Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Letar efter ett tangentbord

hej. Jag letar efter ett gaming mekaniskgt tangentbord.

Vad jag vill ha i den:

Lätt att klicka

backlit.

Jag använder en laptop och hatar laptop tangentbordet.

Jag är inte jätte rik btw.

Permalänk
Medlem

Det vi måste börja med att reda ut är vilken brytare du vill ha. Med lätt att klicka, menar du att det ska krävas liten kraft för att trycka ner tangenten? Vill du att det ska vara linjära brytare, dvs. rakt ned-rakt upp, eller att det ska vara ett litet bump precis när brytare n aktiveras? Ska den klicka eller vara tyst?

Och med att du inte är jättelik antar jag att menar att tangentbordet ska kosta under 1 000 kr, helst under 800 kr?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

@FilosofN:

under 800, 500 om det finns

Ja, den ska vara lätt att trycka ner. och linear. ljudet spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Gå in på Prisjakt och sortera efter mekaniska tangentbord med röda brytare och bakgrundsbelysning, sen välj det som passar/intresserar dig.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Det här har röda brytare dem är väldigt lätta. Hade själv röda brytare innan jag gick till bruna men röda var för lätta för mig. http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/187091-f...

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Avstängd

Det här är kanske nått för dig? http://www.maxgaming.se/tangentbord/ozone/strike-battle-gamin...

Har själv funderat på att prova den

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Ta en titt på Qpads MK50 om det kan vara nåt, jag tycker de är ett smidigt och robust tbord för ett vettigt pris.
Har du möjlighet att prova åka till en butik och klämma och känna på ett tbord så gör de eller hos nån polare.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Då är det, precis som du har fått tips om, Cherry MX Red som du är ute efter. Func KB-460 som bobzombie nämnde är väl bland de mer prisvärda tangentborden, skillnaden mellan det och QPAD MK-50 är i stort sett endast att det sistnämnda inte har bakgrundsbelysning.

Vill du i stället ha ett mindre tangentbord i storlek som utan numeriskt tangentbord går priset upp någon hundralapp.

Visa signatur

:)