Omdömme på era Samsung Edge plus!

Permalänk
Medlem

Omdömme på era Samsung Edge plus!

Hej!
Jag funderar skarpt på att beställa en Samsung edge plus nu när erbjudandet med inbyte av gammal mobil plus att man får en Harman kardon högtalare OCH rabatt.
Jag har idag en samsung s5 och är sugen på en edge. Dels för att den är snygg och dels för att skärmen är större. Ett minus är att den inte har penna...men note 4 är inget alternativ.
Mina krav är trådlös laddning, det är en dealbreaker och det har denna.
Surt att den inte tar sdkort...men men.

Ni som har haft denna mobilen ett tag nu, vad är er erfarenhet? ångrar ni köpet och isåfall varför?
Rekomenderar ni den?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag har testat 6s plus å edge plus å båda är bra. Men om du vill ha batteri så skiljer det en del. Med iphonen så har jag ca 10 tim i användning å ca 5 med edge plus. Så på den fronten så är iphonen klart bättre. Men samsungen har bättre skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ammadeus:

Jag har testat 6s plus å edge plus å båda är bra. Men om du vill ha batteri så skiljer det en del. Med iphonen så har jag ca 10 tim i användning å ca 5 med edge plus. Så på den fronten så är iphonen klart bättre. Men samsungen har bättre skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

10 tim användning, är det i batterimenyn du kollat detta? (för det säger ju inte direkt mycket)
Skulle vara bra om ios kunde komma med skärmtid någon gång så skulle man kunna jämföra lite bättre.

Ett exempel, du lyssnar på spotify i 4 timmar, snackar telefon i 1 tim och lite andra saker. Användning på ios är då 4+1 och så kan man lägga till 1 tim(ios säger 1 tim användning per dag ungefär om du inte ens rör telefonen) så då är vi uppe i 6 tim.

Kollar man skärmtid på android så kanske det är runt 4 tim med samma användande. Men med det sagt så är väl s6:ans batteritid rätt mycket sämre, men kan vara bra att veta.

TS: Jag har bara pillat lite på polarens s6 edge som hastigast och förutom samsung sketna gränssnitt så var reflektionerna på sidorna av skärmen riktigt störande.(som många skrivit, speciellt de som gjort tester)
Som 2 vertikala vita ränder. Skulle jag personligen inte stå ut med iaf.
Känslan att hålla i telefonen var också bedrövlig. Sen har jag hört flertalet som haft problem med att de kommer åt kanterna på skärmen då de håller i den vilket kan vara rätt störande kan man misstänka.

Note 5:an är väl samsungs bästa telefon i dagsläget men den finns väl inte att köpa än vad jag vet. Däremot finns ju vanliga s6:an som jag alla dagar i veckan skulle välja före edge.

Permalänk
Medlem

Det är i menyn å som du säger så är det inte som samsung som visar display tid. Men detta är med ej några samtal utsn internet samt fb så displayen har vart på hela tiden. Bilket jag tycker är helt okej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har haft min sen augusti och är helnöjd. Upplever den snabb och batteritiden är okej. Kom från en sony z2 som räckte flera dagar så blev först besviken på batteritiden men den har blivit bättre på senare tid och räcker två dagar med mitt användande..
Det är synd att man inte kan ha minneskort men jag känner än så länge inget behov av större minne, har 32 GB varianten.
Skärmen är fantastisk och den böjda skärmen är riktigt snygg tycker jag. Har stört mig nån enstaka gång på att den är böjd och ibland kan man råka trycka på något längst ner till höger om man har den i högerhanden. Men allt som allt skulle jag klart rekommendera mobilen

Edit: såg nu att du skrev plus varianten, jag har den vanliga edge..

Permalänk
Medlem

vad har du emot note 4an?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Jo jag tycker den helt okej jag med.Svårt å bestämma sej vilken som passar just mej bäst. Båda är bra på sitt vis. Men lite kan ja känna att edgen har så måmga appar hit å dit som tar ström å ändå har jag tat bort allt som går i automatiskt sync

Skickades från m.sweclockers.com