Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frizzy10:

Du måste ha fått ett guldexemplar. Min (står helt öppet på skrivbordet) låter nästan störande mycket när man spelar vissa spel, annars hör man ett tydligt fläktljud. Lika så med mina polares exemplar som låter lika mycket och de har också sina öppet. Skulle du kunna spela in ditt ps4 på något sätt så man kan jämför ljudet på ett ungefär?

Tycker det är synd att Sony inte löste det bättre. Mitt ps3 är väldigt tyst i jämförelse och den står inne i tvbänk skåpet

Måste nog vara ett guldexemplar
Är väldigt svårt att spela in ett ljud, då det inte ger någon nytta då volymen varierar när det både spelas in, och dels volymen när klippet spelas upp. Då beroende på mikrofon, högtalare, hur du håller enheten du spelar in med, avstånd mm.

Skrivet av Swe.Stars:

Av att döma när man googlar jämförelser måste du ha haft tur
Men jag grämer mig ändå inte, höjer bara volymen en aning för att höra dialogen vid vissa tillfällen.

Det har jag nog haft, iaf om man läser alla som tycker att PS4 är ljudlig på forumet

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Visst är 3,5mm uttaget i handkontrollen både för ljud ut och in? Jag försökte få igång röstchatt med min bror häromdagen men vi fick det inte att fungera. Vi hör ljud från spel men inte varandra. Ska man installera någon slags drivrutin eller app för att få det att fungera? Är det bara vissa headsets som stöds?

Edit: Någon som har använt headset via kontrollen en längre tid som vet hur mycket det påverkar batteriet? Måste man ladda mycket oftare?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte349:

Hur är minecraft till Xbox One? Kan man ladda ner kartor till spelet?

Riktigt underhållande anser jag
Att kunna spela coop splitscreen är kul men flickvännen har inte riktigt nappat. Anser att det är "ful grafik"

Vet inte hur det är med att ladda ner kartor men det verkar möjligt (googlade): https://goo.gl/pO3vhW

Permalänk
Medlem
Skrivet av quadpod:

Visst är 3,5mm uttaget i handkontrollen både för ljud ut och in? Jag försökte få igång röstchatt med min bror häromdagen men vi fick det inte att fungera. Vi hör ljud från spel men inte varandra. Ska man installera någon slags drivrutin eller app för att få det att fungera? Är det bara vissa headsets som stöds?

Edit: Någon som har använt headset via kontrollen en längre tid som vet hur mycket det påverkar batteriet? Måste man ladda mycket oftare?

Säker på att du fått in kontakten helt o hållet?

Testa med annat headset, mina in ears fungerar inte trots att de har en fyrpolig kontakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Hur mycket ska Xbox One låta? Läst mycket på nätet om att deras Xbox one konsoler är helt ljudlösa. Min är tyst men jag kan ändå höra den när jag sitter 3meter bort i soffan när det är tyst i rummet. Är det skitsnack att den är helt tyst eller ska den vara det?

Mvh J

Min är i stort sett ljudlös, även vid spelande. Men min WB 3TB disk hörs å andra sidan så fort något ska hämtas från disk.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

@KKay: Ja kontakten var i - men får väl ta o prova med ett nytt headset! Det var alltså bara "plug-and-play" för dig?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk

Ska man vara riktigt nördig så, Xbox 2015 i siffror http://news.xbox.com/2016/01/04/greatest-games-extends-to-201...

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doktor_Krall:

Ska man vara riktigt nördig så, Xbox 2015 i siffror http://news.xbox.com/2016/01/04/greatest-games-extends-to-201...

2016 ser ut att kunna bli ett bra spelår på Xbox One faktiskt.
Quantum Break är nog det jag ser fram emot mest. Älskar Alan Wake så även om detta inte är samma sorts spel så ser jag ändå fram emot vad Remedy får fram. Gears of War 4 blir nog svår att låta bli med. Sea of Thieves och Crackdown 3 blir det en närmare titt på också.

Härnäst lär det bli ett köp av Life is Strange i boxat format till Xbox One för min del, släpps i slutet av månaden. Spelade igenom spelet på PC för ett par dagar sedan och suget efter en boxad utgåva är lite för stort för att stå emot. Fantastiskt spel.

Synd att Scalebound flyttas fram till 2017 bara, ser rätt lovande ut i mitt tycke. Men behövs tiden för att få fram ett bättre spel så är det väl acceptabelt: http://www.eurogamer.net/articles/2016-01-04-xbox-one-exclusi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

2016 ser ut att kunna bli ett bra spelår på Xbox One faktiskt.
Quantum Break är nog det jag ser fram emot mest. Älskar Alan Wake så även om detta inte är samma sorts spel så ser jag ändå fram emot vad Remedy får fram. Gears of War 4 blir nog svår att låta bli med. Sea of Thieves och Crackdown 3 blir det en närmare titt på också.

Härnäst lär det bli ett köp av Life is Strange i boxat format till Xbox One för min del, släpps i slutet av månaden. Spelade igenom spelet på PC för ett par dagar sedan och suget efter en boxad utgåva är lite för stort för att stå emot. Fantastiskt spel.

Synd att Scalebound flyttas fram till 2017 bara, ser rätt lovande ut i mitt tycke. Men behövs tiden för att få fram ett bättre spel så är det väl acceptabelt: http://www.eurogamer.net/articles/2016-01-04-xbox-one-exclusi...

Håller med. Life is Strange var ändlöst vackert på så många plan och sätt.

"In Scalebound we trust".

Permalänk
Medlem

Någon som varit med om att fläkten på Xbonet drar igång som fan? Har hänt några gånger och jävlar va de brummar loss......

Va kan det bero på?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Håller med. Life is Strange var ändlöst vackert på så många plan och sätt.

http://i.imgur.com/ru5Ncsg.jpg

"In Scalebound we trust".

Oh ja, kan inte annat än hålla med. Var riktigt svårt att hitta bra tillfällen att avbryta spelandet. Vlev en del sittande när helst det gick i spelet.

Riktigt sugen på att spela igenom spelet en gång till nu när jag slutar för dagen men var bara en vecka sedan jag började. Har lite annat jag borde klämma in unnan nästa genomspelning.

Skrivet av Peckham:

Någon som varit med om att fläkten på Xbonet drar igång som fan? Har hänt några gånger och jävlar va de brummar loss......

Va kan det bero på?

Om den drar på så aggressivt så låter det som att antingen Xbox One eller dess nätdel blir överhettad då den nått något tröskelvärde. Hur är ventilationen vid din konsoll och nätdel?

Kan vara något annat med förstås men det låter som överhettning i mitt tycke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

trasiga kontroller, jo jag har haft sönder 2st vänsterspakar för att ha spelat nhl15/16.

fråga till @ekeee har du haft den gamla orginalkontrollern eller v2 kontrollern, den med 3.5mm uttag? mina som gick sönder var v1.. funderar på på om v2 kanske är stabilare, ser att webhallen säljer v2 för 399 nu

3dje vänsterspaken gick sönder nu i helgen så jag blev less och tog isär dosan. Hittade en liten grå plastbit som hade lossnat. Har inte riktigt rätt verktyg så jag har inte satt ihop den ännu för att kontrollera funktionen. Plastbiten ser hel ut men den skramlade omkring inne i kontrollern. Får hoppas att det är samma typ av fel på resterande kontrollers så ska nog det här lösa sig

Såhär såg det ut:

https://www.youtube.com/watch?v=P3HdOtg96-E

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekeee:

3dje vänsterspaken gick sönder nu i helgen så jag blev less och tog isär dosan. Hittade en liten grå plastbit som hade lossnat. Har inte riktigt rätt verktyg så jag har inte satt ihop den ännu för att kontrollera funktionen. Plastbiten ser hel ut men den skramlade omkring inne i kontrollern. Får hoppas att det är samma typ av fel på resterande kontrollers så ska nog det här lösa sig

Såhär såg det ut:

https://www.youtube.com/watch?v=P3HdOtg96-E

Jag har nog världens tur. Har två stycken handkontroller som jag växlar mellan (när jag spelar coop med vänner och flickvännen) och ingen har ens ett uns av "förslitning".

Hoppas det som du skriver är på grund av:

a) måndags-ex
b) aggressivt nyttjande av handkontrollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekeee:

3dje vänsterspaken gick sönder nu i helgen så jag blev less och tog isär dosan. Hittade en liten grå plastbit som hade lossnat. Har inte riktigt rätt verktyg så jag har inte satt ihop den ännu för att kontrollera funktionen. Plastbiten ser hel ut men den skramlade omkring inne i kontrollern. Får hoppas att det är samma typ av fel på resterande kontrollers så ska nog det här lösa sig

Såhär såg det ut:

https://www.youtube.com/watch?v=P3HdOtg96-E

ska nog kika på det jag med, har den ena trasiga kvar hemma för att jag inte hittar kvittot så jag kan lämna in den.. köpte ändå en ny kontroll under mellandagsrean så gör ju inget om man pajjar den helt.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Är det någon som vet ungefär vad ett headset drar i strömming?
Är lite nyfiken då man sitter med batterier i handkontrollen och headsetet i, kompis på live klagar att hans batterier dör fort bara för han använder ett headset utan egen strömförsöjning.
Men då jag själv tycker kontrollen håller länge fast jag har headset i så är man lite frågande o nyfiken

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Är det någon som vet ungefär vad ett headset drar i strömming?

Ungefär 10st silverfiskar

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Ungefär 10st silverfiskar

Haha bästa inlägget på länge!

Permalänk
Medlem

Finns de någon sida där man kan byta spel med varandra?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Finns de någon sida där man kan byta spel med varandra?

Facebook is your friend: https://www.facebook.com/groups/1551833555051989/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Tänkte använda min Xbox One som bluray spelare men den är snäppet för högljudd vid bluray spelande för att den ska kunna användas som det. Det är inga missljud eller något som låter konstigt, spelaren bara låter lite för högt. Det kan vara normalt eller inte. Men eftersom det inte är några missljud på något sätt så kommer det inte gå att reklamera den heller. Men blir lite misstänksam då alla säger att den är så tyst. Hör den brumma med normal volym på tvn varje gång det är tex vanlig dialog i filmerna.

Den står i en tv bänk med mycket luft runtom, vet dock att tv-bänkar kan förstärka ljudet. Men den har ingen annanstans att stå och tror de flesta här har dom i sin tv bänk.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Är det någon som har beställt någon Xbox grej från Microsoft egna hemsida och vet vad dom har för leveranssätt? Kör dom med UPS, något annat eller vanliga posten?

Permalänk
Medlem

@H2O iBlue:
Fick mina handkontroller genom ups

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tänkte använda min Xbox One som bluray spelare men den är snäppet för högljudd vid bluray spelande för att den ska kunna användas som det. Det är inga missljud eller något som låter konstigt, spelaren bara låter lite för högt. Det kan vara normalt eller inte. Men eftersom det inte är några missljud på något sätt så kommer det inte gå att reklamera den heller. Men blir lite misstänksam då alla säger att den är så tyst. Hör den brumma med normal volym på tvn varje gång det är tex vanlig dialog i filmerna.

Den står i en tv bänk med mycket luft runtom, vet dock att tv-bänkar kan förstärka ljudet. Men den har ingen annanstans att stå och tror de flesta här har dom i sin tv bänk.

Jag köpte ju min, för att delvis använda som blueray spelare. Och kollade nyligen en blueray film, så jag hörde inget ljud från min Xbox, den är väldigt tyst.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Tjena. Tänkte sälja mitt Xbox one 500gb med tillhörande två dosor, samtliga kablar, FIFA 15 och 16, UFC 2015 och GTA V. Hur mycket bör jag kräva för det?

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaxione:

Tänkte använda min Xbox One som bluray spelare men den är snäppet för högljudd vid bluray spelande för att den ska kunna användas som det. Det är inga missljud eller något som låter konstigt, spelaren bara låter lite för högt. Det kan vara normalt eller inte. Men eftersom det inte är några missljud på något sätt så kommer det inte gå att reklamera den heller. Men blir lite misstänksam då alla säger att den är så tyst. Hör den brumma med normal volym på tvn varje gång det är tex vanlig dialog i filmerna.

Den står i en tv bänk med mycket luft runtom, vet dock att tv-bänkar kan förstärka ljudet. Men den har ingen annanstans att stå och tror de flesta här har dom i sin tv bänk.

Skrivet av zosma:

Jag köpte ju min, för att delvis använda som blueray spelare. Och kollade nyligen en blueray film, så jag hörde inget ljud från min Xbox, den är väldigt tyst.

Min är knäpptyst. Inte kört så mycket Bluray-film i min då jag knappt sett någon film under förra året men Happy Gilmore och Matrix som jag provade nu med avstängt ljud och jag hör inte Xbox One eller dess läsare alls (förutom när menyerna laddades då).

Har du kollat med någon annan Bluray-skiva? Kan vara något problem med läsaren i värsta fall. :/

EDIT: För att förtydliga, Xbox One och dess läsare hörs inte över övriga ljud i min bostad. Den är riktigt tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jag köpte ju min, för att delvis använda som blueray spelare. Och kollade nyligen en blueray film, så jag hörde inget ljud från min Xbox, den är väldigt tyst.

Skrivet av anon5930:

Min är knäpptyst. Inte kört så mycket Bluray-film i min då jag knappt sett någon film under förra året men Happy Gilmore och Matrix som jag provade nu med avstängt ljud och jag hör inte Xbox One eller dess läsare alls (förutom när menyerna laddades då).

Har du kollat med någon annan Bluray-skiva? Kan vara något problem med läsaren i värsta fall. :/

EDIT: För att förtydliga, Xbox One och dess läsare hörs inte över övriga ljud i min bostad. Den är riktigt tyst.

Tack för svaren! Har svårt att tänka mig att det är något fel på den då det inte är några missljud. Står som sagt i en tvbänk och dom kan ibland bli som resonanslådor och förstärka fläktljud. Tar jag ur skivan så är den knäpptyst så det är när spelaren går som den låter lite. Är rätt ljudkänslig också, vill inte höra fläktljud när jag kollar film, det förstör stämningen tycker jag. Den hörs ju bara i mer tystlåtna scener.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

@Jaxione: Det är inte skivan som är aningen skev ? Testat med en annan skiva/film ?

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

@Jaxione: Det är inte skivan som är aningen skev ? Testat med en annan skiva/film ?

Ja, har testat med många. Så är inte det tyvärr. Men tack för tipset!

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Någon som har provat Play and charge kit som inte kommer direkt från Microsoft(typ Hama eller speedlink)? Är dessa något att hänga i julgranen eller bör man hålla sig till Microsoft egna?

Permalänk

Har precis beställt ett Kinect 2.0 via eBay.
Dock, nu när man läser om Kinect så verkar ju det vara väldigt begränsat stöd för denna överlag och i synnerhet i Sverige. Så, använder ni Kinect med Xbox One? Till vad? Funkar det bra?

Och, använder ni Xboxen för att styra TV-tittandet? Hur? Är det bra?