Vart kan jag hitta nm-i3 mounting kit eller Noctua Secufirm2 1366 Mounting Kit?

Permalänk

Vart kan jag hitta nm-i3 mounting kit eller Noctua Secufirm2 1366 Mounting Kit?

Någon som vet vart man kan hitta nm-i3 mounting kit eller Noctua Secufirm2 1366 Mounting Kit?
Har varit på noctuas sida och kollat deras sida men kan ej få en därifrån då jag inte har kvitto på cpu eller kylaren :/. Har även kollat deras återförsäljare men alla sidor har varan utgår :/

Permalänk
Medlem

Deras support är kanon. Testa att maila dom, om du inte får det gratis så kan du säkert få det på faktura för ungefär butikspris som brukar vara 99Kr.

Annars har jag nog ett 1366 kit från en NH-U12P SE1366 kylare som numera körs på 1150 sockel och jag äger inget 1366 lägre så jag kan leta upp detta om du är intresserad.

Passar NH-U12P och NH-D14 när jag testat.

Permalänk
Medlem

Skicka PM om inte @pa1983 har ett. Kan ha ett liggandes i förrådet. Har också en NH-U12 på 1155 och lär inte skaffa ett 1366, men är inte helt säker på att jag har infattningen kvar.

Permalänk
Medlem

Är det den du söker? Jag har inte fästena till själva kylaren med skruvar och fjädrar, dom sitter nog på kylarna då dessa används men jag vet att fästena på NU-U12P och NH-D14 passar på LGA2011 och 115x kittet från noctua rakt av då jag använt båda kylarna på 1366 och senare 2011 och 1150 så har du fästena mes skruv och fjäder monterat på kylaren och det passar 115x eller 2011 enligt manualen så bör det passa 1366 kittet rakt av. Jag vet att Noctua har lägre fästen för att kunna rotera kylarna på AM2-AM3+ socklarna då hålen är är placerade rektangulärt men det är dom ända fästena till kylarna jag vet om som skiljer i längd.

Detta SE1366 är i solid stål så ett robust monteringskit

EDIT: Hittade i min moderkortslåda till mitt LGA2011 moderkort fästena för kylare med skruvar och fjädrar. Vet ej om dom är från LGA2011 kittet eller från LGA1366 kittet men då jag använder LGA2011 kittet så bör dessa passa för är dom samma spelar det igen roll och är dom olika så använder jag LGA2011 fästena så då är dessa LGA1366. Dock kan jag inte se någon skillnad på dom när jag kollade på Noctuas sida och jag har för mig att dom är samma oavset.

Permalänk

Sitter i samma sits nu. Har hittat en D14, utan kvitto och fäste. Någon som vet var jag hittar The NM-I3 SecuFirm2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Sitter i samma sits nu. Har hittat en D14, utan kvitto och fäste. Någon som vet var jag hittar The NM-I3 SecuFirm2.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade köpt det här.
https://www.ebay.co.uk/itm/Noctua-NM-i3-Mounting-Kit/33311487...

Har du inte ebay konto så köp som gäst, det fungerar för mig.
Bara välja buy it now och sedan "check out as guest" och använda dit kort för att betala om du inte har paypal.

Annars kontakta noctua och se om dom kan sälja dig ett.
https://noctua.at/en/nm-i3-mounting-kit.html

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Knotvillage:

Sitter i samma sits nu. Har hittat en D14, utan kvitto och fäste. Någon som vet var jag hittar The NM-I3 SecuFirm2.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte har kvitto så tar du en bild med kylare och moderkort + handskriven lapp. Skicka denna sedan till supporten så hjälper de dig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag köpte via Noctuas shop på eBay. Gick galant!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur