Permalänk
Medlem

Kompisens internet laggar

Hej min kompis internet laggar ibland och när vi pratar i skype så laggar det och han har hög delay och det disconnectar ibland. Vi körde bredbandskollen och han hade jätte bra där så jag förstår inte, han sa dock något om -1 ms. Kan någon hjälpa mig att förstå problemet så jag kan hjälpa honom.?
PS: En gång skickade hans kompis en virus sida som han gick in på, jag hade också gått in på den men mitt virus skydd blockerade men han har inget. Kan det vara att han fått ett virus eller är det hans internet som är problemet?

Permalänk
Medlem

Vilken uppkopplingstyp har han? Hur är det lokala nätverket konfigurerat?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vilken uppkopplingstyp har han? Hur är det lokala nätverket konfigurerat?

Är inte säker vad du menar med uppkopplings typ, men han använder iallafall en kabel till datorn som han kopplar till routern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GumPig:

Är inte säker vad du menar med uppkopplings typ, men han använder iallafall en kabel till datorn som han kopplar till routern.

Jag tror LemonIllusion menade om din kompis har fiber/adsl annan typ av anslutning samt hastighet.
Hur många är det som använder internet där han bor?

Hur länge sen är en gång? be han köra en viruskoll.
"PS: En gång skickade hans kompis en virus sida som han gick in på, jag hade också gått in på den men mitt virus skydd blockerade men han har inget. Kan det vara att han fått ett virus eller är det hans internet som är problemet?"

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@GumPig:
Vad för hastighet har han?
ADSL/Fiber?
Utrustning? (Router/switch etc)
Provat annan dator om det är samma problem?
Provat byta kabel?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II