Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gta 5 stänger ner mitt nätverk

Permalänk

Gta 5 stänger ner mitt nätverk

Hej!

Jag har på senaste stött på ett problem! Varenda gång jag ska spela Gta 5, singleplayer eller multiplayer, så stängs mitt nätverk på datorn ner efter någon minut. Jag förstår inte vad som orsakar detta för det har fungerat utan problem förut. Jag har testat att installera nya drivrutiner men det verkar inte fungera.
Jag förstår inte vad som är fel så jag undrar om någon annan stött på detta problem förut?

Mvh <3

Permalänk
Medlem

Vilket moderskort har du? Det kan vara en nätverkskrets vid namnet Killer som ställer till problemen.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

@XFTality: Jag har ett Asus p7h55/usb3 så det är lite äldre, men det har fungerat förut, kan det vara moderkortet som håller på att ge sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puppetturtleman:

@XFTality: Jag har ett Asus p7h55/usb3 så det är lite äldre, men det har fungerat förut, kan det vara moderkortet som håller på att ge sig?

Låter mer som ett mjukvaruproblem, så oroa inte dig för mycket Prova att ladda ned senaste drivrutiner härifrån: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Drivrutinera från ASUS hemsida brukar vara (riktigt) utdaterade, speciellt för äldre moderskort.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av XFTality:

Låter mer som ett mjukvaruproblem, så oroa inte dig för mycket Prova att ladda ned senaste drivrutiner härifrån: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Drivrutinera från ASUS hemsida brukar vara (riktigt) utdaterade, speciellt för äldre moderskort.

Tack! Jag ska testa och se, hoppas det fungerar!

Permalänk
Skrivet av XFTality:

Låter mer som ett mjukvaruproblem, så oroa inte dig för mycket Prova att ladda ned senaste drivrutiner härifrån: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Drivrutinera från ASUS hemsida brukar vara (riktigt) utdaterade, speciellt för äldre moderskort.

Skrivet av Puppetturtleman:

Tack! Jag ska testa och se, hoppas det fungerar!

Nope, det står att jag inte har några nyare drivrutiner att installera... :/

Permalänk
Hedersmedlem

@Puppetturtleman

*Tråd låst i enlighet med §3.3*

Tråd låst då vi ej tillåter korspostning. Råkar man att posta i fel forumdel går det bra att anmäla tråden/kontakta en moderator, vi är rätt trevliga och hjälpsamma.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...