AMD HD audio High Definition drivrutin, varken finns eller annat att tillgå!

Permalänk

AMD HD audio High Definition drivrutin, varken finns eller annat att tillgå!

Har en hyffsad laptop som jag använder till slösurf och filmtittande en:

Samsung NP700Z5A-S04SE

Specs i5
6gb ram
Graphics Chipset
AMD Radeon 6600M and 6700M Series
osv.

Mina problem är att jag inte får ut HD audio via HDMI (alltså dts-hd mm) när köpte den så vill jag minnas att det var installerat Vista på den (då funkade det) uppgraderade till 7 då började problemen, men lyckades hitta en modifierad drivrutin så det fungerade som det skulle, sen åkte 8 in (och 8.1) (vilket inte fungerade) sedan nu Windows 10..

Fungerar såklart inte,spelar ingen roll om jag använder amds "auto detect" eller kör manuellt, drivarna o en del programvara hämtas men INGEN drivrutin till hd audio (inte heller i nya crimson paketet) förr i tiden fanns alltid hd audio med i paketen man drog hem)

Efter massa googlande så hittar jag att det är realtek som sköter just denna delen av drivisarna, tjongar runt på deras sida o drar hem/installerar deras drivrutin men inget resultat, varken windows elelr tex.powerdvd säger att datorn kan hantera de "nyare" ljudformaten..

Jag står nu stilla i jakten på det perfekta ljudet, och amds sidor är hopplösa de kunde iaf,peka var jag skulle för att hämta dessa grejjer!?

Så, hur fasen får jag detta att fungera?

Är det kanske en konflikt med det inbyggda grafiken i i5.an? hur avaktiverar jag den delen då? (intel 3000) för att alltid bara körapåamd grafiken?

Tack

Permalänk

Radeon-inställningar version - 2015.1129.1552.28517
Drivrutinens förpackningsversion - 15.30.1025.1001-151129a-297019E
Leverantör - Advanced Micro Devices, Inc.
2D-drivrutinsversion - 8.1.1.1533
Direct3D® Version - 9.14.10.1162
OpenGL® Version - 6.14.10.13416
OpenCL™ Version - 2.0.4.0
AMD Mantle-version - 9.1.10.99
AMD Mantle API-version - Not Available
AMD-ljuddrivrutinsversion - Not Available

Permalänk

ingen med en näve susning?