Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

"Global cooldown?" Vafan är det?

Permalänk

"Global cooldown?" Vafan är det?

Tjena! Startade cs go idag och så på min profil att jag har något som heter golbal cooldown och under det står det "this acount is permanently untrusted"
När jag försöker ansluta till en match så står det "you are in cooldown and cannot participate in competitive matchmaking yet"
Vad ska det betyda? Först står det att jag är permanent avstängd sedan att jag inte kan kan köra ännu.....

Står heller inget på min Steam profil om Vac eller liknande. Kan säga att jag har inte fuskat, då skulle jag förstå varför jag var bannad.

Någon som vet vad det är eller har varit med om det själv?

Mvh

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Skrivet av Rasse12345:

Tjena! Startade cs go idag och så på min profil att jag har något som heter golbal cooldown och under det står det "this acount is permanently untrusted"
När jag försöker ansluta till en match så står det "you are in cooldown and cannot participate in competitive matchmaking yet"
Vad ska det betyda? Först står det att jag är permanent avstängd sedan att jag inte kan kan köra ännu.....

Står heller inget på min Steam profil om Vac eller liknande. Kan säga att jag har inte fuskat, då skulle jag förstå varför jag var bannad.

Någon som vet vad det är eller har varit med om det själv?

Mvh

Det är en overwatch ban och om den är permanent så är det ungefär samma sak som VAC och du kommer inte kunna spela. Vilket också innebär att du är bannad för fusk. /Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk

Du blev overwatch bannad. Ha så kul.

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Overwatch bannad. Du kommer inte kunna spela på officiella servrar eller kunna byta/köpa/sälja CS:GO skins.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasse12345:

Tjena! Startade cs go idag och så på min profil att jag har något som heter golbal cooldown och under det står det "this acount is permanently untrusted"
När jag försöker ansluta till en match så står det "you are in cooldown and cannot participate in competitive matchmaking yet"
Vad ska det betyda? Först står det att jag är permanent avstängd sedan att jag inte kan kan köra ännu.....

Står heller inget på min Steam profil om Vac eller liknande. Kan säga att jag har inte fuskat, då skulle jag förstå varför jag var bannad.

Någon som vet vad det är eller har varit med om det själv?

Mvh

Det är som tidigare säger.
Ursäkta om vi har lite svårt att tro på när någon säger att den inte fuskat.
Är standard-förklaringen i varje tråd som skapas av liknande problematik, där det framgått att de fuskats iaf.

Permalänk
Medlem

Låter som en overwatch ban tyvärr.

Vet inte hur dessa fungerar heller då det är spelare som får avgöra om du har fuskat eller inte, men jag hoppas att det går till någon högre instans som får avgöra i slutet då man endast får kolla på overwatch matcher i 32tick eller vad det är så kan det se skit skummt ut.

har själv kollat på mina och andras matcher där det ser ut som fusk även fast ingen fuskar.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd

Om du inte har fuskat så har du haft jävla otur!

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Skrivet av anon226320:

Det är som tidigare säger.
Ursäkta om vi har lite svårt att tro på när någon säger att den inte fuskat.
Är standard-förklaringen i varje tråd som skapas av liknande problematik, där det framgått att de fuskats iaf.

Okej, är inte så mycket att göra i så fall. Förstår om folk inte tror på att man har fuskat, det skulle inte jag heller. Tur att det är ett billigt spel

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Låter som en overwatch ban tyvärr.

Vet inte hur dessa fungerar heller då det är spelare som får avgöra om du har fuskat eller inte, men jag hoppas att det går till någon högre instans som får avgöra i slutet då man endast får kolla på overwatch matcher i 32tick eller vad det är så kan det se skit skummt ut.

har själv kollat på mina och andras matcher där det ser ut som fusk även fast ingen fuskar.

Jag som tycker att jag har spelat rätt dåligt dom senaste matcherna, var väl något game jag fick några fina med deaglen men inte mer än så... Aja som tur är har man inga skins.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Tjena! Startade cs go idag och så på min profil att jag har något som heter golbal cooldown och under det står det "this acount is permanently untrusted"
När jag försöker ansluta till en match så står det "you are in cooldown and cannot participate in competitive matchmaking yet"
Vad ska det betyda? Först står det att jag är permanent avstängd sedan att jag inte kan kan köra ännu.....

Står heller inget på min Steam profil om Vac eller liknande. Kan säga att jag har inte fuskat, då skulle jag förstå varför jag var bannad.

Någon som vet vad det är eller har varit med om det själv?

Mvh

Griefing???? Jag ber till gud att det är griefing!

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Skrivet av John15:

Griefing???? Jag ber till gud att det är griefing!

Det hoppas jag också...

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Det hoppas jag också...

Isåfall kanske jag också är bannad, det var ju några rätt oseriösa matcher vi körde.

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Skrivet av John15:

Isåfall kanske jag också är bannad, det var ju några rätt oseriösa matcher vi körde.

Jo det var det, men inte mer oseriöst än vanligt

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk

Hejsan fick precis samma sak så istället för o skapa en ny tråd tänkte jag höra ifall detta fixades för dig eller om du köpte nytt konto helt enkelt Med vänlig hälsning,

Permalänk
Skrivet av Orangetang:

Hejsan fick precis samma sak så istället för o skapa en ny tråd tänkte jag höra ifall detta fixades för dig eller om du köpte nytt konto helt enkelt Med vänlig hälsning,

Hej!
Nej det löste sig inte Tror det kan ha berott på att jag använt fusk i andra spel (ej online) som kan ha strulat till det, som tur är var det ju bara 150:-

Dock så var det fruktansvärt jobbigt att köpa ett nytt konto först behövde man nå level 3 sedan kunde man "bara" vinna två matcher per dag, så har inte blivit så mycket spelande tyvärr, kanske lika bra det

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT