Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlackDistortioN:

Tackar! ska nog köpa in ett 24pack med vanillia coke! MUMS

ICA Maxi säljer ju dom vilket är trevligt. Har bara en ensam burk kvar, får nog fylla på förrådet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

köpte 2st mtn dew idag bara pågrund av att jag blev sugen att testa när jag såg denna tråd

sitter och sörplar på min andra nu och jäklar va goda dom är! men inte direkt nåt man dricker i mängder för helvete va sött de känns men goooottt

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

ICA Maxi säljer ju dom vilket är trevligt. Har bara en ensam burk kvar, får nog fylla på förrådet.

Ahh, brukar köpa därifrån

Skrivet av tonix:

köpte 2st mtn dew idag bara pågrund av att jag blev sugen att testa när jag såg denna tråd

sitter och sörplar på min andra nu och jäklar va goda dom är! men inte direkt nåt man dricker i mängder för helvete va sött de känns men goooottt

Vad gött att jag fick någon till prova nått nytt! Men dom är inte så farligt sötta jämfört med root beer

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd

Har smakat Moutain Dew nu, fan vad god den var!

Köpte även root beer, skall smaka den imån!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Har smakat Moutain Dew nu, fan vad god den var!

Köpte även root beer, skall smaka den imån!

Gött! Ska ha lan imon och då är det inköpt 2st Mtn dew, 1st Mtn dew Voltage, 2st Coca Cola Vanilla, 2st Rott Beer Vanillia och 3st vanliga Coca Color

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Gött! Ska ha lan imon och då är det inköpt 2st Mtn dew, 1st Mtn dew Voltage, 2st Coca Cola Vanilla, 2st Rott Beer Vanillia och 3st vanliga Coca Color

TA KORT! Både på lanet och på drycken efter. Skulle dessutom vilja se mer lite.. "uppradningar"

Permalänk
Avstängd

Har smakat Root Beer nu.. Tyckte det var alldeles för sött, och den smaken passar absolut inte i läsk.. I tuggummi däremot är det gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Har smakat Root Beer nu.. Tyckte det var alldeles för sött, och den smaken passar absolut inte i läsk.. I tuggummi däremot är det gott.

ibland har dom lite sjuka smaker ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Vars köper du dom? hittade på: http://www.discshop.se/kiosk/american_soda/PG83 med de e ju 12 pack :/

Permalänk

jag hittade precis mountain dew i sverige. finns på discshop.se

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Den är lagom goo

Då ska du smaka den colan på glasburken

give me

Permalänk
Medlem

Asså vart tog Pepsi twist vägen?

Permalänk
Avstängd

sådär, nu har jag smakat Montain Dew Code Red, den var sådär, påminner om Dr pepper.. Har även smakat Canada Dry Ginger Ale, Ganska god, smakar inte så mycket, påminner om fruktsoda. Och slutligen Welch´s Grape.. Smakar godis!

Ger de som jag har smakat hittills följande betyg:

Montain Dew: 4,5
Montain Dew Code Red: 2
Canada Dry Ginger Ale: 3,5
Welch´s Grape: 2
Coca Cola Vanilla: 4
White Rock Root Beer: 2

Permalänk
Avstängd

Jag ångrar att jag drack den där Welch´s Grape.. Mår illa! Den var bara för mycket!

Permalänk
Avstängd

Okey, nu har jag smakat Hawaiian Punch Fruit Juicy Red också.. Nä den var inget vidare.. För det första ingen kolsyra, ett stort minus. Smaken vart inget vidare heller.. Om ska jag försöka beskriva, så smakar det som en blandning av körsbär & blodapelsin.. :S

Ger den en 1:a.

Permalänk
Medlem

Mycket fina burkar och flaskor

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamlingH:

Mycket fina burkar och flaskor

Tackar! Hade tänkt kanske slänga in en update snart med 10tal nya burkar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Typ 9 olika Mtn Dew.

Permalänk
Medlem

Testade Root Beer och Vanilla Coke på en kiosk nära min skola. Root Beer smakar som att dricka jenka-tuggummin. Måste testas! Inte jättegod dock. 3/5?

Vanilla Coke var jättegod. Smakar mer vanilj än Cola. 4.5/5. Också testat Mountain Dew i Polen. 4/5 - smakar som Sprite. Förpackningen var limegrön och lös i mörkret, ganska coolt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Testade Root Beer och Vanilla Coke på en kiosk nära min skola. Root Beer smakar som att dricka jenka-tuggummin. Måste testas! Inte jättegod dock. 3/5?

Vanilla Coke var jättegod. Smakar mer vanilj än Cola. 4.5/5. Också testat Mountain Dew i Polen. 4/5 - smakar som Sprite. Förpackningen var limegrön och lös i mörkret, ganska coolt!

Ah, Root Beer smak förklaras bäst med Jenka tuggummin! Mtn Dew har lite mindre socker och kolsyra än sprite. Har ett antal nya på lager, funderar om jag kanske ska uppdatera galleriet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Ah, Root Beer smak förklaras bäst med Jenka tuggummin! Mtn Dew har lite mindre socker och kolsyra än sprite. Har ett antal nya på lager, funderar om jag kanske ska uppdatera galleriet?

Absolut, gör det. Har på det senaste sett ganska mycket ny läsk. Kanske inte amerikans men iaf ovanligt. Dem jag sett är någon Hello Kitty dricka, någon typ Ben10 dricka och Simpsondrickor. Inte för att det säger mycket om smaken men det är iaf lite sällsynt.

Köpte nyligen en Mtn Dew på min skolas lokala kiosk<3 Smakade ganska gott, bör drickas kall, liksom all läsk. Lustigt är att dem tar 17 kr för "amerikansk" läsk och 10 för svensk, cola osv. Men det är oftast värt det.

Permalänk

Hur köper du hem detta? Finns det nåt ställe som säljer Amerikansk läsk här i Sverige? Skulle vilja köpa alla Mountain Dew sorterna fortfarande inte smakat code red!

Permalänk
Skrivet av ZebbeSebbe:

Hur köper du hem detta? Finns det nåt ställe som säljer Amerikansk läsk här i Sverige? Skulle vilja köpa alla Mountain Dew sorterna fortfarande inte smakat code red!

Dags livs vid Fridhemsplan (Stockholm) har iafl några sorter, de har en Amerikansk hylla på övervåningen. Lite dyrt bara då typ MtD kostar 15 spänn!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Dags livs vid Fridhemsplan (Stockholm) har iafl några sorter, de har en Amerikansk hylla på övervåningen. Lite dyrt bara då typ MtD kostar 15 spänn!

Jo men det får de vara värt! Köper alltid några flak varje år i Tyskland för 50 kr, men det är endast original. Vill hitta där de köper tex Code Red eller liknande, stockholm ligger 4 timmar ifrån mig så får la hitta något närmare eller någon webbsida

Permalänk
Skrivet av ZebbeSebbe:

Jo men det får de vara värt! Köper alltid några flak varje år i Tyskland för 50 kr, men det är endast original. Vill hitta där de köper tex Code Red eller liknande, stockholm ligger 4 timmar ifrån mig så får la hitta något närmare eller någon webbsida

Då har jag ett annat tips till dig, nämligen discshop,se : http://www.discshop.se/kiosk/american_soda/PG83
Stort utbud och 155 kr plattan ala 12 burkar!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

stor skillnad på smaken i coca cola classic? och i vanlig

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Om ni gillar root beer kanske ni borde testa bamse tandkräm. Har för mig dem smakar likadant.

Permalänk
Medlem

Det bästa jag druckit måste vara Mountain Dew, "DewShine", som skämtar lite med hembränts-kulturen på etiketten. Smaken är ljuv och smakar nästan lite honung, inte alls artificiellt som den vanliga kan göra. Prova det om ni kan någon gång! Har tyvärr bara sett det i USA, och vet inte om någon importerar hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zed':

Det bästa jag druckit måste vara Mountain Dew, "DewShine", som skämtar lite med hembränts-kulturen på etiketten. Smaken är ljuv och smakar nästan lite honung, inte alls artificiellt som den vanliga kan göra. Prova det om ni kan någon gång! Har tyvärr bara sett det i USA, och vet inte om någon importerar hit.
http://kttv.images.worldnow.com/images/7234273_G.jpg

Oj, hade glömt bort att detta galleriet/tråden existerade. Det var länge sen man skrev här inne sist. Dock är intresset lika stort idag för udda typer av läsk! Har även växt att stort intresse för udda typer av alkohol-drycker. Men den där låter onekligen god! Kanske går att beställa hem från ebay om man har tur?

Edit: Det gick att köpa! Dock långt ifrån humana priser... 350kr för ett 4-pack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Oj, hade glömt bort att detta galleriet/tråden existerade. Det var länge sen man skrev här inne sist. Dock är intresset lika stort idag för udda typer av läsk! Har även växt att stort intresse för udda typer av alkohol-drycker. Men den där låter onekligen god! Kanske går att beställa hem från ebay om man har tur?

Edit: Det gick att köpa! Dock långt ifrån humana priser... 350kr för ett 4-pack!

Såg inte att tråden var så gammal hehe.. Kul att liva upp iaf Helt underbar dryck faktisk, tror att den bara finns för en begränsad tid dock Hittade det på Amazon, lite billigare iaf Amazon
Sen fick jag möjligheten att gå in i en hel läskaffär när jag var i Nashville för några veckor sedan. Hittade några minst sagt intressanta smaker och etiketter.

Och mitt köp..