Telia digital-tv tvillingabonemang, trådlös "box"

Permalänk
Medlem

Telia digital-tv tvillingabonemang, trådlös "box"

Hej,

Finns redan en hel del inlägg om vilka vlan som skall användas och hur man öppnar sin egen router för att slippa "Telia Smart".

Köpte en TV till sovrummet på BF och blev sugen på tvillingabonnemang så började kika på vad de hade för trådlösa lösningar.
Som jag förstår det så är "TG234" som de tar 1200kr för bara en vanlig router konfad med rätt vlan på portarna.

Så undrar om någon har testat att använda en vanlig router som "tvillingbox".

Har köpt en ASUS Rt-AC87U på BF med, så kommer ha en N56U till övers som jag nu funderar på att lägga in någon annan firmware på och använda den istället.

Har ingen lust att beställa tvillingabonnemang om inte detta skulle fungera dock

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

@Sushifrukt:

TG234 är inte en router en trådlös brygga, dvs två stycken enheter utan routerfunktion. För 1200 får du två enheter, en enhet vid ditt bredbandsuttag och en enhet vid TV'n.

Och nej, TV till boxen går inte över några vlan. TV-boxen måste ha otaggade trafik.

Skrivet av Sushifrukt:

Har köpt en ASUS Rt-AC87U på BF

Mig veterligt finns det ingen lösning för att köra ut TV på en ASUS-routers wifi. De lösningar som finns går ut på att brygga ihop wan-TV med en dedicerad port på LAN-sidan.

Så nej, det du försöker göra funkar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

@Sushifrukt:

TG234 är inte en router en trådlös brygga, dvs två stycken enheter utan routerfunktion. För 1200 får du två enheter, en enhet vid ditt bredbandsuttag och en enhet vid TV'n.

Och nej, TV till boxen går inte över några vlan. TV-boxen måste ha otaggade trafik.

Mig veterligt finns det ingen lösning för att köra ut TV på en ASUS-routers wifi. De lösningar som finns går ut på att brygga ihop wan-TV med en dedicerad port på LAN-sidan.

Så nej, det du försöker göra funkar inte.

Hmm okej, borde det inte gå med någon annan firmware så man kan ställa in native vlan och bara köra en trunk in i TVn?

Får överväga det ändå då! Hade varit skönt o slippa ännu fler kablar!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.