Hjälp att hitta kurs till våren 2016

Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta kurs till våren 2016

Bakgrund:
- Lokala Komvux var dryga och spärrade mitt konto när jag skulle göra min ansökan till vårperioderna och har satt total stopp för sen anmälan helt plötsligt.
- Deras studievägledare har inte varit så hjälpsamma med att hitta alternativ utan det har blivit ett "vänta tills nästa höst period".
- Har epostat till några distans komvux och frågat om deras ansöknings tillfällen mm. men inte fått något svar alls.

Känns just nu som att jag bara irrar runt på måfå i onödan.

Någon här som känner till någon distans kurs i matte 2c med löpande ansökningsperioder eller som har sen anmälan uppe?
Alternativt någon intressant eller kort kurs inom samhälle/ekonomi området?

Det är ganska viktigt att jag får tag på nån sorts studie sysselsättning då jag är anställd som student på mitt sidojobb.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

Jag har precis avslutat matte 2c på distans, för mig var det inga problem att få läsa den kursen. jag läste den via Hermods och det enda jag behövde göra var att säga till min studievägledare när jag ville börja kursen och på vilken fart jag ville studera. Låter som att du har haft otur med studievägledaren?

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim:

Jag har precis avslutat matte 2c på distans, för mig var det inga problem att få läsa den kursen. jag läste den via Hermods och det enda jag behövde göra var att säga till min studievägledare när jag ville börja kursen och på vilken fart jag ville studera. Låter som att du har haft otur med studievägledaren?

Studievägledarna här verkar inte gilla att man pluggar utanför kommunen, frågade specifikt ifall det fanns någon distanskurs med öppna ansökningsperioder men fick som svar att det inte går och att jag får vänta tills nästa period.

Kommer ihåg när jag skulle sluta grundskolan och studievägledaren satt och försökte få mig att söka specifika program som fanns just på kommunens egna gymnasium.

Men då verkar det nästan som att jag är beroende utav kommunen för att få plugga distans alltså?

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

Du kan också köpa boken och plugga på egen hand och göra en prövning för 500kr på valfri kommunal gymnasieskola också.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Du kan också köpa boken och plugga på egen hand och göra en prövning för 500kr på valfri kommunal gymnasieskola också.

Går jag den vägen blir jag av med mitt jobb dock, dem kräver fysiskt intyg mm.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS