Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Störande ljud i headset - Windows-ljud upprepas snabbt

Permalänk

Störande ljud i headset - Windows-ljud upprepas snabbt

Jag fick ett steelseries-headset för 1-2 månader sedan av en kompis som har funkat utmärkt fram tills idag när jag kopplade in nyköpta Razer Naga 2014 mus och en 2m 3.5mm förlängningssladd till ljudet eftersom headsetets sladdar är väldigt korta. Nu har vissa windows-ljud börjat haka upp sig när jag triggar dem och spelas upp väldigt snabbt (tänk er ljudet av en kulspruta) fram tills att jag triggar ett annat windows-ljud vilket avbryter det. Det händer ALLTID när jag klickar på en kategori i vänster spalt i Utforskaren t.ex. Hämtade Filer och jag kan få det att sluta t.ex. genom att flytta volymkontrollen i Windows (ljudet som uppstår då bryter det). Ljudet ger inte utslag i mixern.

Jag har provat att koppla in headset både fram och bak på datorn samt att koppla direkt utan förlängningssladden (som jag hade det innan utan problem) men problemet kvarstår. Jag har också kollat diverse drivrutiner men har inte hittat någon möjlighet till uppgradering. Eftersom förlängningssladden inte verkar ha något med det att göra börjar jag tro att det är ett problem som uppstått i sammanband med den nya musen, att koppla ur den hjälper dock inte heller. Har också provat att starta om förstås och att stänga så många bakgrundsprogram som möjligt.

Jag har försökt fånga buggen på kamera genom OBS och Nvidia Shadowplay men underhållande nog hörs inte ljudet på inspelningen.

Visa signatur

|| i7 8700k @4.8ghz || 2080 Ti Fe ||
===NZXT Kraken X72===
|| Corsair 16GB DDR4 3200mhz CL16 Vengeance ||
|| MSI Z390-A Pro || Bitfenix Whisper M 750W ||
|| Samsung 970 EVO 1TB || Acer Predator Z321QU Curved 165hz G-Sync ||