Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N_Micke:

Snart klart här

@robalm Gjorde du något speciellt för att aktivera, här står redan att det är aktiverat.

Nej jag drog bara in via Windows update och den blev automatisk aktiverad.

Frågan är om det är en "public pro key" dvs samma för alla användare eller om det är en personlig.
Här är min nyckel (hårt cencurerad) VxxJG-xxxxx-CxxJM-xxxxx-3x66T kan någon som kör "pro" kolla om det är samma nyckel för er också?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Frågan är om det är en "public pro key" dvs samma för alla användare eller om det är en personlig.
Här är min nyckel (hårt cencurerad) VxxJG-xxxxx-CxxJM-xxxxx-3x66T kan någon som kör "pro" kolla om det är samma nyckel för er också?

Kanske aktiverat det tidigare då, min nyckel ser inte ut så i alla fall. Dock ser den oroväckande simpel ut istället och inte speciellt unik..

Edit: Hittar å andra inget på min nyckel vid googling, vilket jag tycker att jag borde gjort om den inte var unik?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Kanske aktiverat det tidigare då, min nyckel ser inte ut så i alla fall. Dock ser den oroväckande simpel ut istället och inte speciellt unik..

Edit: Hittar å andra inget på min nyckel vid googling, vilket jag tycker att jag borde gjort om den inte var unik?

Det verkar vara unika nycklar som skapas om man kollar runt på andra forum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N_Micke:

Att man får gratis för att man testat och använt sitt microsoft konto (drömmer jag om )

Nej som du säger så googla jag också nyckeln utan resultat men jag tänkte att det inte hunnit komma upp än.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Det verkar vara unika nycklar som skapas om man kollar runt på andra forum.

Det skulle ju vara sjukt snällt av microsoft att ge bort "Windows 10 pro retail" nycklar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var ser ni nyckeln i datorn?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Det skulle ju vara sjukt snällt av microsoft att ge bort "Windows 10 pro retail" nycklar

Eller inte..

"For instance the Pro generic for this build is *-*-*-*-3V66T

It seems that any build that was in-place upgraded from a previous build is given that key for Pro, and its automatically activated MSA or local account."

Men ändock aktiverat per automatik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Eller inte..

It seems that any build that was in-place upgraded from a previous build is given that key for Pro, and its automatically activated MSA or local account."

Min nyckel slutar på AA894

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bopper:

Var ser ni nyckeln i datorn?

Finns flera sätt, jag jag kollade via AIDA64.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av link77:

Min nyckel slutar på AA894

Du kanske kollar på Produkt-id vilket inte är samma sak?

Jag har också.... 3V66T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Eller inte..

Nå ja, jag har en Windows 8.1 key som jag köpt via MS så det är ok ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Men om man tar bort alla appar så försvinner alltså inte den ytan längre? Det vet jag att den gjorde för några månader sedan på en gammal build som dom visade.

Har inte uppdaterat sedan 10130, men jo, det gör den för mig. Tror det var trasigt ett tag, eller om det bara inte funkade från början, men tar du bort alla "tiles" så kan du förminska den i bredd ner till Win 98-nivå. Edit: Eller möjligtvis om den förminskas automatiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Nå ja, jag har en Windows 8.1 key som jag köpt via MS så det är ok ändå

Jepp, samma här, 4st till och med, en per dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Samma nyckel hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Finns att hämta via Windows Update (fast/slow)

http://s4.postimg.org/yhsanagzh/wdwddw.png

Får inga uppdateringar:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Får inga uppdateringar:(

Är du inloggad med ett Microsoft-konto?

Citat:

On Monday we announced that builds from here on will only be available through Windows Update, so to get this one you can either wait and it will be installed automatically (but who are we kidding, I know you want it now!) or go to Start > Settings > Update & Security > Windows Update > Check for updates. Remember that you’ll need to be logged in with your Microsoft Account in order to receive the build.

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/07/15/build-102...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Är du inloggad med ett Microsoft-konto?

Japp det är jag.

Permalänk
Medlem

RTM av Win 10 PRO svensk på Ultrabooken körs här, kalas OS!

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Vet inte om det nämnts tidigare då jag inte följt tråden...
Jag knappade in sluiför att kolla en sak, och då kommer det upp att man ska knappa in produktnyckeln från emailet eller boxen som windows USB kom i.

Det är alltså slut med DVD, nu är det leverans på USB om man köper fysisk kopia?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

Provade precis att göra en "clean install" av "TH1 10240" på en annan dator som inte har likadan hårdvara.

Aktiverade med "VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T" och det fungerade.

För trött nu dock för att orka fundera ut hur tusan det går ihop.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Vet inte om det nämnts tidigare då jag inte följt tråden...
Jag knappade in sluiför att kolla en sak, och då kommer det upp att man ska knappa in produktnyckeln från emailet eller boxen som windows USB kom i.

Det är alltså slut med DVD, nu är det leverans på USB om man köper fysisk kopia?

De har visat upp förpackningarna för både skivor och USB så skivor finns kvar ett tag till. Varför vet jag inte dock, USB2 är inte direkt nytt nu så det lär inte vara så många som vill (och kan) installera W10 som inte har det liksom.

Permalänk
Avstängd

Tagit upp det innan och tar upp det igen. Har W10 på två datorer och har samma bekymmer vid spel och om jag använder KODI. Aktivitetsfältet är fast längst ner i helskärmsläge och jag vill inte ha "dölj automatiskt"

Sedan kom jag på att vissa filmer från mitt bibliotek kickar i någon form av DRM-skydd i KODI och Plex och bilden försvinner sakta uppifrån tills bara ljudet är kvar. Med VLC fungerar det och även aktivitetsfältet är inte i vägen. Lurigt och konstiga problem.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Så det går att uppgradera från 8.1 nu då? Eller hur funkar det?

Permalänk
Skrivet av Faulisto:

Så det går att uppgradera från 8.1 nu då? Eller hur funkar det?

Bara om du är med i windows insider programmet.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd

@Gunner357: Går tyvärr inte uppdatera längre ävenom man är insider. Man får vänta tills Windows 10 släpps.

Mitt problem här på de två datorer jag har Windows 10 på: #15537622 ser ut att ha en udda lösning. Men att ta fram sök var gång och klicka i rutan och sedan i programmet är ganska omständligt. Har skickat in problemet och väntar på en buggfix.

″Hi.
I think I´ve found kind of workaround for taskbar hide prob. If taskbar keeps on being visible ( = not hide/auto-hide) click SEARCH button/icon on taskbar. When search window pops up click somewhere on desktop so search window disappear.
After that taskbar should hide/auto-hide normally.″

För mig får jag göra detta var gång så någon automatik har jag inte upplevt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

@Gunner357: Går tyvärr inte uppdatera längre ävenom man är insider. Man får vänta tills Windows 10 släpps.

Visst i fan glömde det. Det är mycket att ta in nu. ☺

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Har nåt ändrats? De som uppdaterat till TH1 10240 då?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Fler än bara jag som inte får uppdateringar?

Permalänk

Jag tycker denna version av w10 10240 nu krachar BFH titt som tätt det har det inte gjort förut. Sedan så blir bilden på skärmarna i 3D ibland i BFH å det är inget jag har valt eller så jäkla mysko.

Visa signatur

Min dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Tagit upp det innan och tar upp det igen. Har W10 på två datorer och har samma bekymmer vid spel och om jag använder KODI. Aktivitetsfältet är fast längst ner i helskärmsläge och jag vill inte ha "dölj automatiskt"

http://s26.postimg.org/jtytlzcnd/aktiv_ivagen.jpg

Sedan kom jag på att vissa filmer från mitt bibliotek kickar i någon form av DRM-skydd i KODI och Plex och bilden försvinner sakta uppifrån tills bara ljudet är kvar. Med VLC fungerar det och även aktivitetsfältet är inte i vägen. Lurigt och konstiga problem.

Ingen lösning men jag måste fråga. Valde du skärmdump eller är det slumpen? Tänkte på undertexten.

Visa signatur

///Arch