Har lämnat in delar och dator flertal gånger men mitt problem är inte fixat.
Tjenare, har lämnat in mina delar till er flertal gånger och även lämnat in min dator en gång då jag upplever spelkraschar och bluescreens och det står i era regler "I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom tre (3) år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till Inet AB inom två (2) månader från det att felet upptäckts."
När jag ringt och frågat ifall det finns möjlighet att få pengarna tillbaka så säger supporten
"Eftersom du köpt delar och inte en dator så är detta inte tillgängligt för dig, då vi inte bytt ut ALLA dina delar två gånger" Så ni menar alltså att ni måste byta ut ALLA mina delar minst två gånger för att få pengarna tillbaks vilket betyder att ni ska då byta ut mina komponenter i min dator totalt FJORTON gånger innan jag kan få mina pengar tillbaks? Om inte ni själva hittar problemet, hur ska jag, som inte har en utbildning inom datorer kunna hitta problemet?
Och det står även i konsumentlagen "För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet." Och jag anser att detta är ett mycket stort problem då jag sitter vid datorn och spelar varje dag.
Har testat ALLT jag vet, uppdaterat bios, formatera, byta ut komponenter, spela med datorn i ett annat rum för att kolla ifall det var något fel på mina eluttag i mitt rum, byggt datorn out of case för att se ifall det var mitt chassi som kortslöt moderkortet, kollat temperaturer när jag spelar, testat flertal olika möss, tangentbord, headset.
Och nu vill ni att jag ska lämna in min dator i 2-3 veckor under sommarlovet, vilket inte är ett alternativ för mig, då jag behöver min dator på en daglig basis. Det här är helt orimligt enligt mig, att jag inte kan få tillbaka mina pengar ÄVEN fast ni inte hittat problemet dessa gånger jag lämnat in mina delar OCH dator.
Mina problem tillkom 2 månader efter jag köpt datorn och skickade in delar från min dator för första gången runt mars/april.