Permalänk

global variabel

Lite newbie fråga detta men...
Sitter här med Visual C++ och skall försöka att skapa en variabel som är synlig i alla klasser i hela programmet. Trodde bara det var att deklarera den i globals katalogen men så var det inte...
Lite vägledning skulle inte skada

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

..deklarera dina globala variabler mellan dina #includes och din main()

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk

mm men grejen är att jag kör med appwizard genererad kod. Öppnar jag "Globals katalogen" så ligger ju "theApp" där. Då har jag deklararat min variabel efter include'sen men den är ändå inte synlig i hela programmet.

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks