Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Varför kraschar mitt Simcity 4?

Permalänk
Medlem

Varför kraschar mitt Simcity 4?

har precis köpt simcity 4 på steam och den funkar nån sekund sen så blir bilden svart och datorn går tbx till steam och sen när jag försöker få upp det funkar den inte och det går inte heller att avsluta det om man inte gör det via aktivitetshanteran vrf blire så??

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att uppdatera drivrutinerna till ditt grafikkort till de senaste.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

Kontakta Steam med ditt problem. Det kan också bero på att det är just Simcity som är född buggigt.
Lycka till

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Vilken version av Windows kör du? Sim City 4 är rätt gammalt så de lär ju inte QA-testa det något mer mot nyare plattformar.

Kanske värt att testa att leta dig fram till sc4.exe (i steamapps-foldern antar jag) och ställa in den på att köras i Windows XP compatibility mode.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av ifakiezz:

har precis köpt simcity 4 på steam och den funkar nån sekund sen så blir bilden svart och datorn går tbx till steam och sen när jag försöker få upp det funkar den inte och det går inte heller att avsluta det om man inte gör det via aktivitetshanteran vrf blire så??

Du har fått några bra förslag redan (drivrutiner osv). Men mitt tips som inte löser ditt problem och tenderar att vara en aning off topic, är att du borde titta på Cities: Skylines om du är ute efter en modern city builder. Den har inte multiplayer såsom SC men fungerar istället utomordentligt bra i singelplayer!

Visa signatur

Dator 1: 5800x | 4070 GTX | 2x16gb | 1xSamsung 980 Pro 2TB NVME
Dator 2: 9700k | 1080 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Pro NVME
Dator 3: 6700k | 1070 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Evo 830, 2x1TB, 1x750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Börja med att uppdatera drivrutinerna till ditt grafikkort till de senaste.

har tyvärr redan gjort det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Vilken version av Windows kör du? Sim City 4 är rätt gammalt så de lär ju inte QA-testa det något mer mot nyare plattformar.

Kanske värt att testa att leta dig fram till sc4.exe (i steamapps-foldern antar jag) och ställa in den på att köras i Windows XP compatibility mode.

Skickades från m.sweclockers.com

kör W7 men det ska jag testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kontakta Steam med ditt problem. Det kan också bero på att det är just Simcity som är född buggigt.
Lycka till

redan gjort