Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

trasiga kontroller, jo jag har haft sönder 2st vänsterspakar för att ha spelat nhl15/16.

fråga till @ekeee har du haft den gamla orginalkontrollern eller v2 kontrollern, den med 3.5mm uttag? mina som gick sönder var v1.. funderar på på om v2 kanske är stabilare, ser att webhallen säljer v2 för 399 nu

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till att det är dags att införskaffa ett headset till mitt Xbone, men har fruktansvärt dålig koll på vad som gäller. Någon som har några schyssta lurar att rekommendera? Har inte handkontrollen med 3.5mm uttag, så bör väl vara några där adapter medföljer.

EDIT: Vore guld med trådlösa, men såpass lite som jag spelar så är jag inte speciellt sugen på att lägga några hutlösa summor. Runt 700kr kanske max?

Permalänk
Skrivet av Uggi:

Har kommit fram till att det är dags att införskaffa ett headset till mitt Xbone, men har fruktansvärt dålig koll på vad som gäller. Någon som har några schyssta lurar att rekommendera? Har inte handkontrollen med 3.5mm uttag, så bör väl vara några där adapter medföljer.

EDIT: Vore guld med trådlösa, men såpass lite som jag spelar så är jag inte speciellt sugen på att lägga några hutlösa summor. Runt 700kr kanske max?

Finns headset adapter som fungerar ypperligt. Använder en sådan själv då jag har gamla kontrollen. Men kan bli knepigt när du har lite strikt budget.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

trasiga kontroller, jo jag har haft sönder 2st vänsterspakar för att ha spelat nhl15/16.

fråga till @ekeee har du haft den gamla orginalkontrollern eller v2 kontrollern, den med 3.5mm uttag? mina som gick sönder var v1.. funderar på på om v2 kanske är stabilare, ser att webhallen säljer v2 för 399 nu

Ursäkta sent svar. Det var v1 hela bunten.

Permalänk
Medlem

nybliven Xbox ägare.
Jag använder mig på andra enheter av min fars viaplay konto. Hur ska jag göra för att få det fungera med xboxen? Jag använder min egna mail som profil på boxen.

Skickades från m.sweclockers.comdet löste sig. Var bara at följa instruktionerna så fungerade det 💪

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte349:

nybliven Xbox ägare.
Jag använder mig på andra enheter av min fars viaplay konto. Hur ska jag göra för att få det fungera med xboxen? Jag använder min egna mail som profil på boxen.

Skickades från m.sweclockers.comdet löste sig. Var bara at följa instruktionerna så fungerade det 💪

Du laddar ner appen "Viaplay" på din xbox one. När du installerat den kommer du få en viaplay kod + en länk som du använder tex din dator till för att aktivera.

Permalänk
Medlem

Hej!

Hur mycket ska Xbox One låta? Läst mycket på nätet om att deras Xbox one konsoler är helt ljudlösa. Min är tyst men jag kan ändå höra den när jag sitter 3meter bort i soffan när det är tyst i rummet. Är det skitsnack att den är helt tyst eller ska den vara det?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Hur mycket ska Xbox One låta? Läst mycket på nätet om att deras Xbox one konsoler är helt ljudlösa. Min är tyst men jag kan ändå höra den när jag sitter 3meter bort i soffan när det är tyst i rummet. Är det skitsnack att den är helt tyst eller ska den vara det?

Mvh J

Helt ljudlös är den ju inte, men den är riktigt tyst när man inte gör något på den.
På tre meter tror jag inte att jag kan höra den i idle utan något ljud i högtalarna, vid spelande kan jag höra den men rätt svagt, med ljud på alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Hur mycket ska Xbox One låta? Läst mycket på nätet om att deras Xbox one konsoler är helt ljudlösa. Min är tyst men jag kan ändå höra den när jag sitter 3meter bort i soffan när det är tyst i rummet. Är det skitsnack att den är helt tyst eller ska den vara det?

Mvh J

Min är i stort sett ljudlös, även vid spelande..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Min är i stort sett ljudlös, även vid spelande..

Skickades från m.sweclockers.com

Ljudlös som i att du inte hör den med ljud på när du spelar eller ljudlös som i att du inte hör den när det är helt tyst i rummet?

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Det enda som låter på min är nätaggregatet. Skickat in det en gång men fick ett likadant som låter illa så orkar inte bry mig.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Inaktiv

Min är snudd på ljudlös. Så länge något annat är igång så överröstas den. Är det helt tyst så kan ett lågt spoltjut höras från nätagget men så fort något annat är igång så hörs den inte. Min är tyst oavsett om den idlar eller spelar spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Min är snudd på ljudlös. Så länge något annat är igång så överröstas den. Är det helt tyst så kan ett lågt spoltjut höras från nätagget men så fort något annat är igång så hörs den inte. Min är tyst oavsett om den idlar eller spelar spel.

Jag kan höra disc driven. Det är det jag hör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Min är också i stort sätt ljudlös, hör bara lite om det är knäpptyst i rummet. PS4an låter som en höfläkt i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Hur mycket ska Xbox One låta? Läst mycket på nätet om att deras Xbox one konsoler är helt ljudlösa. Min är tyst men jag kan ändå höra den när jag sitter 3meter bort i soffan när det är tyst i rummet. Är det skitsnack att den är helt tyst eller ska den vara det?

Mvh J

Min låter i princip ingenting. Inte ens när jag spelar.
Detta till skillnad mot min PS4 som jag hör tydligt att den är igång. Har köpt små möbeltassar som jag hade tänkt placera under den (den ligger ner) då jag läst att det kan ha hjälpt till med att ge mer luftgenomströmning. Typ.

Skrivet av NoNamesWayne:

Det enda som låter på min är nätaggregatet. Skickat in det en gång men fick ett likadant som låter illa så orkar inte bry mig.

Konstigt nog är det samma för mig. Men jag märker bara av det när jag kliver upp på morgonen och kommer in i vardagsrummet och inget annat ljud hörs = knäpptyst i rummet. Generellt sett hör jag det inte alls när jag sitter vid datorn eller TV:n i vardagsrummet. Så i förhållande till PS4:an är den helt ljudlös.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lajnuss:

Min är också i stort sätt ljudlös, hör bara lite om det är knäpptyst i rummet. PS4an låter som en höfläkt i jämförelse.

Skrivet av Swe.Stars:

Min låter i princip ingenting. Inte ens när jag spelar.
Detta till skillnad mot min PS4 som jag hör tydligt att den är igång. Har köpt små möbeltassar som jag hade tänkt placera under den (den ligger ner) då jag läst att det kan ha hjälpt till med att ge mer luftgenomströmning. Typ.

Konstigt nog är det samma för mig. Men jag märker bara av det när jag kliver upp på morgonen och kommer in i vardagsrummet och inget annat ljud hörs = knäpptyst i rummet. Generellt sett hör jag det inte alls när jag sitter vid datorn eller TV:n i vardagsrummet. Så i förhållande till PS4:an är den helt ljudlös.

Känns som att era PS4 or är fel på, min är i det närmsta så ljudlös man kan komma med en aktiv fläkt, oavsett om den bara är igång eller om man spelat en längre tid.

PS4 är minst lika tyst som Xboxen, om inte tystare, det kanske skiljer en del mellan olika PS4 exemplar med, likväl det skiljer inom Xbox One där vissa är med ljudliga än andra, och speciellt Xbox nätaggregaten som har en hel del problem med fläktljud.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Tänk på att vi alla hör olika.

Ex. stör jag mig inte längre på en gammal fläkt som för 8 år sedan jag skulle vilja slå i sönder.
Detta då hörseln förändras (läs sämre) ju äldre man blir.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Känns som att era PS4 or är fel på, min är i det närmsta så ljudlös man kan komma med en aktiv fläkt, oavsett om den bara är igång eller om man spelat en längre tid.

PS4 är minst lika tyst som Xboxen, om inte tystare, det kanske skiljer en del mellan olika PS4 exemplar med, likväl det skiljer inom Xbox One där vissa är med ljudliga än andra, och speciellt Xbox nätaggregaten som har en hel del problem med fläktljud.

PS4 låter mer än Xbox One, även om man har senaste versionen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaxione:

Jag kan höra disc driven. Det är det jag hör.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det är väl bara de fåtal gånger läsaren faktiskt används. Typ när du installerar ett spel, möjligen när du startar ett installerat spel som du köpt på skiva samt om du använder läsaren för exempelvis film. Annars ska den vara knäpptyst.

Skrivet av Swe.Stars:

Min låter i princip ingenting. Inte ens när jag spelar.
Detta till skillnad mot min PS4 som jag hör tydligt att den är igång. Har köpt små möbeltassar som jag hade tänkt placera under den (den ligger ner) då jag läst att det kan ha hjälpt till med att ge mer luftgenomströmning. Typ.

Konstigt nog är det samma för mig. Men jag märker bara av det när jag kliver upp på morgonen och kommer in i vardagsrummet och inget annat ljud hörs = knäpptyst i rummet. Generellt sett hör jag det inte alls när jag sitter vid datorn eller TV:n i vardagsrummet. Så i förhållande till PS4:an är den helt ljudlös.

Samma här. Första gången jag upptäckte att nätdelen till min Xbox One faktiskt låter lite (ett tyst spoltjut typ) var när jag nyligen skulle möblera och hade allt annat i rummet avstängt och skulle koppla ur strömmen. Då hörde jag nätdelen bakom tvn.

PS4an oväsnas mer i idle än vad min Xbox One gör när jag spelar på den. Skillnaden i ljudnivå är klart märkbar då PS4 för mig låter så pass vid spel att jag måste höja ljudnivån för att höra dialogen ofta. Beror lite på spel och hur mycket kylningen måste arbeta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

PS4 låter mer än Xbox One, även om man har senaste versionen

Enligt dig ja, men enligt mig så är PS4 minst lika tyst.
Varierar väl beroende på vilket exemplar man "råkat få".

Skrivet av anon5930:

Fast det är väl bara de fåtal gånger läsaren faktiskt används. Typ när du installerar ett spel, möjligen när du startar ett installerat spel som du köpt på skiva samt om du använder läsaren för exempelvis film. Annars ska den vara knäpptyst.

Samma här. Första gången jag upptäckte att nätdelen till min Xbox One faktiskt låter lite (ett tyst spoltjut typ) var när jag nyligen skulle möblera och hade allt annat i rummet avstängt och skulle koppla ur strömmen. Då hörde jag nätdelen bakom tvn.

PS4an oväsnas mer i idle än vad min Xbox One gör när jag spelar på den. Skillnaden i ljudnivå är klart märkbar då PS4 för mig låter så pass vid spel att jag måste höja ljudnivån för att höra dialogen ofta. Beror lite på spel och hur mycket kylningen måste arbeta.

Oväsen skulle inte jag säga att PS4 för, då den är lika tyst som Xbox One, och tystare än de äldre.
Men det är väl variationer inom både PS4 och Xbox One hur ljudliga/tysta de är, och hur man har de placerade, om de står inne i en "dvd hylla" eller fritt på en bänk så att luft fritt kan cirkulera, och då ha en lägre fläkthastighet då den får in mer kall luft för att varma luften snabbare försvinner från enhetens insug/område.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fast det är väl bara de fåtal gånger läsaren faktiskt används. Typ när du installerar ett spel, möjligen när du startar ett installerat spel som du köpt på skiva samt om du använder läsaren för exempelvis film. Annars ska den vara knäpptyst.

Samma här. Första gången jag upptäckte att nätdelen till min Xbox One faktiskt låter lite (ett tyst spoltjut typ) var när jag nyligen skulle möblera och hade allt annat i rummet avstängt och skulle koppla ur strömmen. Då hörde jag nätdelen bakom tvn.

PS4an oväsnas mer i idle än vad min Xbox One gör när jag spelar på den. Skillnaden i ljudnivå är klart märkbar då PS4 för mig låter så pass vid spel att jag måste höja ljudnivån för att höra dialogen ofta. Beror lite på spel och hur mycket kylningen måste arbeta.

Har också märkt att det är beroende på vad för spel man kör, i en del spel så kan fläkten bli helt knäpp och låta som en dammsugare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Enligt dig ja, men enligt mig så är PS4 minst lika tyst.
Varierar väl beroende på vilket exemplar man "råkat få".
Oväsen skulle inte jag säga att PS4 för, då den är lika tyst som Xbox One, och tystare än de äldre.
Men det är väl variationer inom både PS4 och Xbox One hur ljudliga/tysta de är, och hur man har de placerade, om de står inne i en "dvd hylla" eller fritt på en bänk så att luft fritt kan cirkulera, och då ha en lägre fläkthastighet då den får in mer kall luft för att varma luften snabbare försvinner från enhetens insug/område.

Nej inte enligt mig, enligt alla utom dig snarare. Det finns uppmätt data på detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Nej inte enligt mig, enligt alla utom dig snarare. Det finns uppmätt data på detta

"Skrivet av KKay:
PS4 låter mer än Xbox One, även om man har senaste versionen"

<- där är det enligt dig.
Och som jag sade så kan det bero på att olika exemplar låter olika, lika så kan det vara stor skillnad om man har den stående inne i en "dvd hylla" eller fritt uppe på en bänk/hylla med fri luft omkring sig, så att fläkten kan hålla ett läge varvtal då den får svalare luft, mot om den står inklämd i en hylla där luften inte cirkulerar bort från enheten, och således suger in samma varma luft igen, så fläkten får gå snabbare och snabbare och då blir med ljudlig.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Enligt dig ja, men enligt mig så är PS4 minst lika tyst.
Varierar väl beroende på vilket exemplar man "råkat få".
Oväsen skulle inte jag säga att PS4 för, då den är lika tyst som Xbox One, och tystare än de äldre.
Men det är väl variationer inom både PS4 och Xbox One hur ljudliga/tysta de är, och hur man har de placerade, om de står inne i en "dvd hylla" eller fritt på en bänk så att luft fritt kan cirkulera, och då ha en lägre fläkthastighet då den får in mer kall luft för att varma luften snabbare försvinner från enhetens insug/område.

Håller inte med dig. Min Xbox One står intryckt i en ganska trång Lack-bänk (den står där DVD-spelaren på bilden står, till vänster en HTPC i mATX-storlek och till höger om Xbox One en Stereo-förstärkare. PS4 ligger ovanpå bänken ovanför HTPC och har bra luftcirkulation. Men trots det så oväsnas PS4 mycket medans Xbox One som faktiskt har ganska dålig placering håller sig tyst.

Om det nu verkligen är variationer i PS4 så får man väl anta att de modeller som faktiskt är tysta är de felaktiga exemplaren. Eller att kvaliteten på PS4orna varierar ganska mycket. Jag har inte sett annat än att PS4 låter (mycket) medans Xbox One just är riktigt tyst, såvida man nu inte fått något trasigt exemplar.

EDIT:

Skrivet av KKay:

Har också märkt att det är beroende på vad för spel man kör, i en del spel så kan fläkten bli helt knäpp och låta som en dammsugare

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, precis lika gör min med. Spelar så pass lite på den nu och minns inte de exempel jag hade där den dels var något tystare men också de spel där den låter riktigt mycket, så pass mycket att den stör spelandet.

Permalänk
Medlem

Min Xbox är knäpptyst.
Något litet surr om det är en skiva i som laddar bara.

Jag tänkte köpa ny tv nu i dagarna.
Sett ut en 4K som är av intresse.
Den här för att vara exakt.
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/55-60tum/lg-55uf852v/...

Vet att xboxen inte visar 4k utan full HD.
Blir bilden sämre , sammalika eller bättre?
Hittar inte den infon någonstans eller så är mina Googleskils dåliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Ljudlös som i att du inte hör den med ljud på när du spelar eller ljudlös som i att du inte hör den när det är helt tyst i rummet?

Ljudlös som i att jag inte hör något när jag spelar Forza Horizon med TVn på låg volym.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

"Skrivet av KKay:
PS4 låter mer än Xbox One, även om man har senaste versionen"

<- där är det enligt dig.
Och som jag sade så kan det bero på att olika exemplar låter olika, lika så kan det vara stor skillnad om man har den stående inne i en "dvd hylla" eller fritt uppe på en bänk/hylla med fri luft omkring sig, så att fläkten kan hålla ett läge varvtal då den får svalare luft, mot om den står inklämd i en hylla där luften inte cirkulerar bort från enheten, och således suger in samma varma luft igen, så fläkten får gå snabbare och snabbare och då blir med ljudlig.

Du måste ha fått ett guldexemplar. Min (står helt öppet på skrivbordet) låter nästan störande mycket när man spelar vissa spel, annars hör man ett tydligt fläktljud. Lika så med mina polares exemplar som låter lika mycket och de har också sina öppet. Skulle du kunna spela in ditt ps4 på något sätt så man kan jämför ljudet på ett ungefär?

Tycker det är synd att Sony inte löste det bättre. Mitt ps3 är väldigt tyst i jämförelse och den står inne i tvbänk skåpet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Känns som att era PS4 or är fel på, min är i det närmsta så ljudlös man kan komma med en aktiv fläkt, oavsett om den bara är igång eller om man spelat en längre tid.

PS4 är minst lika tyst som Xboxen, om inte tystare, det kanske skiljer en del mellan olika PS4 exemplar med, likväl det skiljer inom Xbox One där vissa är med ljudliga än andra, och speciellt Xbox nätaggregaten som har en hel del problem med fläktljud.

Av att döma när man googlar jämförelser måste du ha haft tur
Men jag grämer mig ändå inte, höjer bara volymen en aning för att höra dialogen vid vissa tillfällen.

Permalänk
Medlem

Hur är minecraft till Xbox One? Kan man ladda ner kartor till spelet?

Permalänk
Skrivet av Gueno:

Min Xbox är knäpptyst.
Något litet surr om det är en skiva i som laddar bara.

Jag tänkte köpa ny tv nu i dagarna.
Sett ut en 4K som är av intresse.
Den här för att vara exakt.
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/55-60tum/lg-55uf852v/...

Vet att xboxen inte visar 4k utan full HD.
Blir bilden sämre , sammalika eller bättre?
Hittar inte den infon någonstans eller så är mina Googleskils dåliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en Samsung 4K tv och att spela på den fungerar riktigt bra, jag har inte stött på några problem. Bilden verkar vara lika bra som på min gamla fullhd tv. Tv'n gör nog ett bra jobb på att skala upp.

Jag kan dock inte svara på om bilden är bättre eller ej eftersom jag gjorde aldrig en jämföring av kvalitén mellan dem två. Däremot kan jag säga att fullhd bluray filmer ser mycket bättre ut på 4K.