Permalänk

Hdmi port vill ej fungera

Hej, jag tror att detta blir rätt att lägga min tråd.

Såhär är fallet. Igår kom jag över en Acer Aspire m3 581T dator för 600kr.
Killen jag köpte den av hade visst uppgraderat från windows 7 till windows 10. Jag tyckte inte att datorn var tillräckligt kapabel till windows 10 och datorn kändes seg och jag såg den hade en OEM version av windows 7 undertill så jag tog min windows skiva och formaterade om hela datorn. Och mycket riktigt blev den rapp och fin. Dock så uppstår då problem istället. Jag kämpade hela kvällen igår med att få rätt på datorn och nu fungerar allt på min bärbara dator förutom när jag och tjejen skulle se film i vardagsrummet och kopplade in hdmi kabeln. Ja, ingen bild på tv:n...

Efter att man har hållit på med datorer och så några år så blev man ju bara besviken och fick hålla inne ilskan för sin sambo och fick gå fram till datorn och klämma och känna för att se om man fick igång datorn. Höll på att sätta in och ut hdmi kabeln, jag tycker ju att det ska liksom spela upp ett ljud när man plugga i och det gör det inte.

Jag har installerat alla drivers från Acers sida och får fortfarande det inte att fungera.

Länk till datorn är här: http://www.inet.se/produkt/1970161/acer-aspire-timeline-ultra...

Vad gör jag för fel? Jag kan inte hitta något sätt på intels grafikinställningar för hdmi porten någonstans. Snälla hjälp mig, detta forumet brukar fixa det mesta för mig!

Please, help me brothers!

Mvh Ted.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk

Jag löste problemet själv.

För att hjälpa andra om andra råkar ut för samma problem och min lösning skulle hjälpa så skriver jag den här.

Jo, jag gjorde bara som så att jag kopplade den bärbara datorn till tv:n via hdmi kabeln. Och ingen bild kom upp.
Jag högerklickade på musen på skrivbordet och klickade på "skärmupplösning" för att komma åt inställningar till skärmen. Klickade på "avancerade inställningar". Sedan "egenskaper" under kategorin "Bildskärmskort". Sedan klickade jag på "Drivrutin", för att sedan klicka på "avinstallera" drivrutinen. Då kommer datorn att be om att starta om sig, klicka då "starta om".

Vid nästa omstart så sa det bara vips, så fick jag bild på tv:n.

Så så kan det gå!

Hoppas detta kommer till hjälp om någon annan råkar ut för samma fel!

Självklart ska ni ju ominstallera drivrutinen för grafikkortet!

Lycka till!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I