Netonnet's nya medlemsklubb är från stenåldern

Permalänk
Medlem

Netonnet's nya medlemsklubb är från stenåldern

För ett tag sen köpte jag en ny TV till mor min. Eftersom jag bor i Skövde & hon i Göteborg åkte jag förbi en lagerbutik på vägen och köpte tvn. Där berättade säljaren om alla "fördelar" som deras nya klubb hade med det tillhörande klubbkortet. Fine tänker jag, handlar ändå ganska ofta på netonnet(på nätet) så jag gick med i klubben.

So far so good. Men nu så kom ett brev med bonusen där jag fick en check som jag kan då inhandla för på netonnet. Gött tänkte jag, kan jag passa på att använda denna när jag ändå tänker köpa en ny mus. Men när ska betala så ser jag att det är inte möjlig att använda checken som rabatt... nej du måste åka till en fysisk butik för att kunna använda dig av dina bonus poäng. Det är ju inte direkt aktuellt för min del då det inte finns en lagershop speciellt nära Skövde. Närmaste är Jönköping men jag sätter mig inte i en bil i 2 timmar tur & retur för att lösa in checken.

Hur kan man skapa en helt ny medlemsklubb men ändå misslyckas så grovt? En stor del av deras försäljning är ju just via nätet men du kan inte använda dig av din bonus om du inte åker till en fysisk butik. Det lär ju vara ganska många då som inte kommer att kunna bruka sina poäng. Det verkar som de har haft ett 40-talist gäng som konsulter när de kom på idén för hur de skulle forma sitt koncept för att hindra kunder från att plocka ut sina poäng.

Gjorde det enda rätt och ringde och sa upp mitt kort. Inte tänker jag ha kreditkort knutet till mig som ändå är värdelöst. Det utgör bara en onödig risk (även om den är extremt liten).

Permalänk
Mattecoach

@Kronix:

De kanske har klubben för att öka antalet kunder i butik?

Permalänk
Medlem

Så du gnäller på att du inte förstod vad du gav dig in på och sedan blev besviken på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phantom:

Så du gnäller på att du inte förstod vad du gav dig in på och sedan blev besviken på det?

Har inte förlorat något på detta. Jag skulle handlat mina produkter med eller utan medlemskap ändå vid det tillfället. Det jag framför är en åsikt för det säkert många som motiverar sina köp med att samla poäng för att kunna få bättre priser. Jag förvarnar där med dessa människor för att netonnet inte tänker nytt, de tänker gammalt. Sen hur du vill göra med den informationen är upp till dig. Personligen tycker jag bara det är märkligt att man ignorerar en stor del av kundkretsen när man man marknadsför sig med "samla bonus på varje köp" när en stor del inte kommer att kunna ta vara på dessa "bonuspoäng". Jag anser att reklamen är vilseledande och det tycker jag är dåligt.

Permalänk
Medlem

Det är ju också möjligt att de inte alls tänker gammalt, utan ekonomiskt. Kan de lura in någon till butiken är sannolikheten större för merköp på andra produkter än via nätet.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB