Det här med Blocket...

Permalänk

Jo det förstod jag Du verkade kunna detta bra, så jag undrade om ett Titan Black skulle prestera bättre än AMD kortet vid 3d bygge?

Skrivet av pjapen:

jag svarade på frågan "och hur stor är skillnaden när man använder ett vanligt grafikkort mot ett för rendering när man håller på med grafik. ?" tog inte ställning till priset. men visst kan det ses som i överkant och annonsen är i helt fel forum.
Är fortfarande inget konsument kort, om man inte tycker om att bygga 3d modeller på fritiden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Läste "om oss". Svenskan var ju sådär, inte direkt förtroendeingivande.

Skickades från m.sweclockers.com

Definitivt! Denna kille har även uppgett sig vara 19 år och på bilderna på hans sida ser jag en fullvuxen mans armar.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deatlev:

Definitivt! Denna kille har även uppgett sig vara 19 år och på bilderna på hans sida ser jag en fullvuxen mans armar.

Åldern verkar stämma men namnet däremot....
http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx?address=Styrmansgat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Det där gav mig ett gott skratt. Ja, inte heter han "Adrian G" i alla fall!

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

Antagligen det är 3 år nyare. Och det har hänt en hel del på antal polygoner beräknade, men om någon köper det idag så är det för sin video kapacitet och om man har en videovägg och vill utöka så är det billigare med beg kort med frame lock genlock, och du behöver inte så mycket kapacitet för beräkning vid video, utan använder förmågan att dela bilden till många skärmar.
Jag har bara arbetat med quadro så har sämre kunskap om firepro.
Arbetade med cad tidigare och när polygonerna inte har fasta värden, dvs du kan flytta på dem (manipulera dem) där är firepro och quadro korten bra. Det tar mer kraft för ett konsument kort att beräkna dessa som då inte nyttjas till 100% vid dcc (digital content creation).

jämförelsen mellan kort från olika segment blir som att jämföra en bil med en lastbil, båda tar sig fram på vägen men är för olika saker.
titan black är då som en skåbil eller lätt lastbil, lite av båda. men eftersom den är så mycket senare modell än v7900 så måste den vara bättre.

Skrivet av RedbullF1:

Jo det förstod jag Du verkade kunna detta bra, så jag undrade om ett Titan Black skulle prestera bättre än AMD kortet vid 3d bygge?

Visa signatur

Sitta och mysa i ett mörk rum med gamla burken en iskall rom och cola och mala på med stugan på hög ljusstyrka på skärmen.

| CPU intel 80386 @25Mhz | Chassi Standard | Moderkort ISA-386U3 | Kylning fabriksmonterad | RAM 4mb on board | HDD Floppy disk drive 5,25 | OS MS-DOS 3.0 |

Permalänk

Ok. Då förstår jag det lite bättre

Skrivet av pjapen:

Antagligen det är 3 år nyare. Och det har hänt en hel del på antal polygoner beräknade, men om någon köper det idag så är det för sin video kapacitet och om man har en videovägg och vill utöka så är det billigare med beg kort med frame lock genlock, och du behöver inte så mycket kapacitet för beräkning vid video, utan använder förmågan att dela bilden till många skärmar.
Jag har bara arbetat med quadro så har sämre kunskap om firepro.
Arbetade med cad tidigare och när polygonerna inte har fasta värden, dvs du kan flytta på dem (manipulera dem) där är firepro och quadro korten bra. Det tar mer kraft för ett konsument kort att beräkna dessa som då inte nyttjas till 100% vid dcc (digital content creation).

jämförelsen mellan kort från olika segment blir som att jämföra en bil med en lastbil, båda tar sig fram på vägen men är för olika saker.
titan black är då som en skåbil eller lätt lastbil, lite av båda. men eftersom den är så mycket senare modell än v7900 så måste den vara bättre.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Nu är den här "certifierade microsoft"-killen i farten igen. Snacka om vilseledande när bilden absolut inte syftar på produkten. http://www.blocket.se/ostergotland/Helt_NY_Speldator_Med_Foku...

Denna gång med en nylanserad sida. Tror starkt på bluffsida då den ska vara ny men redan har "Trygg E-Handel" certifieringen på sin sida. Sökte på Trygg-e-handels egna sida och där står ingenting om att detta företag/denna sida är certifierad. Som ett extra plus ska en liten pop-up synas om denna certifiering är äkta. Det är den inte.

"Anmälde" sidan på Trygg E-handels sida...

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

"Anmälde" sidan på Trygg E-handels sida...

Jag gjorde detsamma!

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

"Anmälde" sidan på Trygg E-handels sida...

Skrivet av Deatlev:

Jag gjorde detsamma!

Snyggt jobbat
https://www.tryggehandel.se/2015/07/tech-meck-www-techomeck-s...

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av breakman:

"Anmälde" sidan på Trygg E-handels sida...

Skrivet av Deatlev:

Jag gjorde detsamma!

Nemen ser man på, någon riktig nytta gjordes faktiskt i min lilla tråd
Kudos till er!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Snabbt jobbat dessutom

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Läste "om oss". Svenskan var ju sådär, inte direkt förtroendeingivande.

Skickades från m.sweclockers.com

Deras svenska håller samma låga nivå som den användarna på exempelvis Sweclockers har, det är nästan så att deras svenska är bättre än den som används på detta forum...
Det kommer bli intressant när man ska jobba utomlands i några år och sen få gå på SFI för att lära sig "svenska" när man kommer tillbaka för att kunna förstå sitt eget modersmål...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särskrivaren:

Deras svenska håller samma låga nivå som den användarna på exempelvis Sweclockers har, det är nästan så att deras svenska är bättre än den som används på detta forum...
Det kommer bli intressant när man ska jobba utomlands i några år och sen få gå på SFI för att lära sig "svenska" när man kommer tillbaka för att kunna förstå sitt eget modersmål...

Svenskan som används av användare här på forumet har inget behov av att vara formellt eller tilltalande. Ett företag som driver en webbshop har ju ett ansvar och lite mer att leva upp till.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

@Särskrivaren: Andelen barn och icke etniska Svenskar har nog ökat här på Sweclockers, då följer stavningen efter.

Men det spelar ju inte så stor roll som sagt, för ett företag däremot ger det ett oproffsigt intryck med ett sånt språk, skrattade när jag läste på sidan ovan. "Vi tar varje beställning personligt", "kunden vänder sig till då allt annat känns för dyrt eller opassande" haha...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@Särskrivaren: Andelen barn och icke etniska Svenskar har nog ökat här på Sweclockers, då följer stavningen efter.

Men det spelar ju inte så stor roll som sagt, för ett företag däremot ger det ett oproffsigt intryck med ett sånt språk, skrattade när jag läste på sidan ovan. "Vi tar varje beställning personligt", "kunden vänder sig till då allt annat känns för dyrt eller opassande" haha...

Skrattade du lika högt åt "Vi har påpekat för dem inte har ansökt eller genomfört någon certifiering och att de inte uppfyller kraven för att vara certifierad Trygg e-handlare samt att de genast ska ta bort logotypen från sin websida. " från tryggehandel.se's artikel länkad ovan? Det gjorde jag.

Permalänk
Medlem

@TheNoNa: "Vi har påpekat för dem inte har ansökt" ja det blev lite fel där! Inte lika kul men...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

Jo det förstod jag Du verkade kunna detta bra, så jag undrade om ett Titan Black skulle prestera bättre än AMD kortet vid 3d bygge?

Skrivet av Deatlev:

Definitivt! Denna kille har även uppgett sig vara 19 år och på bilderna på hans sida ser jag en fullvuxen mans armar.

Skrivet av Sibirius:
Skrivet av Deatlev:

Det där gav mig ett gott skratt. Ja, inte heter han "Adrian G" i alla fall!

Skrivet av breakman:

"Anmälde" sidan på Trygg E-handels sida...

Skrivet av Deatlev:

Jag gjorde detsamma!

Skrivet av Uzanar:

Nemen ser man på, någon riktig nytta gjordes faktiskt i min lilla tråd
Kudos till er!

Skrivet av Broken-arrow:

Snabbt jobbat dessutom

ja har hittat dom bilder som han använt, det är lättja att inte kunna använda egna bilder
http://www.daskeyboard.com/blog/should-you-build-or-buy-your-...
http://www.overclock.net/t/912437/how-to-photograph-your-rig/...
http://www.milanuncios.com/servicios-informaticos/servicios-i...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

Bra fynd!

Edit: Såg nyss att Trygg E-Handel är borta från sidan. Istället har han klippt dit en bild på Posten hahaha. (techomeck.se)
Edit2: Han går även via nick "Ahmadoo" på tradera. http://www.tradera.com/item/120202/237137089/helt-ny-mycket-t...-

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk

Ja det är sjukt http://www.techomeck.se/#!om-oss/c1t44

Även skriver att en kunds namn också, trots datorn inte är byggd av dom. Flash på sidan är inget trevligt heller, sen att dom satt posten loggan bredvid Paypal och kör med blå färg är ännu mer sjukt. Sen brukar butiker även mindre seriösa aldrig handskas med custom vattenkylning (för mycket risk och dyrt i personalkostnad).

Finnt att du grävde upp vart bilderna kommer ifrån.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Ja det är sjukt http://www.techomeck.se/#!om-oss/c1t44

Även skriver att en kunds namn också, trots datorn inte är byggd av dom. Flash på sidan är inget trevligt heller, sen att dom satt posten loggan bredvid Paypal och kör med blå färg är ännu mer sjukt. Sen brukar butiker även mindre seriösa aldrig handskas med custom vattenkylning (för mycket risk och dyrt i personalkostnad).

Finnt att du grävde upp vart bilderna kommer ifrån.
http://i.imgur.com/1tXTfs1.jpg

det var lite svårt få fram bilderna då det är flash :/ fick ta blockera bild i adblocker för att där ifrån få fram jpg länken för att sen spara och söka på google bilder.

ja mailade också den användare på overclock.net. skrev att det var en snubbe i Sverige som använder hans bilder.
han borde använda nån form av Vattenmärkning på bilder så dom inte kan bli stulna..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

Herregud den där techomeck killen alltså. Gick nyss in på sidan och la en dator i kundkorgen för att sedan gå till kassan och skriva in random siffror vid uppgifterna, valde sedan offlinebetlaning och så vips så verkade datorn vara beställd.

Jag undrar hur många datorer denna killen bygger i onödan när det är så här lätt att beställa en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

eftersom Nebu stängt av kommentarerna i sin annons så frågar jag här (vilken tur att det finns tags)

@Nebu din nya dator 15534622 finansieras genom att sälja din gamla för nästan samma pris, minus grafikkort & skärm. är det verkligen okej ?

varför köpa nya 1600MHz minnen om du redan har "32 GB Corsair Vengeance LP 1866mhz"
nej en dator med samma prestanda som din kostar inte 27,000kr det är rent BS

Det är det värsta sättet att sälja datorer till överpris på, d.v.s. man har koll på vad det är värt men tar ett stort överpris för att kunna finansiera köpet av en ny dator.

Skrivet av Dakkie:

Slänger in lite tradera här. Hur fan tänker folk när man köper spel för mer än vad dom kostar mer nya i butik? Detta kostar väl ca 400 på cdon eller något i den stilen. http://www.tradera.com/item/343401/236679760/super-luigi-u-wi...

Man förvånas hur vissa Tradera-köpare tänker.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Nu verkar Techomeks hemsida vara nertagen. Jag kommer inte in där längre.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Herregud den där techomeck killen alltså. Gick nyss in på sidan och la en dator i kundkorgen för att sedan gå till kassan och skriva in random siffror vid uppgifterna, valde sedan offlinebetlaning och så vips så verkade datorn vara beställd.

Jag undrar hur många datorer denna killen bygger i onödan när det är så här lätt att beställa en.

Hah, vart tvungen o testa själv

Må jag vara kund 4? (Ordernr 10004)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Nu verkar Techomeks hemsida vara nertagen. Jag kommer inte in där längre.

Byte av DNS leverantör enligt Ahmad Gaib. Jag skulle tydligen få ett presentkort när allt var ordnat igen för att detta byte strulade till det med min "beställning"

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Byte av DNS leverantör enligt Ahmad Gaib. Jag skulle tydligen få ett presentkort när allt var ordnat igen för att detta byte strulade till det med min "beställning"

Provade göra en beställning jag också. Började snabbt garva ihjäl mig när han också klippt dit en SSL-logga (krypterings-metod) i varukorgen när man ska betala. Den här grabben alltså, klipper och klistrar loggor och certifieringar lite hur han själv vill. Kollade snabbt i webbläsaren om anslutningen var krypterad. Givetvis var den inte det.

Edit: Det visar sig att han använder en tredje-parts metod för att acceptera beställningar. Denna sida är dock säkrad.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ledsen om jag verkar ha bott under en gran. Men AMD FirePro, är det samma sak som nVidia Quadro?
/Lifooz

Stämmer bra.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Man brukar ju säga att all PR är bra PR, gäller detta även i fallet med techomeck.se? Han har ju nästan garanterat fått ökad trafik, publicitet och tydligen också ökad orderingång (visserligen mestadels fake-köp, men men..) efter att sidan blev känd i denna tråden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Provade göra en beställning jag också. Började snabbt garva ihjäl mig när han också klippt dit en SSL-logga (krypterings-metod) i varukorgen när man ska betala. Den här grabben alltså, klipper och klistrar loggor och certifieringar lite hur han själv vill. Kollade snabbt i webbläsaren om anslutningen var krypterad. Givetvis var den inte det.

Edit: Det visar sig att han använder en tredje-parts metod för att acceptera beställningar. Denna sida är dock säkrad.

Nu är den parkerad hos Loopia. Stora förändringar på gång?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

GTX780 och 780Ti har i de flesta fall 3GB.

*Facepalm*

Haha, så går det när man är svintrött och surfar forum, har för tusan själv ägt GTX 780.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.