Vilket grafikkort till Samsung S34E790C

Permalänk

Vilket grafikkort till Samsung S34E790C

Hej Allihop!

Behöver hjälp med val av grafikkort. Vilka fördelar det har att välja t.ex. från Gröna eller Röda laget.

Behoven är att den ska klara av att köra min skärm Samsung S34E790C i 60hz i upplösningen 3440x1440.

Sen så spelar jag inget speciellt spel så behöver inte vara något för gaming.
Däremot håller jag på med mycket i Google Sketchup.

Ett annat krav är längden på kortet då jag bygger ett mini itx bygge. Så gärna runt 20cm i längd max.

Tack för hjälpen:)

Permalänk
Medlem

Jag går i liknande tankar och har närmast identiska behov, dvs. inget spelande men mycket jobb. Helst skulle jag också vilja finna något med låg ljudvolym.

Hur gick det för dig, hittade du något?

Permalänk
Hedersmedlem

Ska du inte spela så tror jag nästan vad som helst klarar att bara driva skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@eThor:

Kan du vara lite mer specifik med dina val av övriga komponenter?
Beroende på cpuns inbyggda grafik och moderkortets utgångar kanske du inte behöver något diskret grafikkort över huvud taget och kan lägga pengarna på att höja övrig prestanda istället.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljudnerd:

@eThor:

Kan du vara lite mer specifik med dina val av övriga komponenter?
Beroende på cpuns inbyggda grafik och moderkortets utgångar kanske du inte behöver något diskret grafikkort över huvud taget och kan lägga pengarna på att höja övrig prestanda istället.

Absolut, här är listan på vad jag tänkt mig än så länge:

Observera att jag har två alternativ gällande cpu-kylning. Jag undersöker just nu om Be-Quiet Shadow Rock får plats i Node 304.