Microsoft Signature, eller annan bärbar utan bloatware

Permalänk
Medlem

Microsoft Signature, eller annan bärbar utan bloatware

Hej alla!

Jag har talat med Microsoft Store Sverige och de visste inte vad Microsoft Signature var för något. På Microsoft Store i andra länder finns datorn att få tag på. Har någon köpt en Signature-dator från utlandet och har några erfarenheter att dela med sig av?

Eller har någon andra alternativ vad gäller bloatwarefria datorer? Tillverkare som inkluderar så lite bloatware som möjligt. Jag har läst runt på nätet, men får ingen klar bild av läget.

Jag lägger till en länk för de som inte känner till Microsoft Signature Edition: http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/cat/categoryI....

Jag lade till en länk
Permalänk
Medlem

Har inte själv hört talas om Microsoft Signature, men det verkar ju som ett trevligt koncept.
Däremot tycker jag personligen det inte är så mycket jobb att avinstallera alla bloatware program när man får datorn, man vill ändå sitta å pilla med den lite. Sen kan man ju alltid köpa en clean Windows licens som man kan installera så slipper man bloatware och kan dessutom flytta runt licensen när datorn går sönder.