Permalänk

? - InWin 909 Project by Lundqvizt

Hej och välkommen till mitt första vattenkylningsprojekt!

Första gången jag postar något här på sweclockers, men kände att det var dags att ändra på det nu!

Jag heter Jesper är 17 år och pluggar för tillfället andra året på gymnasiet med inriktning dator och kommunikationsteknik.

Har alltid varit intresserad av teknik och börjar skruva i datorer för kanske 3-4 år sen. blivit mer och mer intresserad av det men aldrig gett mig på utmaningen att modda eller bygga custom loop utan antingen har datorn varit luftkyld eller haft en aio vattenkylning i sig!

Kollar ofta runt i gallerierna här på Sweclockers där man ser väldigt fina byggen från olika användare. Har blivit väldigt inspirerad av alla dessa byggen och kände att jag också ville göra något så här är jag nu och skapar ett projekt.

Bilderna kommer framförallt vara tagna med en Nikon D7000!

Datorns delar:

InWin 909
ASUS Maximus VI Formula z87
Intel Core i7 4770k
16GB Corsair Vengeance, 2133 MHz
ASUS STRIX GTX 970
ASUS STRIX GTX 970
Corsair AX 860i

Planerad vattenkylning:

EK-Supremacy EVO - Full Nickel (Original CSQ)
EK-FC970 GTX Strix - Nickel x2
EK-FC970 GTX Strix Backplate - Nickel x2

EK-CoolStream XE 360 (Triple)
EK-CoolStream XE 240 (Double)
Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - Full Clear Acrylic Version x2
Corsair SP120 Quiet Edition

Mayhems Aurora 2
Mayhems Purple Dye

Enjoy!

Permalänk

Här kommer lite bilder ifrån första kvällen med det nya chassit!

New vs Old

Gamla chassit har blivit tömt på komponenter

Det blev ganska så tomt

Redo att montera komponenter i det nya chassit

Moderkort, AIO vattenkylning och nätaggregat monterade

Ångrade mig och moderkortslådan får hålla komponenterna tills det nya chassit har fått lite tweaks gjorda.

Kablarna sitter fast med zipties och når inte till portarna

Fick ställa moderkortet upp istället

oops... Nu börjar felsökningen

Fixat bildlänkar /moderator
Permalänk
Permalänk

fan va nice

Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Hedersmedlem

@Lundqvizt *Fixat bildlänkarna*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Sjysst! 909 är ett riktigt flådigt chassi alltså, hoppas att du gillar chassit, väntar med spänning på nästa uppdatering

Permalänk

Aah det kan förklara varför bilderna spökade ;D Tack för tipset
Laddade upp alla bilder jag tog på imgur men bara dem jag tyckte blev bra fick fortsätta hit ;D

Skrivet av JacobsDator:

fan va nice

Hoppas resten av projektet uppskattas

Skrivet av TheYardbird:

Sjysst! 909 är ett riktigt flådigt chassi alltså, hoppas att du gillar chassit, väntar med spänning på nästa uppdatering

Älskar det än så länge! ny uppdatering borde komma innan helgens slut iallafall

Permalänk
Medlem

@Lundqvizt: Nice! Ja det ser ju förskräckligt snyggt ut! Dock är jag en såndär som måste hålla i pengarna rätt rejält så ett 909 är ju bara att drömma om, haha. Dock kan det nog bli ett 805c eller så till nästa bygge

Permalänk
Medlem

För att inflika lite....

Använd inte Aurora!!!! Det är en produkt enbart framtagen för show-off och ska endast användas ett par timmar, eller över en helg. Effekten avtar väldigt fort också.

Absolut inte en produkt man kör mer än en vecka!!

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

För att inflika lite....

Använd inte Aurora!!!! Det är en produkt enbart framtagen för show-off och ska endast användas ett par timmar, eller över en helg. Effekten avtar väldigt fort också.

Absolut inte en produkt man kör mer än en vecka!!

Har läst runt lite på olika forum, det sägs att deras första aurora var så men den nya aurora 2 sägs ska funka long term! ska dock försöka kontakta mayhem och se vad dem säger! står inget på deras hemsida att den enbart är for show-off

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

För att inflika lite....

Använd inte Aurora!!!! Det är en produkt enbart framtagen för show-off och ska endast användas ett par timmar, eller över en helg. Effekten avtar väldigt fort också.

Absolut inte en produkt man kör mer än en vecka!!

Läs på lite innan du häver ur dig massa påståenden, det du säger stämmer in mer på Aurora 1. Har själv kört med Aurora 2 i 6 månader och det funkar utan problem. Däremot är det som du säger att effekten avtar med tiden (typ 4 månader för mig) och vätskan bli då som en klar färgad vätska. Dessutom blir block osv lätt kontaminerade av alla flakes, mitt PGU-block har lite vitt pulver på några ställen, säkert CPU-block med. Genomskinliga masterkleer slangar blir också väldigt fula efter ett par månader, mina va gula.

Min gamla loop, vätskan varade så här i ca 3 månader, efter det avtog virveleffekten från partiklarna stadigt med tiden och efter 6 månader var vätskan klarblå. Fin färg dock så inget fel med det.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Tyvärr inga bilder idag! Men har idag tagit bort den ena hårddisksburen i chassit vilket inte var allt för lätt då den satt fast med nitar och hade inte dem rätta verktygen men jag fick ut den tillslut! blev lite fula märken på chassit runt hålen men inget man kommer se när allt är klart!

Sitter för tillfället och beställer lite vattenkylning delar så hoppas att dem kommer under veckan och att bygget kan börja nu till helgen!
Verkar dock inte bli dem delarna jag hade tänkt mig men det här lär funka lika bra!