Fallout 4 på skiva saknar vissa filer – kräver Steam för installation

Permalänk
Medlem

@Ricerunner:

Jo men de låg inte i framkant i hastighet, 8Mbit. Bbb kunde erbjuda 12-24

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Grumie: du verkar tro att Sverige står för 99% av all försäljning av spel

Okej.. Här i Sverige är det rimligt liksom i nästan samtliga andra I-länder.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Jag gillar det här. Det är helt klart #framtiden och leder till att döda plastskivorna.

Framtiden är att inte ha något som helst material lagrat på den egna datorn. Allt ska lagras i "molnet".

Är inte det lite sådär halvt absurt egentligen? Att vi ska skicka iväg allt och få tillgång till det via internet med lite halvtaskiga lösenord.

Skrivet av Rajat:

Jag föredrar att ha dem på skiva framför USB.

Nämn någon fördel med CD/DVD gentemot USB-minne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av omnia:

Nu när minnen är så billiga kan nästan utgivarna slänga in de på stickor istället o lägga de i dvdfodralen till de som fortfarande vill visa up sin fysiska spelsamling.

Men OT, ser inga problem med detta.
På andra sidan 2015-kakan borde ju alla ha bredband ändå.

Tror du att spelet bara säljs i Sverige? 😀
Internationellt är bredband inte lika vanligt som i Sverige. Speciellt högre hastigheter.

Hur installerar man spelet om 10, 15, 20 är när filerna på servern är borta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlashyGoblin:

Nämn någon fördel med CD/DVD gentemot USB-minne?

Är man samlare så lär man sig det, hur kul är en special utgåva att äga på USB? Det är som att vara skivsamlare, men bara samla på mp3'or.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nu finns det ett idag gammalt format som faktiskt har skivor som rymmer de datamängder dagens spel använder. Bluray. Men det har inte riktigt slagit på PC ännu, om det någonsin gör det. För stora datamängder är formatet riktigt trevligt och relativt billigt, speciellt om man jämför med att använda en massa DVDs eller USB-minnen.

Jo jag vet ju att det existerar men folk vill ju:

1. inte ha någon optisk läsare då det är gammalmodigt.
2. Blueray läsare har varit för dyrt i budgeten dom haft, och att DVD funkat till det mesta utom trippel A titlar som kommit på senare tid.

Vill inte vara den som låter tvär, men Helt ärligt bryr jag mig inte om DVD eller optisk media. Det är fler än jag som också tycker det.

Jag vet folk som sitter på dålig lina(läs 4G med begränsning) Och dom som har det har det ju rätt trist, å andra sidan har dom ingen optisk läsare heller

Men jag tror skivor här i sverige kommer bli ganska pasé om 2 år. Fiber rullas ut till dom flesta här i Skåne förutom långt ute vid dom vilda traktorerna. och från vad jag hört så görs det även i övriga sverige.

Man får väl bara hoppas fibern kommer överallt alternativt att ADSL finns kvar då ADSL är helt okey om man inte har en server som rullar 24/7!

Skrivet av Mirialia:

Tror du att spelet bara säljs i Sverige? 😀
Internationellt är bredband inte lika vanligt som i Sverige. Speciellt högre hastigheter.

Hur installerar man spelet om 10, 15, 20 är när filerna på servern är borta?

Skickades från m.sweclockers.com

Ptja blir ju lite klurigt men det är som innan. Folk plockar ner en pirat kopia som dom kör. Det har gjorts med Snes och 8bit. Folk äger spelen men kan inte spela dom. PLockar ner en rom och kör på emulator.

Likaså har jag gjort det med NFSU G2, äger spelet och och installationen jag har är från min CD med min nyckel och allt. Men det är fortfarande crackat för att kunna spela det utan CD, Köra widescreen m.m

Kommer där ett spel och alla älskar det, servrarna lägger ner så kommer folk hitta vägar att kunna fortsätta spela, det har varit så dom senaste 20 åren

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwedenVirre:

Jo jag vet ju att det existerar men folk vill ju:

1. inte ha någon optisk läsare då det är gammalmodigt.
2. Blueray läsare har varit för dyrt i budgeten dom haft, och att DVD funkat till det mesta utom trippel A titlar som kommit på senare tid.

Vill inte vara den som låter tvär, men Helt ärligt bryr jag mig inte om DVD eller optisk media. Det är fler än jag som också tycker det.

Jag vet folk som sitter på dålig lina(läs 4G med begränsning) Och dom som har det har det ju rätt trist, å andra sidan har dom ingen optisk läsare heller

Men jag tror skivor här i sverige kommer bli ganska pasé om 2 år. Fiber rullas ut till dom flesta här i Skåne förutom långt ute vid dom vilda traktorerna. och från vad jag hört så görs det även i övriga sverige.

Man får väl bara hoppas fibern kommer överallt alternativt att ADSL finns kvar då ADSL är helt okey om man inte har en server som rullar 24/7!

Nu kostar dessa samtidigt inte så mycket och speciellt de som har ATX-chassin lär ha tomma 5,25" fack att fylla. Om inte annat finns det såklart externa modeller att ansluta.

Sverige är ganska irrelevant i sammanhanget då vi är en relativt liten marknad. Att vi har bättre anslutningsmöjligheter än de flesta andra länder spelar nog ingen större roll. Optiskt media lär bli kvar lång tid framöver just pga att andra länder helt enkelt behöver lösningen.

Det lär väl visa sig framöver. Att gå över helt till digital distribution är nog omöjligt och handeln kommer reagera hårt om de tappar en inkomstkälla. Än värre, risken finns att vi får köpa våra spel för 60 euro på Steam då antalet butiker som kan och får sälja spel minskar. Valve kommer nog strypa åt marknaden förr eller senare, grå-/svartmarknaden är inte direkt uppskattad i branschen.

Permalänk
Medlem

@Christley: Att tala om första, andra och tredje världen 2015 är väldigt förlegat. Termen är kopplad till kalla kriget där första världen var de länder som var allierade med USA, andra världen var de länder som var allierade med Sovjetunionen, tredje världen utgjorde resten. Att tala om tredje världen som under utvecklat är fel då flera länder hade en stark teknisk och ekonomisk utveckling t. ex. Schweiz, Finland och Sverige, inget av dessa länder ingick enligt den klassiska definitionen i första eller andra världen (även om de ofta har associerats med första världen).

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jäkla smart för att stoppa piraterna! Får se hur det funkar men det verkar lovande

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Tror du att spelet bara säljs i Sverige? 😀
Internationellt är bredband inte lika vanligt som i Sverige. Speciellt högre hastigheter.

Hur installerar man spelet om 10, 15, 20 är när filerna på servern är borta?

Skickades från m.sweclockers.com

Nix, spelet saljs aven har borta i Canada dar jag bor. Och aven om vi ar manga manga ar efter Sverige i bredbandsutveckling sa... Men saklart finns det manga lander utan/klart samre internet.

Men for att uttrycka mig annorlunda, jag gissar att mestadels av det som kan spela Fallout 4 pa sin dator aven har hyffsat Internet.

Jag antar att du menar 10, 15, 20 ar. Ja du, bra fraga. Internet antagligen.
Och om 10, 15, 20 sa har kanske hela varlden fiber genom sateliter????

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

jobbigt med fibrer hängande från satteliter
@omnia: