Halo 5: Guardians kan släppas till PC

Permalänk
Melding Plague

Halo 5: Guardians kan släppas till PC

Inom kort lanseras Halo 5: Guardians som är Xbox One-exklusivt. Nu gör dock spelseriens chef gällande att spelet mycket väl kan komma att hitta ut till PC/Windows.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Grymt!!!

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Inaktiv

Trevligt om det faktiskt händer.
Nu har jag en Xbox One jag trivs bra med men att få alternativ till vilken plattform jag kan spela spelet på är sällan fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Almighty 343, please make it happen <3

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Nja, jag tror folk hoppar till förhastade slutsater angående detta...
Personligen har jag svårt att se att dom skulle ge upp Halo ifrån Xboxen, det är ju typ det enda som säljer enheten...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Entusiast

Microsoft verkar inte satsa lika hårt på exklusivitet den här generationen. I alla fall inte mellan Xbox och PC. Misstänker att detta är början på slutet av de traditionella konsolerna och att Microsoft ser att de är på väg att dö ut. Nästa generation från Microsoft kommer nog vara en vanlig PC med Windows och någon sorts spelplattform i stil med Steam fast från Microsoft. Då kan de sälja en eller kanske två referensplattformar för de som inte vill tänka på vad man ska köpa.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast

Nu är det bara att hålla tummarna.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

MIN DRÖM GÅR I UPPFYLLELSE!

Absolut bästa spelserien man ägnat hela barndomen åt sedan första spelet.

Helt fantastiskt! Ohhhh, jag längtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Microsoft verkar inte satsa lika hårt på exklusivitet den här generationen. I alla fall inte mellan Xbox och PC. Misstänker att detta är början på slutet av de traditionella konsolerna och att Microsoft ser att de är på väg att dö ut. Nästa generation från Microsoft kommer nog vara en vanlig PC med Windows och någon sorts spelplattform i stil med Steam fast från Microsoft. Då kan de sälja en eller kanske två referensplattformar för de som inte vill tänka på vad man ska köpa.

Ja så tror jag definitivt att det kommer vara, fast med tillägget att dom även kommer sälja en stream Xbox så att dunderklumpen kan stå kvar vid skrivbordet och streama till TV'n.
Spelplattformen blir sannolikt bara en vidareutveckling av Xbox applikationen som har funnits med sedan W8.

Den stora förloraren i den ändringen skulle bli Sony som måste tänka om för att kunna fortsätta kränga enheter.

Permalänk
Inaktiv

Fast PC är nog ett steg tillbaka från konsoll med tanke på hur försäljningssiffrorna ser ut. Större risk att fokus istället går till simplare spel till mobila enheter istället. :/

EDIT: Jag syftar på försäljningssiffror för traditionella datorer och den krympande andel av marknaden främst stationära men även system byggda för att spelas på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fast PC är nog ett steg tillbaka från konsoll med tanke på hur försäljningssiffrorna ser ut. Större risk att fokus istället går till simplare spel till mobila enheter istället. :/

EDIT: Jag syftar på försäljningssiffror för traditionella datorer och den krympande andel av marknaden främst stationära men även system byggda för att spelas på.

Den gamla myten. Trode den var död.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Om det kommer till PC kommer det garanterat säljas bara på Windows Store precis som nya Fable.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Nej, bara nej.. Halo passar perfekt där det är nu, på Xbox.

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk

Då kan dom ju släppa Halo Collection också med Halo 1 till 4 plus ODST och Reach.

Permalänk
Medlem

I bästa fall slutar det väl med att vi kan streama det från en xbone till PC... Because logic.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Frågan är hur stor publik ett 5:e spel i halo serien har på PC. Jag har aldrig spelat halo och skulle inte få för mig att köpa ett spel så långt in i en serie. Såvida dom inte har en superbra prelude som berättar allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Nej, bara nej.. Halo passar perfekt där det är nu, på Xbox.

Du spelade aldrig halo på PC ser jag. Inget FPS passar på en konsol med kontroll och auto aim. Det finns inget som står rätt till med det.

Permalänk
Skrivet av makarickiri:

Nej, bara nej.. Halo passar perfekt där det är nu, på Xbox.

Ok men köp det till xbox då. Till PC är det nog bara en dålig port i vilket fall, som halo 2 var

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av makarickiri:

Nej, bara nej.. Halo passar perfekt där det är nu, på Xbox.

Ett spel "passar" ingenstans förutom på de sorters system som det lyckats kodas till.

Det är ju inte som att man inte kan koppla in en Xbox-kontroll till en PC och spela det på en TV och få sin "Xbox-upplevelse".

Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok men köp det till xbox då. Till PC är det nog bara en dålig port i vilket fall, som halo 2 var

På vilket sätt var den det?
Undrar genuint då jag spelade det för något år sedan i 120 felfria FPS, 1080p och utan problem vad jag kan minnas.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fast PC är nog ett steg tillbaka från konsoll med tanke på hur försäljningssiffrorna ser ut. Större risk att fokus istället går till simplare spel till mobila enheter istället. :/

EDIT: Jag syftar på försäljningssiffror för traditionella datorer och den krympande andel av marknaden främst stationära men även system byggda för att spelas på.

Du har inte kollat på försäljningslistorna och de stora utgivarnas intäkter från respektive system de senaste fem åren, antar jag.
Det finns en anledning till varför alla stora utgivare vill ha sin egen distributionstjänst till PC; det är lukrativt så in i bomben.

Skrivet av Sisyfos:

Ett spel "passar" ingenstans förutom på der sorters system som det lyckats kodas till.

Det är ju inte som att man inte kan koppla in en Xbox-kontroll till en PC och spela det på en TV och få sin "Xbox-upplevelse".

På vilket sätt var den det?
Undrar genuint då jag spelade det för något år sedan i 120 felfria FPS, 1080p och utan problem vad jag kan minnas.

[angående Halo 2 till PC]
Spelet var ju hur dåligt som helst till PC. Ojämn bildhastighet, fenomenalt dålig nätkod och snävt synfält som skapade illamående och huvudvärk. Riktig dynga.

Permalänk
Medlem

De e f*nimig på tid nu att de Släpps på PC, senast vart väl halo2 ?

Halo va kul spel, men såg ingen anledning o köpa en konsol endast för de spelet då jag enbart lirar på data pga prestandan...

detta ska bli kul!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zpiritual:

I bästa fall slutar det väl med att vi kan streama det från en xbone till PC... Because logic.

I sämsta fall, det går ju i dagsläget.
Om spelet faktiskt kommer till PC så är det ju bara ett bättre utfall.

Skrivet av Mr.Borka:

Du har inte kollat på försäljningslistorna och de stora utgivarnas intäkter från respektive system de senaste fem åren, antar jag.
Det finns en anledning till varför alla stora utgivare vill ha sin egen distributionstjänst till PC; det är lukrativt så in i bomben.

Och du läser dåligt, antar jag. Jag pratar inte om spelförsäljning utan om datorförsäljning. Dock tror jag att (stationära) PC kommer finnas kvar ett bra tag framöver men rätt uppenbart att marknaden försvinner då den stora konsumentskaran blickat och gått över till andra plattformar, som just smartphones, surfplattor och spelovänliga små laptops.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mr.Borka:

[angående Halo 2 till PC]
Spelet var ju hur dåligt som helst till PC. Ojämn bildhastighet, fenomenalt dålig nätkod och snävt synfält som skapade illamående och huvudvärk. Riktig dynga.

Ptja, jag har för mig att det var riktigt smooth i alla fall men jag kan inte komma ihåg helt säkert.
Angående FOV så varsågod: http://pcgamingwiki.com/wiki/Halo_2#Field_of_view_.28FOV.29

Dessutom är det lite konstigt att kritisera synfältet när man ska döma en port då den aldrig kan ändras på konsoler så kan den det på PC så är det snarare ett plus.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat Halo eftersom jag aldrig ägt ett Xbox och jag hatar spela fps-spel med kontroller. Skulle detta komma till PC skulle jag absolut testa det.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Vem bryr sig om Halo år 2015. Länge sedan den spelserien var relevant eller lovande öht.

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Ett spel "passar" ingenstans förutom på der sorters system som det lyckats kodas till.

På vilket sätt var den det?
Undrar genuint då jag spelade det för något år sedan i 120 felfria FPS, 1080p och utan problem vad jag kan minnas.

Jag har inte kört spelet på väldigt många år ska jag erkänna men körde det hos en kompis något år efter det kom ut till PC, och på den datorn presterade det i alla fall inte jätte bra trots att han låg en bit över systemkravet (Men det kan ju likagärna varit skit bakom tangentbordet). Sen minns jag att Xbox knapparna var med i spelet trots att man körde utan kontroll. Att du kan köra i 120 FPS är ju inte så konstigt med tanke på hur spelet ser ut.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Har aldrig spelat Halo eftersom jag aldrig ägt ett Xbox och jag hatar spela fps-spel med kontroller. Skulle detta komma till PC skulle jag absolut testa det.

Halo 1 och 2 finns till PC.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

I sämsta fall, det går ju i dagsläget.
Om spelet faktiskt kommer till PC så är det ju bara ett bättre utfall.

Och du läser dåligt, antar jag. Jag pratar inte om spelförsäljning utan om datorförsäljning. Dock tror jag att (stationära) PC kommer finnas kvar ett bra tag framöver men rätt uppenbart att marknaden försvinner då den stora konsumentskaran blickat och gått över till andra plattformar, som just smartphones, surfplattor och spelovänliga små laptops.

Men du talar ju om minskat försäljning av spelinriktade PC-datorer i ett spelförsäljnings- och speldesigns-sammanhang.

Utgivarna kommer ju inte bry sig om PC-marknaden är "liten" så länge som den är köpstark. Trenden senaste åren är att utgivarna tjänar allt mer pengar på PC, som varför skulle någon över huvud taget bry sig om hur många datorer som säljs?

Permalänk
Medlem

@Zotamedu: Denna generationen konsoler har redan sålt mer än förra generationen. Början på slutet? Man kunde koppla in nes-kontrollen i seriell-porten med lite trixande också, men det tog inte död på konsolerna... Kanske blir mer åt steam-machine hållet, med fler varianter på konsoller, eller kanske rentav tv-apparater med tillräckligt kapabel hårdvara, men början på slutet? Nja..

Kul att halo får en comeback till pc, 10 år sedan sist.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Spelet är så casual och enkelt att det knappast går att spela det på PC med mus, så begränsat.

Håll det till konsol tack