Permalänk
Medlem

Ska börja streama, behöver hjälp!

Hej alla!
Ska börja streama LoL/CS. Jag vet att folk älskar att jävlas och att dem DDoS:ar bara för att de kan. Vad ska jag använda för VPN för att gömma mig? Måste vara riktigt, riktigt billigt helst gratis då jag egentligen är student idag och inte råd att punga ut hur mycket som helst.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Hej alla!
Ska börja streama LoL/CS. Jag vet att folk älskar att jävlas och att dem DDoS:ar bara för att de kan. Vad ska jag använda för VPN för att gömma mig? Måste vara riktigt, riktigt billigt helst gratis då jag egentligen är student idag och inte råd att punga ut hur mycket som helst.

Tack på förhand!

"egentligen är student"?

Anyways så behöver du inte bekymra dig om att bli ddosad bara för att du börjar sända, om ingen kollar på en stream så är det inte så intressant att ddosa. Tar tid att bygga upp viewerbase.

Har inte kört någon vpntjänst själv, har dock hört gott om Mullvad, inte så farligt dyrt heller (motsvarande en latte i sthlm).

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

"egentligen är student"?

Anyways så behöver du inte bekymra dig om att bli ddosad bara för att du börjar sända, om ingen kollar på en stream så är det inte så intressant att ddosa. Tar tid att bygga upp viewerbase.

Har inte kört någon vpntjänst själv, har dock hört gott om Mullvad, inte så farligt dyrt heller (motsvarande en latte i sthlm).

Lugnt. Har dock kontakter.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

"egentligen är student"?

Yes. Har jobbat tidigare, btw.

Permalänk
Medlem

Om du inte är en semi känd person eller dylikt och har över 1000 tittare så behöver du inte oroa dig över att bli ddosad. Har streamat i över 2år och det är ingen som lägger ner tid/energi på att ddosa en totalt random person på Twitch. Så nej, du behöver inte använda någon VPN tjänst.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."