Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Förslöv Metropolen
Registrerad
Jan 2005

Bloddy Snow white

Juhup, fingrarna kliade för nytt projekt. Detta är mitt andra bygge med vatten. Kommer komma fler uppdateringar och bilder med ytterligare saker som ska göras/ändras.

Kommer:

Instalera fläktkontroller
Custom paint chassi
Sleeva kablar
Installera 980TI

d5 pump
2st ek PE 480mm radiatorer
Masterclear slang
Alphacool reservoar
EK Plexi GPU block
EK plexi CPU block

Asus Rampage extreme IV x99
5820k 4,5ghz
Corsair vengance 4x4 2666mhz (3000mhz)
Samsung 850 PRO 120gb Raid 1
Asus 980TI med EK waterblock samt backplate.

Besök galleriet här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Mar 2014

trist med läckan! snyggt chassi, vilken tillverkare? hade nog varit lite mer stilrent med hardlines i ett så stort chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Förslöv Metropolen
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Adnerhill:

trist med läckan! snyggt chassi, vilken tillverkare? hade nog varit lite mer stilrent med hardlines i ett så stort chassi

Ja läckan skapade många obetalda arbetstimmar

Thermaltake core x9 köpte den via proshop för 1800kr

Jo anledningen till softtubes var för jag hade alla fittings etc liggandes, snåla helt enkelt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

snyggt bygge

i7 8700k | NZXT Kraken x62 | Asus Strix Z370-F | 16 GB G.Skill Trident Z | 3*Samsung 250 GB 850 EVO SSD | NZXT H500i | EVGA SuperNOVA G3 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Förslöv Metropolen
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av PierreB:

snyggt bygge

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Jun 2004

Snyggt bygge, jag lärde mig den hårda vägen att man testar efter läckor bäst med destillerat vatten
Hur är kvalitén på det chassit tänker på plåten osv tjocklekar.

| I7 6700K | Asus Z170 Pro | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | Gainward GTX 1080 GLH | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Förslöv Metropolen
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Ten:

Snyggt bygge, jag lärde mig den hårda vägen att man testar efter läckor bäst med destillerat vatten
Hur är kvalitén på det chassit tänker på plåten osv tjocklekar.

Jo i efterhand borde jag ha gjort det. Mitt exemplar var en av skruvhålen till topp plåten tillknycklad. I övrigt så är det enkelt målad alimunium, snyggt och stilrent utan masssa bling bling i sig. Trotts allt är i metall är den inte överdrivet tung 17kg så fyllt runt 25kg vilket är tungt men går att bära.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åhus
Registrerad
Dec 2011

Fräsigt bygge! gick själv från Lian-Li till ett Thermaltake Core. Visserligen bara V21 men ett sånt otroligt chassi! De möjligheterna i Core serien är underbara
Gillar projektnamnet

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow