Permalänk
Medlem

Jag har mina favoritmärken som jag kört under de senare åren nu, det innebär att jag nästan uteslutande kör Diesel när det kommer till jeans, pga att dom håller bäst av de märken jag gått igenom. Sen ska man väl inte behöva förklara att en anledning är att man tycker dom är snygga också?
Har flera andra märken som jag brukar försöka hålla mig till, men det är först på senare år jag försökt begränsa det till endast ett fåtal märken och inte enbart spontan shoppa kläder man tycker ser snygga ut för stunden men som man sen kommer på inte passar till knappt någonting man har hemma. Märkena jag brukar köra till vardags varierar, men främst består det av Samsøe & Samsøe , Whyred och Filippa K som enligt mig oftast har en väldigt minimalistisk stil och bra kvalitet. Priserna är humana också.

Märken jag inte skulle ta i tång med är det däremot värre med, men är det ett märke jag inte tål att se på knappt (ja jag är lite av en modebög, I'm out of the closet) så är det Adrian Hammanod och i princip allt från stayhard.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Klär mig i Jeans, Tshirt och en öppen skjorta över. Just skjortan är mitt signatur-plagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De som köper sönderskurna jeans för en smärre förmögenhet blir än mer blåsta.

Jag vet exakt vad jag letar efter, och betalar vad jag känner är lämpligt för det jag är nöjd med. Om jag väljer att ha på mig slitna jeans för x antal kronor, och är nöjd med det, så är jag inte blåst.

Det här är ett otroligt subjektivt ämne, och om man snöar in sig på en åsikt som du gör och sedan skiter i att försöka se på ämnet med andra ögon, då är man blåst.

Jag förstår inte hur du anser att det är lämpligt att gå runt och kalla folk som vill se ut på ett visst sätt för blåsta. Det är som att kalla folk som köper Ferraris & Lamborghinis för blåsta. Visst, det är dyra och onödiga bilar att äga. Men de är roliga, och enligt ägarna värda att äga. Det spelar ingen roll vad grannen tycker.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Konstigaste tråden på länge.

Mjukisbyxor och luvtröjor är väll det jag väljer att ha på mej.
Bryr mig inte vad jag har på mej för något bara kläderna är hela.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag vet exakt vad jag letar efter, och betalar vad jag känner är lämpligt för det jag är nöjd med. Om jag väljer att ha på mig slitna jeans för x antal kronor, och är nöjd med det, så är jag inte blåst.

Det här är ett otroligt subjektivt ämne, och om man snöar in sig på en åsikt som du gör och sedan skiter i att försöka se på ämnet med andra ögon, då är man blåst.

Jag förstår inte hur du anser att det är lämpligt att gå runt och kalla folk som vill se ut på ett visst sätt för blåsta. Det är som att kalla folk som köper Ferraris & Lamborghinis för blåsta. Visst, det är dyra och onödiga bilar att äga. Men de är roliga, och enligt ägarna värda att äga. Det spelar ingen roll vad grannen tycker.

Exakt. Word, köp exakt vad fan du vill och skit i vad andra tycker. Sorgligt att en del ska behöva ta i så mycket och kalla dem som lägger pengarna på, i deras ögon fel kläder, för idioter, lättlurade, blåsta osv.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jeans i alla möjliga färger och former, förutom slim fit som är sjukt obekvämt. Tillsammans med en pikétröja (kortärmad) och en trackjacket brukar vara standard för min del.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

2 par mörkblå jeans som turas om när den andra paret är i tvätten, nån helvit helsvart t-shirt och någon av mina huvtröjor

nä, kläder har inte varit min grej

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Jaktkofta, jeans, arbetsskor och en solblekt parkas. Höll på med matchning, märkeskläder och allt det där runt gymnasietiden, numera orkar jag inte bry mig i större utsträckning än att det skall vara varmt.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det några nätverkstekniker/IT-tekniker här som kan berätta vad ni har på er under arbetsdagarna? Är nyfiken.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Flygman:

Jag vet exakt vad jag letar efter, och betalar vad jag känner är lämpligt för det jag är nöjd med. Om jag väljer att ha på mig slitna jeans för x antal kronor, och är nöjd med det, så är jag inte blåst.

Det här är ett otroligt subjektivt ämne, och om man snöar in sig på en åsikt som du gör och sedan skiter i att försöka se på ämnet med andra ögon, då är man blåst.

Jag förstår inte hur du anser att det är lämpligt att gå runt och kalla folk som vill se ut på ett visst sätt för blåsta. Det är som att kalla folk som köper Ferraris & Lamborghinis för blåsta. Visst, det är dyra och onödiga bilar att äga. Men de är roliga, och enligt ägarna värda att äga. Det spelar ingen roll vad grannen tycker.

Man kan köpa hela jeans och skära sänder dem själv så sparar man mycket pengar och kan ändå få gå med trasiga byxor, så jo man blir oftast blåst om man köper färdigsönderskurna, men naturligtvis får man göra som man själv vill.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Finns det några nätverkstekniker/IT-tekniker här som kan berätta vad ni har på er under arbetsdagarna? Är nyfiken.

Någon slags piké med mörka jeans kör jag, vad för kläder man ska ha varierar ju väldigt på vart du jobbar, jag jobbar mest mot mindre företag med liknande klädkod, jag skulle ju inte direkt kunna stå och racka servrar/sitta vid datorn hela dagen i kostym/liknande, det hade nog varit min död

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk

Största delen av garderoben är nog från Jack and Jones.
Aldrig mjukisbyxor!

Permalänk
Medlem

T-shirt, skjorta, munktröja på överkroppen.
Levi's 501 eller sandfärgade chinos på underkroppen.
Lågskurna strumpor samt sneakers på fötterna.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Största delen av garderoben är nog från Jack and Jones.
Aldrig mjukisbyxor!

Mjukisbyxor är nog bland det skönaste man kan ha på sig, hemma i min mening Det passar verkligen inte som vardagskläder som man ser alt fler personer gå runt med nu för tiden .

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av sassa46:

Sweclockers kanske inte är rätt ställe att diskutera kläder, men är ändå lite intresserad av hur folk som hänger här brukar klä sig.
Vad gillar ni för märken? Lägger ni mycket pengar på kläder eller går alla pengar till andra intressen och allmän överlevnad?
Lägg gärna in någon bild också, så får man en bättre idé om hur ni klär er.

Själv gillar jag märken som Our Legacy, Norse Projects, Patrik Ervell och Red Wing. H&m funkar också för basplagg som vita t-shirts och sånt.
Försöker att inte lägga särskilt mycket pengar på kläder genom att köpa begagnat och på rea, men blir lätt mycket under säsongsbyten och liknande. Hade lagt upp någon bild om det inte var för att jag sitter i mjukisbyxor framför datorn, kanske lägger upp någon under veckan om några av er tycker att tråden är intressant.

Brukar oftast ha en finare skjorta (alltså inte jeanstyg eller dylikt) och mörka byxor. Ibland har jag även på mig en kavaj. Spenderar helst inte för mycket på kläder så handlar mest på H&M och liknande. Jag bryr mig inte om märken speciellt mycket, utan bryr mig mer om kvalitet och bekvämlighet. Har ett par Ralph-Lauren skjortor och blir lite snobbstämplad på grund av det, men använder de enbart för att de är stiliga och bekväma. Själv har jag lite svårt att förstå varför knappt någon i min ålder (16 år) bär kavaj, det är sjukt bekvämt, och man ser jäkligt stilig ut. Fast alla har ju sin egna stil

Sen har jag extremt svårt för mjukisbyxor öppet, har det enbart hemma ifall jag vill mysa lite

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Hemma är det mjukisbyxor och t-shirt hela dagen. Ska jag ut så lyxar jag till det med ett par jeans och en jacka.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av stimy09:

Jag har "IT-kostym" - D.v.s lite ledigare än full kostym men ändå välklätt. Mörka jeans (aldrig slitna). Skjorta. Ibland en stickad tröja över. Kavaj när tillfället kräver det.

Jag är intresserad av hur en "IT-kostym" ser ut, du får gärna skicka en bild eller förklara

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Svarta jeans + pikétröja är väl standard för min del.
Bryr mig inte så mycket om märken utan köper det som är snyggt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Jag är intresserad av hur en "IT-kostym" ser ut, du får gärna skicka en bild eller förklara

Linuxskägg är det främsta attributet, sedan ska kläderna inte vara så strama utan mer avslappnad stil är det som gäller. gärna en röd hatt om man råkar ha nått med dem att göra.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Cox

stavfel
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Just nu är det nästan alltid rutig skjorta och jeans för jag är tråkig. På jobbet är det arbetskläder.

Ok då vet jag. Men något oförutsett ärende måste du ju råka ut för någon gång

Det gör jag dagligen, men det var å andra sidan inte jag som satt mig i endast kallingar och strumpor när jag kom hem.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Linuxskägg är det främsta attributet, sedan ska kläderna inte vara så strama utan mer avslappnad stil är det som gäller. gärna en röd hatt om man råkar ha nått med dem att göra.
https://www.soldierx.com/system/files/hdb/AlanCox.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Cox

Haha okej, inte exakt det jag förväntade mig

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra piké och jeans. Jeans är någon form av levi strauss, de är blå och funkar bra. Piké har jag lite olika, en jockey jag köpte för länge sedan, några golfpikéer (brukar vara bra kvalitet), dressmans pikéer testade jag nu och de var ganska bra sedan fick jag tag i två svindyra sandströms för två år sedan på en utförsäljning (precis när hösten kom) så det blev bra pris på dem. Jockeyn har hållit riktigt bra, den ser fortfarande helt ny ut och det är mitt äldsta plagg, annars var dressmans bra och även golfpikéerna är riktigt bra. Sandströms är riktigt snygga men de håller inte riktigt lika bra. De går sönder precis nedanför när pikéer öppnar sig vid kragen på höger sida, de två lager tyg gör den för styv och det blir ett litet hål

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sassa46:

Man märker skillnad i material, sömmar och design på ett par dyrare jeans. Finns ju såklart jeans med skitkvalitet för flera tusen, och säkert prisvärda jeans för några hundralappar. Men allmänt så får man bättre kvalitet, design och material av ett par dyrare jeans. Om det är värt den extra summan får väl den som ska ha på sig byxorna bestämma. Samma sak gäller t-shirts.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du märker ingen skillnad i att kvalitén skulle vara bättre på dyrare kläder, dyrare är det bara för märket som är påsytt på dem, inte för att de skulle hålla bättre.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Nej, du märker ingen skillnad i att kvalitén skulle vara bättre på dyrare kläder, dyrare är det bara för märket som är påsytt på dem, inte för att de skulle hålla bättre.

Beror på märket. Precis som olika biltillverkare har olika bra kvalitet på såna bilar så har kläder det. Men dyrare är inte samma sak som bättre, gäller även för bilar.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Bara skjortor från Eton som jag brukar låta anpassas något. Har man skjorta varje dag vill man ha sköna skjortor som håller länge. Kombinerar med jeans, chinos eller kostymbyxor beroende på tillfälle och väderlek. Ofta också slips. Älskar också tweed och har flera tweedkavajer bla från tiger och Morris. Jag gillar kläder och eftersom jag jobbar med sälj är det viktigt att vara välklädd. Det är ett sätt att visa att man respekterar kunden. Mina senaste fynd var dock ett par svarta och ett par bruna chelsea boots från Loake. Fantastiska skor!

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Beror på märket. Precis som olika biltillverkare har olika bra kvalitet på såna bilar så har kläder det. Men dyrare är inte samma sak som bättre, gäller även för bilar.

Nej, det där är något som ni bara inbillat er, kvalitén blir inte bättre bara för att nu betalar antal 100-lappar mer för ett par jeans, oftast är det tvärtom. Ni underskattar det som inte är märkeskläder, allt märkeskläder handlar om är design, inte kvalité.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Flanellskjorta, vandringsbraller, rediga vandringskängor och min samekniv varje dag. Går i skog och mark, hundar är på en med sina så kallade slöa klor ( läs vassa ) på byxor och skjorta, river mig på flätverksnät, spik, skruv och skog. Det är mina arbetskläder i stort sett ( även för själva gästerna som kommer, blir lite mera "exotiskt" för dem ) som jag går runt i 90% av tiden när jag är ute hela dagarna.

Annars nån T-shirt och chinos liknande hemma om jag skulle vara ledig.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

gillar svarta t-shirts. hitta en för 15 spänn på xxl nyligen. annars en softshell jacka och 3/4 shorts ner till 10 grader. halsduk när det är under 5 grader varmt samt helst träningsbyxor med stora fickor som har dragkedjor (inga bögiga tights). jeans är rena ångkammare för benen när man cyklar. http://imgur.com/gallery/mawrYLx

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Nej, det där är något som ni bara inbillat er, kvalitén blir inte bättre bara för att nu betalar antal 100-lappar mer för ett par jeans, oftast är det tvärtom. Ni underskattar det som inte är märkeskläder, allt märkeskläder handlar om är design, inte kvalité.

Jag sa aldrig att det blir bättre för att man betalar x mer. Jag sa att olika märken (företag) erbjuder olika produkter.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Jag sa aldrig att det blir bättre för att man betalar x mer. Jag sa att olika märken (företag) erbjuder olika produkter.

Då tycker jag du ska läsa om allt jag skrivit från början och sen återkomma till mig med dina invändningar.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.