 10?

Och kan man stänga av så man inte måste logga in med lösenord varje gång man startar om datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Och kan man stänga av så man inte måste logga in med lösenord varje gång man startar om datorn?

Det löser du med samma metod som i Windows 7 och Windows 8.

Tryck WIN + R och skriv in netplwiz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Tack så jätte mycket

Gillar Windows 10 riktigt mycket kan jag säga. Har bara testat det några dagar

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så kan man som insider fortsätta att använda Windows 10 och få uppdatering och den kommer fungera som om den är aktiverad (om man inte går ur insider programmet) men det jag undrar är om man får Windows 10 Pro då? (Har Windows 10 Pro Insider Preview nu) eller nedgraderas den till Home efter 29:e?

Det andra jag undrar är om versionen för insiders kommer fortsätta att ha den inbyggda keyloggern som funnits i Technical Preview och Insider Preview?

Skrivet av Morgan:

Jag använder Thunderbird för e-posten. Hur ändrar man den till standard (under Standardappar) när det inte längre går att söka upp programmet på hårddisken (fungerade förut)?

Du kan fortfarande använda kontrollpanelen för detta Control Panel\Programs\Default Programs\Set Default Programs sedan klicka på Thunderbird i listan och klicka "Set this program as default" fast den Svenska motsvarigheten om du har Svenskt språk i Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Det verkar inte funka. Jag fick fortf logga in efter jag startat om datorn :/

Permalänk
Medlem

Insider Builds numret har försvunnit nu på mitt skrivbord undra om det är den riktiga som jag har ?

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Du kan fortfarande använda kontrollpanelen för detta Control Panel\Programs\Default Programs\Set Default Programs sedan klicka på Thunderbird i listan och klicka "Set this program as default" fast den Svenska motsvarigheten om du har Svenskt språk i Windows.

Problemet är att Thunderbird inte finns under listan med standardprogram.