Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Billigt abonnemang till min mobil!

Permalänk
Avstängd

Billigt abonnemang till min mobil!

Hejsan allesammans! Jag har nyss skaffat en Iphone 6s, men jag skulle behöva hjälp att välja ett abonnemang.
Jag behöver ha 1-2 gb surf och fria samtal.

Har tittat lite på vimla och hallon. Vad tycker ni om dem? vet ni några andra som är bra som ligger under 200/mån

tacksam för tips

Mvh.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Halebops Rubbet Liten för 169:-/mån. 2GB surf, 100 fria samtal (hur långa som helst) och 1000 fria SMS/MMS worldwide.

https://shop.halebop.se/mobilabonnemang

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.N:

Hejsan allesammans! Jag har nyss skaffat en Iphone 6s, men jag skulle behöva hjälp att välja ett abonnemang.
Jag behöver ha 1-2 gb surf och fria samtal.

Har tittat lite på vimla och hallon. Vad tycker ni om dem? vet ni några andra som är bra som ligger under 200/mån

tacksam för tips

Mvh.

http://www.hallon.se/mcdonalds

Funderar på att skaffa mobilabonnemang liten själv. Det enda problemet är deras support som är ganska långsam att svara.

99kr/mån för 2GB surf, fria sms och 60 samtal.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Comviq (Tele2) har fastpris 2GB för 195:-

Vad jag ser har Hallon (Tre) 7GB för 249:- eller 2GB fast med 60st samtal för 99:-

Vimla (Telenor) har 3GB för 200:- med fastpris

Har själv haft både Comviq och Hallon och kundservicen är därefter. Kundservicen är dålig men ja det är billigt.

Telenor har kontaktkort med 2GB (fastpris) i månaden för 199:- det konstiga är att abonnemanget tar de 299:- för men har 2GB som utökas till 4GB.

Jag skulle hålla mig till en operatör som har bra kundservice tex Telenor , Tele2 alt Telia.

Själv gick jag senast från Comviq till Telenor då Telenor faktiskt är billigare per dag då de har 31 dagar mot Comviqs 30 dagar fast de gäller kontantkorten skiljer iofsig bara några ören.
Men Telenor har dessutom 24/7 support. Säger inte att du skall välja Telenor men kolla hur kundservicen är på den operatören du har tänkt välja.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Inaktiv

Jag kör med Vimla och är helnöjd. Jag kör det lilla för 100 kr. Jag har dock 3 GB surf som jag fick eftersom jag är gammal Glocalnet kund.

Hallon kör på sitt lilla 2 Gb surf och fria sms till hela världen. Anledningen till att jag inte vill använda Hallon är för att de kör på Tre:s nät som jag enbart har dålig erfarenhet av. Hör av dig så kan du få min tipslänk på vimla så får du 10 kr rabatt/mån samt 20 extra GB surf som gäller 1 år.

Permalänk
Avstängd

@E.N Vimla är billigt och bra, dom kör på Telenors nät.
Fria samtal och 1GB surf kostar 65kr dom första 3 månaderna sen 140kr i månaden om man använder en tipslänk.
Med tipslänken får du även 20GB extra surf som räcker i ett år.
Jag tror det är emot Swec regler att posta såna länkar här så jag skickar ett PM så kan du använda den om du vill.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ja Vimla blir nog billigast, du får nämligen Novembermånad gratis, efter det blir det halva priset i 3mån, ink 10kr rabatt på abonnemanget plus 20GB extra data giltigt i ett år, värde 900kr.

PM om någon vill ha en tipslänk till Vimla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingo123:

Ja Vimla blir nog billigast, du får nämligen Novembermånad gratis, efter det blir det halva priset i 3mån, ink 10kr rabatt på abonnemanget plus 20GB extra data giltigt i ett år, värde 900kr.

PM om någon vill ha en tipslänk till Vimla!

Vad innebär det med tipslänk för er som tipsar?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Undrar samma som TS.

Vilken har bäst täckning i Skåne?
Vimla eller Hallon((Tre)

Vilken av dom två skulle ni valt och varför när kriteriet är så billigt som möjligt?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Vad innebär det med tipslänk för er som tipsar?

Vi får tio kr rabatt på abonnemanget så länge båda har Vimla, så teoretiskt kan man komma ner till noll i kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Undrar samma som TS.

Vilken har bäst täckning i Skåne?
Vimla eller Hallon((Tre)

Vilken av dom två skulle ni valt och varför när kriteriet är så billigt som möjligt?

Svårt och svara på utan att uppge specifik plats.

Vimla och Hallon är ganska lika prismässigt, sen beror det på vilken datamängd du beställer.

Med Vimla tipslänk så kan du komma ner ganska billligt, både Hallon och Vimla är obundna så testa att ta ett abonnemang och byt om du inte är nöjd.

PM om du vill ha en tipslänk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingo123:

Vi får tio kr rabatt på abonnemanget så länge båda har Vimla, så teoretiskt kan man komma ner till noll i kostnad.

OK, låter för bra? Ingen begränsning?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

OK, låter för bra? Ingen begränsning?

Nope inga begänsningar, du får ändra när du vill och hur du vill i abonnemanget och det är ingen uppsägningstid.
För varje person du tipsar så får ni båda 10kr rabatt så länge ni båda har ett aktivt abonnemang.
Med tipslänk får man även 20GB extra data och halva priset dom första 3 månaderna.
Tror inte det finns nått billigare abonnemang.

Hör av dig om du vill ha en tipslänk.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

En smart grej att göra är att först köra Vimla med tipslänk sen gå över till Hallon med hallon.se/mcdonalds Då har du väldigt billiga mobilkostnader det närmaste halvåret.

PM för tipslänk till Vimla!

Permalänk
Medlem

En fördel med Hallon är att de har sitt grannland. Du får ringa för samma pris som inom Sverige i Danmark. Vilket säkert är en fördel om man bor i Skåne.

Vimla har däremot "fri" surf. Surfen stryps kraftigt efter att din surf tagit slut. Men det går att surfa även fast det är segt.