Permalänk

Valpens Tidsfördriv

Började bygga om min lyftkylda helt dugliga dator till en vattenkyld variant.

Har aldrig tidigare vattenkylt så kändes som en rolig grej att testa på

PC Spec
MB: ASUS Maximus VII Hero Z97
RAM: HyperX 32gb (4x8) röda Fury
GPU: EVGA GTX 980
SSD: Samsung 500Gb
Proc: Intel i5 4690k @4,6
PSU: EVGA G2 750W med CableMod Röd/Svart kit
Ljus: NZXT 2 meters vit LED slinga

Vattenkylning:
240mm 45mm tjock Alphacool rad (front)
360mm 30mm tjock Alphacool rad (topp)
EK D5 Vario Pump/Res combo
EK 16mm PETG Tubes
EK-HDC 16mm Hardtube compressionfittings röda
EK Supremacy EVO CPU block
EK GTX980 Acetal Nickel fullcover GPU Block

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

snyggt

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Vad är det för fläktar du bytt till?

Snyggt bygge!

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Tackar! så fort jag får tiden/pengarna till att fixa grafikkorten så skall en del rör göras om då jag inte är helt nöjd!

Skrivet av Ludzee:

Vad är det för fläktar du bytt till?

Snyggt bygge!

Noctua iPPC 2000 PWM. Deras industri line av fläktar med bättre ip klassning samt längre garanti.
jag kör 5 st totalt och valde 2000rpm varianten istället för 3000rpm för att 2000 går som lägst ner i 450rpm medans 3000 som lägst går 750.

Innan satt det 5 st corsair "quiet" sp120 men de förde alldeles för mycket oväsen!

Permalänk
Medlem

ocd kicked in! varför har du dragit slangarna snett. drängeringen ser ut att sitta snett i djupet, och de andra slangarna har olika vinklar på dem.. Vill se en update där du endast har Vertikala och horisontella linjer! Då får du en femma för det var jävligt snyggt utöver denna miss!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

ocd kicked in! varför har du dragit slangarna snett. drängeringen ser ut att sitta snett i djupet, och de andra slangarna har olika vinklar på dem.. Vill se en update där du endast har Vertikala och horisontella linjer! Då får du en femma för det var jävligt snyggt utöver denna miss!

haha ärligt så var det för trångt för det jag ville göra sen tröttnade jag och bara satte ihop det.
efter en massa strul med SLI har jag bytt till ett single 980 som skall sättas in så fort jag får hem lite thermalpads sen får det räcka med vattenkylning för mig! att böja rör var inte speciellt roligt får gå tillbaka till luftkyld dator som man moddar istället:)

Permalänk
Medlem

Riktigt fett alltså!

Permalänk

Klar!

Äntligen bytt grafikkort och satt ihop allt igen.
hyggligt less på att böja rör nu så går tillbaka till kopparrör som blir snyggare krökar på då man slipper jobba med värme!